.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکل معمولی نبودن....
«پايتخت» بر لبه پرتگاه ... مگه ميشه؟!
شمال نیوز : بعضی از آنها در کامنت هایشان آورده اند: «چه سریالی؛ نه طرح مشخصی داره نه معلومه چی می خواد بگه. فقط مثل بچه ها با هم دعوا می کنن...»، «یک مشت آدم جمع می شن شلوغ کاری می کنن بدون دلیل» و...

شمال نیوز: مرجان فاطمی: محبوبیت سریال «پایتخت» و اثری که روی مخاطبان دارد مسئله ای نیست که بشود آن را انکار کرد و برایش اما و اگر آورد. از همان سال اولی که سیروس مقدم شروع به ساخت این سریال کرد تا همین یک سال قبل و پایان فصل سوم، همیشه جزو محبوب ترین ها بوده و حتی یک بار هم در جدول نظرسنجی مخاطبان، جایگاهش تغییری نکرده؛ با اینحال اما از همان یکی دو ماه مانده به رمضان و پخش «پایتخت 4» نگرانی ها درباره تغییر وضعیت آن از سریال نوروزی به رمضانی احساس می شد. هیچ کس مطمئن نبود که آیا تیم پایتخت که همیشه در 14 قسمت موفق ظاهر می شدند، حالا در سریال مناسبتی رمضان با 26 قسمت چه وضعیتی را پیش می آورند.

با گذشت یک سوم از رمضان هنوز به طور کامل نمی شود درباره وضعیت این سریال در ماه رمضان پیش بینی خاصی داشت اما در همین 10 شبی که از پخش آن می گذرد، واکنش های فراوانی را برانگیخته است.

پایتخت بر لبه پرتگاه ... مگه میشه؟!


دلشوره عوامل پایتخت برای موفقیت

سیروس مقدم بعد از «میکائیل» قرار بود «علی البدل» را برای رمضان شبکه یک بسازد؛ سریالی کمدی که طبیعتا با «پایخت» تفاوت های ویژه داشت اما تلویزیون تمایل داشت حتما «پایتخت 4» در کنداکتور رمضان قرار بگیرد. همین هم شد که پروژه به راه انداخته شد. از همان ابتدا و حتی در طول سریال، پیش فرض خودت عوامل هم این بود که شاید برآیند کار به اندازه قبل قدرتمند از آب درنیاید. خشایار الوند یکی از نویسندگان سریال اینطور ابراز نگرانی کرده بود: «امیدواریم سری چهارم از این مجموعه آبروی قسمت های سابق را حفظ کند. به نظرم به دست آوردن موفقیت ساده تر از نگه داشتنش است؛ بنابراین ما همه تلاش مان را می کنیم تا «پایتخت 4» همچنان در میان محبوب باشد.»

چند وقت بعد محسن تنابنده هم در جشن حافظ نگرانی اش را از این بابت اعلام کرد و گفت که تمام تلاش شان را می کنند تا کار آبرومند باشد. بنابراین الان با پروژه ای روبرو هستیم که خود عوامل آن هم به دلیل کمبود وقت و طولانی بودن قسمت ها یک مقدار با سختی روبرو بوده اند.

شلوغی سریال و نداشتن قصه متمرکز

برخلاف فصل اول و دوم «پایتخت» که جدای از خرده قصه ها و اتفاق های روزمره، در چارچوبی خاص حرکت می کرد و یک داستان کلی را پیش می برد، نویسندگان سریال برای فصل سوم، داستان واحدی تدارک ندیدند. در واقع فکر می کردند «پایتخت» آنقدر بین مردم جا افتاده و برایشان جذابیت دارد که با همان خرده قصه ها هم می شود مخاطبان را پای سریال میخکوب کرد.

پایتخت بر لبه پرتگاه ... مگه میشه؟!


خب این تصمیم جدید در «پایتخت 3» جواب داد. این بار اما ماجرا کاملا فرق می کرد. «پایتخت 4» برای مناسبت رمضان ساخته می شد و باید 26 قسمت ادامه پیدا می کرد؛ بنابراین کاملا نیاز داشت که داستان منسجمی داشته باشد و طبق آن پیش برود اما نویسندگان باز هم به شیوه «پایتخت 3» پیش رفتند و نداشتن قصه کلی، یک مقدار به نظر مخاطبان خسته کننده به نظر می رسد.

بعضی از آنها در کامنت هایشان آورده اند: «چه سریالی؛ نه طرح مشخصی داره نه معلومه چی می خواد بگه. فقط مثل بچه ها با هم دعوا می کنن...»، «یک مشت آدم جمع می شن شلوغ کاری می کنن بدون دلیل» و...

مشکل معمولی نبودن


یکی از ویژگی های اصلی فصل اول و دوم پایتخت این بود که خانواده نقی معمولی، واقعا «معمولی» بودند؛ یعنی این سادگی و شباهت شان به افراد دیگر جامعه حرف اول را می زد. شاید به همین دلیل هم بود که خیلی زیاد به دل مردم نشستند. 

از شروع فصل سوم و پیش آمدن ماجرای قهرمانی نقی، این معمولی بودن یک مقدار به حاشیه رفت. حالا هم که در فصل جدید، انتخاب هما در شورای شهر یک مقدار ماجرا را به سمت غیرمعمولی بودن پیش برده. این مسئله ای است که خیلی از مخاطبان را دلسرد کرده: «سریال خوبیه ولی با «پایتخت 1» بیشتر حال می کردیم چون خانواده معمولی واقعا معمولی بودن. هر چی قسمت های جدیدترش اومده از آدمای معمولی فاصله گرفتن. مثلا ارسطو زن چینی داره و وضع مالیش خیلی بهتره، نقی قهرمان کشتی شده، هما عضو شورای شهر شده، بهبود رفته آفریقا و...»

پایتخت بر لبه پرتگاه ... مگه میشه؟!


تبلیغات گل درشت

از فصل سوم سریال ماجرای جذب اسپانسر و تبلیغات گل درشت آن هم شروع شد. تبلیغات فروشگاه مورد نظر، روی بدن کامیون یا بیلبوردها با انتقادهای زیادی روبرو شد. ایراد اصلی هم این بود که چرا تبلیغات در بستر قصه جا نگرفته اند و به عنوان یک المان شهری، مدام تصویرشان توی ذوق می زند.

در فصل چهارم هم این مسئله به نحو دیگری وجود دارد. شرکت تولید محصولات بهداشتی که اسپانسر سریال شده یکمرتبه سر از فریزر درمی آورد و بیلبوردهای شهری آن بدجوری توی ذوق می زند؛ در صورتی که مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی، از جمله محصولاتی هستند که قابلیت دارند در همان اتفاق های روزمره مورد استفاده قرار بگیرند و دیگر نیازی به نمایش طولانی از بیلبورد این محصول نیست.

بازار داغ تکیه کلام های جدید

از مشکلات فصل چهارم سریال اکه بگذریم، سیروس مقدم این بار هم تازگی و خلاقیت ویژه خاص خودش را به کار وارد کرده؛ یکی از مهمترین ویژگی های فصل های مختلف «پایتخت»، تکیه کلام هایی است که توسط کاراکترهای مختلف گفته می شود و هر بار تا مدت ها در جامعه ماندگار می شود. 

پایتخت بر لبه پرتگاه ... مگه میشه؟!


در واقع نویسندگان در هر فصل، با توجه به قابلیت کاراکترها، تکیه کلام های جدیدی خلق می کنند تا جذابیت ایجاد کنند. در همین 101 قسمتی که از پخش «پایخت 4» می گذرد این تکیه کلام های جدید، کاملا به چشم آمده اند و در جامعه نفوذ کرده اند.

از همه مهمتر تکیه کلام «مگه میشه؟ مگه داریم؟» خود نقی است که در کوچه و خیابان از زبان مردم شنیده می شود. علاوه بر آن تکیه کلام «بفهم! نفهم!» بابا پنجعلی و «بچه بچه صحبت نکن» و «پیرمرد پرحاشیه» ارسطو که خطاب به بابا پنجعلی می گوید هم از آن دسته تکیه کلام های جدیدی است که به فصل چهار راه پیدا کرده.

سوتی یا تخریب پایتخت؟

بازار پیدا کردن سوتی هم در فصل چهارم به شدت داغ شده؛ سوتی هایی که بیشتر شبیه بهانه هایی برای تخریب «پایتخت» و پایین آوردن جایگاه آن هستند تا اینکه واقعیت داشته باشند. چند قسمت از سریال که گذشت، اولین سوتی با نام سوتی بزرگ تاریخی پایتخت منتشر شد که ادعا می کرد سقوط هواپیمای مالزی و انتخابات شوراها به لحاظ تاریخی همخوانی ندارند. 

اینجا بود که حسن وارسته، مشاور فیلمنامه به میدان آمد و توضیح داد که قصه منطق ندارد و نباید دنبال پیدا کردن واقعیت های تاریخی در آن گشت.

چند روز بعد سوتی دیگری منتشر شد. فرد سوتی پیدا کن نوشت «طبق قانون چین داشتن بیش از یک فرزند جرم سنگینی بوده اما چوچانگ دوتا برادر داره.» چند روز بعد مجددا سوتی دیگری کشف شد: «وقتی ارسطو و زنش تو چین دارن قدم می زنن و خرید می کنن با کدوم دوربین و توسط چه کسی دارن فیلمبرداری می کنن؟ یه جاهایی گوشی خودش دستشه و بقیه شخص سومی که معلوم نیست کی هست داره فیلم می گیره.» در کامنت هایی که از سوی مخاطبان درباره این سریال منتشر می شود از این دست سوتی های عجیب و غریب بسیار است.

پایتخت بر لبه پرتگاه ... مگه میشه؟!


برآیند نظرات


با وجود تمام اظهارنظرهای مخاطبان و واکنش هایی که از مداح و نماینده مجلس گرفته تا مجری برنامه ای در شبکه نسیم را شامل می شود، برآیند کلی نشان می دهد که «پایتخت 4» هنوز آنطور که باید به دل مخاطبانش ننشسته. علاقمندان هنوز آن را دوست دارند و حاضر نیستند ساعت 10 شب کانال دیگری غیر از یک را تماشا کنند اما میان گپ و گفت آنها هم یک جور «کاش مثل قبلش بود» و «فصل های قبلی خیلی بهتر بود» و ... شنیده می شود. البته همزمانی پخش برخی قسمت های این سریال با پخش مستقیم مسابقات والیبال از شبکه سه هم در کمتر دیده شدن آن بی تاثیر نیست. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم سریال در دو سوم باقی مانده به چه سمت و سویی می رود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 تير 1394
از شروع فصل سوم و پیش آمدن ماجرای قهرمانی نقی، این معمولی بودن یک مقدار به حاشیه رفت. حالا هم که در فصل جدید، انتخاب هما در شورای شهر یک مقدار ماجرا را به سمت غیرمعمولی بودن پیش برده. این مسئله ای است که خیلی از مخاطبان را دلسرد کرده: «سریال خوبیه ولی با «پایتخت 1» بیشتر حال می کردیم چون خانواده معمولی واقعا معمولی بودن. هر چی قسمت های جدیدترش اومده از آدمای معمولی فاصله گرفتن. مثلا ارسطو زن چینی داره و وضع مالیش خیلی بهتره، نقی قهرمان کشتی شده، هما عضو شورای شهر شده، بهبود رفته آفریقا و...»

اینو قبول دارم مثلا نقی قهرمان جهان است ولی رفتارهایی که دارد در شأن یک قهرمان نیست ولی در کل سریال خوب و خنده داری است اگه یک دفعه آدمهای این سریال مثل پاراگراف بالا خاص نمیشدند خیلی بهتر بود
خانوم ساروي 9 تير 1394
ببينيد اينو بايد از يه مازني بپرسيد . چون تنها كسي كه ميتونه درست قضاوت كنه يه مازني است. چون اون تمام تكيه كلام ها رو در گويش محليش وارده.ببينيد من واقعا لذت ميبرم وقتي پاي سريال ميشينم يعني از اول تا آخرش با ديدن حالتها و حرفهاي تنابنده روده بر ميشم.گريه ها و خنده هاي احساسي و گفته هاي ارسطو هم گاهي خنده داره برام.اگه كار واجبي واسم پيش بياد وسط سريال انجام نميدم.عالي كار كردن. ممنونم از اينكه ما رو شاد ميكنن.ناشناس از ساري
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 9 تير 1394
خانوم ساروى برات متاسفم از اينكه اينطورى دارن گويش مارو لباس پوشيدن وبقيه كارهاى مارو ب مسخره گرفتن اونوقت شما دارين لذت ميبرين واقعا شما اين فيلم رو با دقت ميبينين اينطورى ك اينا نشون ميدن ما اصلا اداب ومعاشرت بلد نيستيم چرا مهماندوستى هاى مارو بتصوير نمكشين ؟؟؟؟؟
نا شناس 10 تير 1394
اتفاقا خیلی سریال قشنگی است. طنز همین است. متشکریم از سریال پایتخت
نا شناس 9 تير 1394
واقعاً مزخرف و توهین آمیزه
پاسخ ها به این نظر
عباس 8 تير 1394
ما که توهینی در این فیلم ندیدیم.از مزخرف بودن آنهم که فکرکنم 80درصد بینندگان تلویزیون دقیقه شماری میکنند ساعت 10بشه.
شهروند ساروی 10 تير 1394
آقا یا خانوم ناشناس بهتره بدونید سریال پایتخت یه طنزه نه چیز دیگه.. در ضمن همین شماهایی که میگید به مازندرانیها توهین شده خوب نگاه نکنید کسی زورتون کرده...؟؟؟؟؟؟؟ همش مثله عقده ای ها به همه چی بیخودی گیر بدین حقتونه صدا سیما همش واستون عزاداری پخش کنه.
ر 9 تير 1394
یک سریال مسخره بیشتر نیست کی میاد با رفتاریه فرد پیر مردم بخندونه واقعا آقای مقدم باید شرم کنه خیلی راحت به پدران پیرماتوهین میکنه ولی کسی صداش در نمیادمتاسفم برای کسایی که از این سریال حمایت میکنن
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 9 تير 1394
دیگه شورشو دراوردید با این اتقادات الکی. سریال خوبیه. خیلی خوب.
نا شناس 9 تير 1394
این چه سریاله درشان مازندرانیها وشهرستان سوادکوه نیست
نا شناس 9 تير 1394
ای بنازم به غیرت ترکها ولرها که همه می دانید رئیس صدا وسیما لباس آنها را پوشید وشخصا در شهر آنها حضور پیدا کرد ببینید هوای خوزستان آلوده شد واز دست مسئولین هم کاری بر نمی آمد نمایندگان مجلس آنها با ماکس وارد مجلس شدند ومسئولین را کشاندمد آنجا اما نمایندگان محترم ما وهمه مردم غیور مازندران خم به ابرو نیاوردند که واقعا جای تاسف است برای استان که درشهر خود ما فیلم درست می کنند وبه همه ما می خندد و همه ما درخواب هستیم
نا شناس 9 تير 1394
هرچی سعی میکنم با دیدن این سریال بخندم خندم نمیگیره.نه محتوایی داره نه طنزی پشتشه.نمیتونم درک کنم این سریال حرفی واسه گفتن نداره.
نا شناس 9 تير 1394
قسمت اول خیلی عالی بود . قهرمانی نقی کمی قابل هضم است به دلیل کشتی خیز بودن شمال .اما زن چینی هرگز جالب نیست ،به عنوان مثال در مازندران انگشت شمار زن خارجی دارند ،پس این موضوع رویاست نه واقعیت ...هر آنچه از دل برآید ، وانگهی بر دل نشیند
فاطمه باقری 9 تير 1394
من یک مازندرانی هستم. کی گفته تومازندران از هر دوتا ماشین یکیش نیسان آبیه؟! سریالی واقعا بی محتوا ومسخره وتوهین کننده ب مردم وفرهنگ مازنی ها.
سعید لقمانپور 9 تير 1394
خدایی حرف نداره
رضا 9 تير 1394
حالا شما لحظه به لحظه بشینید نقدهای تخریبی کنید تو این جامعه غمگین واقعا" نیاز داریم به چنین سریالهایی .اگر مقایسه ای با سریالهای مثلا"" طنز اخیر که با لودگی بسیار زیادی همراه بوده داشته باشید به ارزش این سریال پی میبرید .از لحاظ تنوع سوژه هم هیچ شباهتی بین سریهای مختلف پایتخت نمیبینید حالا یک آدم معمولی میاد و قهرمان جهان میشه فکر نمیکنم گناهی کرده باشه ...حد اقل نقداتونو نگهداریدتا آخر سریال یک جلسه پرسش و پاسخ با عوامل برگزار کنید و مشکلاتو بررسی کنید هیچ سریال و فیلمی عاری از مشکل و خطا نیست ولی خدائیش منصفانه نقد کنید ...
پاسخ ها به این نظر
امین 10 تير 1394
آره دیگه بزارین مردم ایران شاد باشند. با خندیدن و تمسخر ما مازندرانیها بزارین کیف کنند!!!!
مهدی اکبری 9 تير 1394
با سلام
تهیه کننده سینما از اهالی مازندرانم
بسیار سریال بدی در رنج کمدی است . چرا که ساختار ندارد ، قصه خوب ندارد واز کمدی بودنش فقط تمسخره یک منطقه وفرهنگ چیزدیگری بر نمی آید.
بسیار متاسفم برای آنهایی که هنوز ساختار فیلم کمدی را نمی شناسند.
البته باید عرض کنم متاسفانه شبکه طبرستان هم بعنوان متولی رسانه منطقه بسیار بد عمل می کرد وهمچنان بد عمل می نماید.
نا شناس 9 تير 1394
چرا امثال بزرگانی مثل دکتر اسلامی و دکتر نیاز و ... سکوت کردند ؟؟؟
حالا از نماینده ها هیچ توقعی نداریم مثل شجاعی که نظارت بر عملکرد صداوسیما داره و بخاطر دوره بعد مجلس سکوت کرده
پاسخ ها به این نظر
سید مجتبی حسینی 10 تير 1394
دکتر اسلامی سکوت کرد ؟ بارها بارها در محافل مختلف و در همین سایت و سایت های دیگر اعتراض کرد البته از دکتر اسلامی بالاتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران اعتراض کرد اما متاسفانه با سهل انگاری برخی هم استانی ها توجهی نشد که نشد
نا شناس 9 تير 1394
اگر دوستان پاشونو از استان بگذارن بیرون حتی تو استان گیلان به خودت و خانواده ات می خندن
همه رو مضحک و مسخره می بینند ، آخه تا کی باید سکوت کنیم اینها تا سریال 10 هم می سازنند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 2 مرداد 1394
يعني چي حتي تو استان گيلا ميخندن گيلاني ها مگه چشونه هموطن به ظاهر محترم.واقعا ميگن خدا جاي حق نشسته چيزي كه عوض داره گله نداره
نا شناس 9 تير 1394
اینها به ریشه و فرهنگ و اصالت ما نشونه گرفتن ، این دوستان غرب استان فکر نکنند که اینها فقط دارن به زبون شرق استان بی احترامی می کنند
شما از استان که خارج بشین ، همه رو به چشم رشتی می بینند و فکر می کنند اینقدر مضخرف صحبت می کنی
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 10 تير 1394
شما اصلا رفتي غرب مازندران؟ يعني جي غرب مازندران؟ اكه منظوررت تنكابن و رامسر آره لهجه رشتي دارن كه عيب نيست، اما نوشهر جالوس كلاردشت و عباس آباد مازندرانين و لهجه مازني دارن،
نا شناس 9 تير 1394
این اصلا منطقی نیست اینها به بهونه اینکه می گن رهبر از این سریال خوشش اومده ، دارن هر کاری می کنن به نظرم این مسئله سیاسیه
پاسخ ها به این نظر
ساروی 9 تير 1394
با این نظر موافقم.تعریف رهبری از سریال نباید بهانه ای برای تخریب زبان شمالی شود.
نا شناس 9 تير 1394
من و خانواده ام دیگه تو تهران نمی تونیم زندگی کنیم از بس به ما بی احتارمی میشه تو محل کار و زندگی
همه رو به چشم آدمهای چیپ و مسخره می بینند
نا شناس 9 تير 1394
چرا چند نفر از این وکلای با سواد ما نمی آن طرح شکایتی ردیف کنند علیه تنابنده و مقدم ؟/؟؟؟
امير 9 تير 1394
سريال بي معني و مسخره
طبرستان 9 تير 1394
همش دارن مسخره ميكنن مثلا كلماتي مثل ماشين پاشين يا دكمه مگمه رو كه تيكه كلام مازندراني ها هست رو مسخره ميكنن
نا شناس 9 تير 1394
آقای مقدم جرات داره برای آذری ها سریال بسازه همان بلائی که بر سر تهیه کننده سریالی که به بختیاریها توهین کردند آذریها بر سر مقدم می آورند . تهران بدون مازندران مفلسی بیش نیست
پاسخ ها به این نظر
امیر 10 تير 1394
آخ چشمم........................آره دیگه چون مازندران حیات خلوت تهرانیاس.میشه ثابت کنی اگه تهرانیها نیان مازندران شماها از گرسنگی نمیمیرین.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟زیاد جو نگیرتت.این سریال اولین خصوصیتش اینه که مرام و ذات و منش واقعی مازنیا رو به واقع به تصویر کشیده مخصوصا اونجا که تو خونه ی ارسطو همه لباس خریدن برای ارسطو توسط نقی رو لو دادن و نقی رو فروختنش.حتی قنبر دایی هم که بزرگ فامیل بود معرفت نگه داشتن یک راز کوچیکو نداشت و به راحتی نقی رو فروخت و همه هم تاییدش کردن و من شخصا صدها بار این مرام و تو مازنیا دیدم.حالا اگه انصاف دارید قضاوت کنید.
شمالی 12 تير 1394
آقای امیر تهرانی شما که این همه راهو تا اینجا میاین آخرش دوتا نون و 200 گرم کالباسو رو کاپوت ماشینتون میخورینو آخر شب رو چمنا چادر میزنین بعدش برمیگردین تهران واسه بچه محلاتون تعریف میکنین ما رفتیم شمال هتل 5 ستاره و جت اسکی و ... اگه نیاین ما از کرسنگی میمیریم؟؟؟!!!!
آخه چقدر شما مهربونین!!!!چقدرم واسه استانمون ارز آوری میکنین!!!اصلا توریست واقعی شما هستین!!!!
تا 2ماه بعد رفتنتون باید آثار زباله هایی که ریختین و آثار نامطلوب فرهنگی ناشی از ورود شما رو پاک کنیم!!!
نظری در مورد پایتخت ندارم!!!همه چیز کاملا واضحه....
امیر علی 9 تير 1394
واقعا شرم آور است. این جور ما مازندرانی ها باید باعث شوخی و سرگرمی بشیم. مسئولین ما حمایت می کنند. اگر آذری زابان ها بودند این صدا و سیما را اتش کشیده بودند. تمسخر لودگی عجله احساس شکمبارگی (مه رو شناعه) زنبارگی (زن گرفتن علیرضا خمسه) جمله سازی نادرست (مثلا تکیه کلام خنده کن به جای عبارت درست خندیدن) بگو مگوهای طولانی پیش پا افتاده و ...... مثلا هما می گه این راننده کامیون گناه داره بزارین از میون این ده رد شه. و هزاران عبارت از این دست. واقعا به عنوان یک مازندرانی نمی توانم ادعای اصیل بودن با فرهنگ بودن با شعور بودن بکنم. مسئولین ما سازشکارند. استانی که با این همه پتانسیل سرمایه گذاری رتبه ماقبل آخر پس از ایلام را داره شاید تصوری بیشتر از این نرود. مگر نباید به هم بخندیم نه به هم بخندیم. تمسخر کردن یک قوم یک فرهنگ هم اندازه ای داره.
ساری -ورکی 9 تير 1394
تنها سرایلی که نماز و اداب اسلامی انجام می پذیرد و ارتباط تنگاتنگی در رفع مشکل خانوادگی انجام می پذیرد اما رعایت نکردن بعضی آداب و رسوم و موضوع خاصی را در فیلم سوژه قرار ندادن ضعف یک سریال است
باین حال مردم قبول دارند
مهدی 9 تير 1394
سرتاسرسریال فقط توهین و بی احترامی به مازندرانیها و سنت دیرینه و اصیلشون می باشه هما که لهجه تهرانی داره شده عقل کل که حتی نقی برمیگرده بهش میگه تو از ما بیشتر میفهمی مازندزانی که جزء 3 استان برتر در علم و دانش و جوانانش در بهترین دانشگاههای ایران مشغول به تحصیل می باشند چرا باید مورد تمسخر واستهزاء قرار بگیره آقای مقدم خواهشا قسمتهای بعدی پایتخت اگه جرات داری ببر تو استانهای دیگه بساز دیدید سریالی که با اون همه هزینه و زحمت ساخته شد چور بعد از توهین به بختیاریها دیگه پخش نشد واقعا غیرت نمایندگان مازندرانی شاهکاره که برای پست و مقام همه چی رو فدا میکنند
پاسخ ها به این نظر
اسپهبد سوادکوهی 9 تير 1394
درست فرمودید استانی با ریشه در تاریخ کهن ایران که ردپای آن را در شاهنامه فردوسی بوضوح می شه دید -
از دلاوریهای مازنی ها در جنگ با اعراب
از اندیشمندان دینی چون حسن زاده آملی ها تا دکتر هرمیداس باوند و پهلوانان چون سلیمی ویزدانی و .... که عمده طلای المپیک رو برای ایران به ارمغان آوردن ...
همه رو ندیدیم تا بقول شما یکی از یه جای دیگه بعنوان ناجی و عاقل وفرزانه بیاد به ما تاتی تاتی یاد بده ....
ساروي 9 تير 1394
در اين سريال بانوئي که نقش فهيمه را بازي مي کند بيشتر به دل مي نشيند.چون در نقش يک زن شمالي بسيار عالي ظاهر مي شود.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 تير 1394
نه مثل بازیگر نقش همانهرانی غلیظ بازی می کنه
حسین بابلی 9 تير 1394
داشتم فکر می کردم که تهیه کننده و کارگردان سریال پایتخت 1و2و3و4 درباره ما مازندرانیها چه فکری می کنند، چرا باید به خودشان اجازه می دهند که برای خنداندن مردم و جمع کردن طرفداران خود حاضر هستند با یکدندگی با آداب رسوم و فرهنگ یک منطقه دست به هرکاری بزنند .تا جاییکه دادرضا رشیدپور هنرمند و مجری برجسته کشور هم از این شتابزدگی و ضعف نویسندگی و کارگردانی درآمده و نقد بسیار قوی را نوشتند.

آقایان عوامل سریال پایتخت 4 خدا وکیلی بد آدرسی به شما دادند ،اینجا مازندرانه ، مهد عاشقانه – سرزمین علویانه – سرزمین پهلوانان غیور و سرداران رشید اسلام ،که لشکر 25 کربلا را خلق کردند ،آقایان باید بدانند که با این کارشان منت بر سر ما نگذارند که ما با این کار توانستیم شیرگاه را معرفی کنیم. شما باید بدانید شیرگاه را مردم ما با حماسه 7 اسفند می شناسند که دشمنان اسلام و نظام را با خفت و خواری بیرون کردند و شهید دادند . و اما سریال پایتخت 4 که این شبها در حال پخش میباشد ،ما بارها گفتیم و بازهم میگوییم کسی با طنز و کمدی و خنداندن مردم مشکلی ندارد ما تاکید و اعتقاد داریم که بیاییم باهم بخندیم نه به هم بخندیم. البته اگر نبود این نقدها و انتقادات بجا توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان و بعضی ائمه جمعه شهرهای استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و حتی تجمع مردمی اعتراضی سال گذشته در جلوی استانداری مازندران معلوم نبود دست اندرکاران این سریال چه بلایی به سر فرهنگ این مردم و این خطه شهیدپرور می آوردند . شما سریال پایتخت 1و2 را ببینید و 3و4 را هم ببینید که عوامل این سریال سعی کردند با حساسیت بیشتری آن را بسازند. پس نقد بنده و امثال بنده بی تاثیر نبوده، اما ترفندهای عوامل و دست اندر کاران این سریال هم جالب توجه بوده وهست . نمونه آن برای چند بازیگری که در اصطلاح سینمایی سیاهی لشگر نامیده میشوند ، آقایان امسال کار بسیار خارق العاده ای کردند که فراخوان داده و دخترو پسر جوان را توی صف کردند تا بقول خودشان از آنها تست بگیرند که اصلا نیازی به این کار نبود. البته برای تبلیغات و فیلم گرفتن و عکس گرفتن از حضور هنرمندان برای عوامل این سریال بسیار جالب توجه بود که بعدها بیایند و بگویند که ببینید این همه هنرمند برای بازی در این سریال آمدند. در صورتیکه حتی نقشی هم به همین چند بازیگر مازندران دادند بازی در سکوت عین بچه مدرسه ای که نباید حرکتی بکند بگذریم.



ناگفته نماند بحث حساب و کتاب بازیگران نیز برای خودش حرفی دارد ، که نمونه آن یکی از هنرمندان ساروی میگفت در پایتخت 3 ،سه یا چهار روز از صبح تا شب برای یک سکانس وقت من گرفته شد و امسال وقتی می خواستند پایتخت 4 را بسازند به او صدهزار تومان دادند که او هم آن را نگرفت امثال آن هنرمند هم کم نداریم. امسال یک کار دیگری هم کردند و باشگاه طرفداران پایتخت 4 را برپا کردند.ای کاش طرفداران این سریال یک سوال را از عوامل سریال میکردند که در سال گذشته بیش از سه یا چهار میلیارد تومان اسپانسر،حالا بیشتر یا کمتر ویا اینکه از سریال پایتخت 1 تا 4 که ساخته شده شاید بیش از فلان میلیارد هزینه شده و چه چیزی نصیب این ملت شده جز، معرفی سه شخصیت به نام ارسطو که جوان عاشق پیشه ای که بدنبال زن گرفتن و ازدواج بوده، نقی که معلومه و پدر نقی ، پنجعلی که بدنبال شکمش بوده و عین بچه بدنبال غذا میگردد که الحمدالله در پایتخت 4 بدنبال زن گرفتن هم هست.

یکی از نکات جالب توجه در پایتخت 4 گاف بزرگی که آقای کارگردان عزیز داده ، که در ادامه اشاره خواهم کرد بحث مرگ زن چینی ارسطوباید عرض کنم که انگار نقی و ارسطو در جنگلهای آمازون بوده اند که مرگ زن چینی را به آنها داده اند و چون دسترسی به سلمانی نداشتند با آن موی بلند و ریش غیر استاندارد اینبار ظاهر شدند حالا بماند بحث مرده شور خانه و نیمه عریان بودن بدن نقی که حتما آقایان در این زمینه اعتراض خواهند کرد و اما گاف آقایان در این سریال ارسطو همسر چینی خود را در حوادث هوایی مالزی از دست می دهد که درست بعد از مرگ همسر ارسطو انتخابات شورای شهر در محل زندگی نقی معمولی برگزار میشود . (سوال : آیا این توهین به شعور مردم مازندران نیست؟)- خلاصه همسر نقی میشود عضو شورای اسلامی شهر و ادامه داستان.

درصورتیکه آخرین دوره انتخابات شورای شهر در کشور ما اسفند سال 1392 بود یعنی دو سال قبل از سقوط هواپیمایی مالزیایی.این هم از دسپاچگی عوامل این سریال که یک جوری بزنند و در بروند . اینه که در یکی از نقدها نوشتم عوامل این سریال بدنبال چه اهدافی هستند همین بود چرا با توجه به اعلام رسمی آقای سیروس مقدم تهیه کننده سریال در سال گذشته که گفته بود پروژه سریال پایتخت 3 برای همیشه بسته شده،اما بازدیدم که فیل آقایان یاد هندوستان کرده و دوباره شروع کردند با سماجت ساختن سریال پایتخت4 ناگفته نماند امسال الحمدالله با سر و صدا ضبط نکردند ، سال گذشته با استاندار وقت مدیر کل و مسئولین بعضی از ادارات عکس یادگاری گرفتند و آبگوشت خوردند و بعد در رسانه ها اعلام کردند که این سریال با ضمانت آنها در حال ضبط است اما همانطوری که در یکی از نوشته هایم اعلام کردم که امیدواریم امسال مسئولین استان فرش قرمز زیر پای آنها پهن نکنند این اتفاق افتاد ودر سکوت کارشان را انجام دادند البته تنها مسئولی که ذوق زده شده و فرش قرمز پهن کرده شهردار جوان شیرگاه بود . به هر حال جهت اطلاع آقای علیرضا خمسه بازیگر نقش باباپنجعلی که در ساری در جمع مردم این شهر برای مراسم جشن آمده بودند فرمودند که ما پایتخت 40 را هم میسازیم عرض کنم که ما هم پا به پای شما خواهیم آمد شما که میفرمایید 40 قسمت ما عرض میکنیم 400 قسمت تا متوجه شوید اینجا مازندران است. اگر مردم ما عکس العمل نشان نمیدهند بخاطر نجابت آنهاست نه اینکه کار شما را صد در صد تایید میکنند بازهم خواهیم نوشت مگر اینکه قلم در دستمان نباشد.

در پایان ناگفته نماند با این دو سه قسمت از پخش سریال نمی توان صد در صد نظر داد اما از آنجاییکه بنده از شروع سریال پایتخت 1 تا کنون حتی قبل از اینکه زمزمه شروع ساخت آن در مازندران سر زبان ها بیافتد به عناوین مختلف نوشتم بی اطلاع از اهداف آقایان نیستم لذا امیدوارم که در ادامه این سریال ما به نکاتی برخورد کنیم که ضعف ها را پوشانده نکات مثبت آن خود را به نحو احسن نشان دهد .
پاسخ ها به این نظر
همشهری 10 تير 1394
حسین اقا مطلب شما که کپی مطلب اقای جونیان از آب در آمد! دستکم یادآوری می کردی!
نتاج از بابل 9 تير 1394
هیچ کیفیتی ندارد
romina 9 تير 1394
جان برارون وشون درد سیر نیه درد 0000درنه از بلندی فرهنگ و تمدن مازرونی شمالی پاره بوندننه تنها جایی که شیعه و سنی درنه بدون هیچ مشکلی با هم زندگی کندننه و او به کیله دسمن نکننه همین شمال شرقی و غربی هسته بدترین تهاجم فرهنگی توسط نفوذیهای القایی و درک چشمی غربی ها توسط همین یه مشت ادم لاقوا بیخود در ناحیه مازندران در انجام بونده مازندران و گیلان بعنوان یک منطقه زر خیز و پر منابع طبیعی و استراتژی ژئو پلوتیکی بعنوان یک خاور میانه دوم به چشم اینه که با سیاست پنبه در حال سر بریدن هسته واقعا در چالوس یکسری سرمایه دار با ماشین مدل بالا که ناشی از درامدهای ندومه ای هسته تمام زمینها و خوشیها ر صاحب بیننه جوری که طلاق در اونجه بابت همین تبعضها بسرعت رشد 45 درصدی پیدا هکرده در شمال شرقی هم که پر از زابلی هکردهننه الان شاهد چندین مرگ مشکوکدر اون ناحیه هستمی در هیچ جای دنیا همچین تحقیر ی به فرهنگ یک جامعه توسطچند تا ادم غیر خودی انجام نیه .....
نا شناس 9 تير 1394
لعنت به سيروس مقدم . با فرهنگ ما مازندرانيها بازي مي كنه و بعضي از مازنيهاي بي بخار آنرا تاييد مي كنند. يك سريال بسيار بسيار بسيار مزخرف و بيخوده . لعنت به عليرضا خمسه گته دماغ و كليه بازيگران از كوچيك و بزرگ حتي اگر كساني كه در مازندران با آنها همكاري مي كنند. نمايندگان مازندران غيرتتان كجا رفت بخاطر پست و مقام خودتان هيچ حرف نمي زنيد بياييد از لرها و تركها درس بياموزيد.
پاسخ ها به این نظر
ساروی ریکا 9 تير 1394
4تا بی فرهنگ با لحن توباعث میشن مارو مسخره کنن. بی سواد
نا شناس 9 تير 1394
یعنی امان از دست خودمان به هیچ چیز راضی نیستیم بابا کمی با این سریال بخندین عادت کردین به گریه؟؟؟؟؟ واسه خندیدن هزار تا ایراد میگیرن آقا فک کن جوکه!!! آقا !!! خانوم کمی بخندین حالا به هر بهونه ای ... حالا همه کارشناس و منتقد شدند این بنده خدا مقدم هزینه کرده تا کمی دل رنجور و غمگین ما ها رو بخندونه حالا همه میگن سرش کجه ته اش نا فرمه ... دم مقدم و همه زحمتکشان گرم که کمی دل ما رو شاد و خنده به لبای ما اوردند بیایییم کمی بی بهونه و بدون نقد بخندیم --- قربان شما از شاهی
ساروی 9 تير 1394
سلام,شما فقط عاشق فیلم هندی هستید.
به جای انتقاد حمایت کنید.
مازندرانیا مگه بهترین؟؟
همه لهجه تهرانی میرید والااا....
والا,همه ی ایران یه فرهنگی داره.
شد یه بار شما مردم با ادب باشید؟؟
فیلمش بده نگاه نکنید.

پاسخ ها به این نظر
نا شناس 10 تير 1394
تو رو خدا نظرات این ساروی ها رو ببینین. چقدر کوته ند. ای خدا با کیا هم استانی شدیم.
نا شناس 9 تير 1394
چرا واسه شهرهای دیگه فرهنگ های دیگه طنز نمیسازن فقط اومدن لهجه مازندرانی ها رو سوژه کردند ملتم دارن میخندن اونوقت چه نقد منصفانه ای میمونه؟؟؟؟ترک ها کردها و....اجازه اینکارو میدادن
نا شناس 9 تير 1394
تمام کنید پخش سریال پایتخت را اخه تا کی بسیاری سریال بی محنوا فقط برای مسخره و ساده نشان دادن مردمان این خطه مازندران و جیب پر شدن کارگردان و دیگر بازیکنان میباشد.مازندران های غیور لطفا بیدار باشید وکمی فکر کنید و اعتراض کنید.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 9 تير 1394
اره توگفتی مردم میرن اعتراض میکنن. اصلا به توچه
شیرگاهی 1348 9 تير 1394
البته بعضی از حرکات و جملات در سریال پایتخت واقعیت روز جامعه ما مازندرانی ها هست ، نمونه همین ماشین شاسی بلند خدایش تا یک ماشین شاسی بلند می خریم و سوار می شویم برای همه بوق می زنیم جلب توجه می کنیم مغرورانه در جاده و کوچه پس کوچه راه می رویم انگار کل جاده و کوچه مال ماست ادا و اصول زیاد در می آوریم خومون رو گم می کنیم ولی خوب در بعضی جاها هم توهین شد یکی در غسالخانه و دیگری روی راه پله نشستن سیگار کشیدن همه مهمانان که اینها واقعیت نداره ، دیگری هم وقتی از بازداشتگاه بیرون می آمد کلی پول خورد تو جیب نقی بود الان دیگه کسی اینقدر پول خورد تو جیب نمی زاره
کیان 9 تير 1394
شما بگو کدوم فیلم های صدا وسیما معنی داره ؟!!!باز کمی بهتره یه جورای میخواد مردم رو شاد کنه
نا شناس 9 تير 1394
واقعا هم استانیام ساده دل و سرخوشن .این خمسه از پدر زنجانی و مادر گیلانیه از فرم دماغ و چونه و صورت کشیده و درازش و موهای فرفریش مشخصه که رشتیه بعد شماها میاید میگیدوارد گیلان میشید حتی گیلانی ها هم مسخرتون میکنن.نه عزیزم تنها جایی که صددرصد مسخره میکنه همون گیلانیان.
مهندس رنجبر 8 تير 1394
سریال واقعا چرت و پرتی است
ت ا 8 تير 1394
سریال طنز یعنی اغراق
خیلی جاها در برخورد ها و صحبت ها اغراق شده که جزو کار طنزه.
اینکه اینقد خوب فرهنگ مردم مازندران رو نشون دادن و لهجه شون رو خیلی عالی درآوردن واقعن جای تشکر داره.
اینکه نشون میدن تو مازندران احترام به بزرگترها چقدر مهمه،نماز خوندن چقد مهمه،مسجد رفتن،عشق بین خانواده(مثلن نقی و هما صبح با هم دعوا میکنن،دو ساعت بعد انگار نه انگار،نقی نگرانی تصادف هما از پا درش میاره)
کدوم سریال ایرانی رو میشناسید اینقد جو خانوادگی قشنگی داشته باشه؟؟؟ اینقدر واقعی باشه؟؟؟

تعصب الکی نداشته باشید
کجاش دارن مسخره میکنن؟؟؟

فقط کاش هما هم مازندرانی حرف میزد جای تهرانی صحبت کردن
این طوری دیگه عالی میشد
نا شناس 8 تير 1394
اینها که فقط به ما سوادکوهی ها دارن توهین می کنن ، ادارات فرهنگی ما باید با مقدم برخورد کنند
ساروي 8 تير 1394
اين سريال شده تبليغ زبان ترکي.به سازندگان اين سريال پينهاد مي شود پايتخت پنج را در مناطق ترک نشين بسازند تا بهتر بتوانند زبان ترکي را تبليغ کنند.
پاسخ ها به این نظر
سوادکوهی 9 تير 1394
در چند قسمت پخش شده در دو قسمت که من دیدم به تبلیغ زبان ترکی پرداخته شده است.من هم می پرسم که چه لزومی داشت در این سریال هنر پیشه ترکی حرف یزند؟دست اندرکاران این سریال دقدقه زبان ترکی دارند بروند در مناطق ترک نشین برای ترکها اینجور سریال را بسازند.
آشنا 8 تير 1394
جناب آقای سیروس مقدم نوشته های بالا را خواندم و مرا برآن داشت که دلنوشته ای که مدتها بر دلم سنگینی می کرد را برای شما بنویسم . بهتر است قبل از اینکه وارد شهری بشوید ابتدا با چند نفر از بزرگان شهر در مورد خصوصیات و فرهنگ آن شهر تبادل نظر کنید ،چه اینکه افرادی دوستدار شما در آن شهر باشند و شما را راهنمایی کنند.همان زمان که می خواستید خانه ای را برای لوکیشن خود انتخاب کنید ،وجناب آقای صالحی در به در دنبال منزل بود و با کسانی هم وارد گفتگو شد و به اعتبار حرف ایشان تمام اعضای آن خانواده که از دوستداران سریال پایتخت بودند وتمام سریال پایتخت 1و2و3 را خریداری کرده وخوشحال از اینکه روزهایی را در کنار بابا پنجعلی و ارسطو و .... میگذرانند . شما بدون در نظر گرفتن احساسات سرشار از امید و آرزوی اعضای آن خانواده که از قضا از بزرگان شهر نیز بودند بدون اطلاع به آن خانواده کار خود را در منزلی دیگر شروع نمودید ،حال اینکه آن خانواده همچنان در رویا وخواب و خیال منتظر آمدن گروه پایتخت به منزلشان لحظه شماری می کردند .غافل از اینکه گروه یک هفته هست که کارش را با لوکیشن جدید استارت زده است . جناب آقای مقدم شاید شما یکی از کارگردانان بزرگ کشور باشید که بسیار محترمید ،ولی نمی توانید احساسات مردم یک استان و یا شهرستان ویا حتی چند جوان که خانه رویاهایشان را با قول و وعده شما ساخته بودند درک کنید . بهتر است اگر این مطلب را می خوانید یک بار با خود خلوت کنید و ببینید که فقط بازیگران مشهور شما نیستند که با دستمزد های خود در جلوی جعبه جادویی ایفای نقش می کنند . بلکه تمام مردم استانم وکشورم هر روز بدون مزد و مواجب ومجانی بایدجلوی خانواده شان برای همسایگان شان و همشهریان شان نقش بازی کنند .
محمود 8 تير 1394
سلام
بسیار سریال بی معنی وسبک می باشد.
بابک 8 تير 1394
بسيارسريال خوبيست لطف کنيدنيمه ليوان ونبينيد نيمه پرليوان وببينيدعوامل سريال پايتخت کاملا بامازندران ها عجين هستندوضمن اينکه بازيگران بومي مازندراني دراين سريال به وفورحضوردارندبهترين سريالي ست که درسراسرايران سفره دل وقلب شون قرارداردوبراي اين فرهنگ کهن احترام زيادي قايل هستند
نا شناس 8 تير 1394
خانوم ساروی ! متاسفم برات به چی میخندی یه خانم چرابایدبه اداواطوارهای یه مردبخنده برعکسش هم صادقه ! پس بااین حساب رودهات کاملاًبریده شد!!آخه آدم بی غیرت !!!باهم بخندیم بهم نخندیم،.چوتوخودکنی اخترخویش رابد مدارازفلک چشم نیک اختری را.
محمد 8 تير 1394
ماکس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
نا شناس 8 تير 1394
به خداوندی خدابایدایناروبیاری توزمین های شالیزاری ازصبح تاشب کارکنن اونوقت میفهمندمسخره کردن یه ملت چه تاوانی داره!آخه پدرسوخته ها تاآخرعمرمیخواین مفت خوری کنین؟کما اینکه بسیاری ازافرادقبل شماها هم دنبال این مفت خوریها وغلط کاریها(فیلم بازی کردن)بودن والآن به درک واصل شدن.
نا شناس 8 تير 1394
چرا باید با یک سری رفتار جلف و مضحک عروسک خیمه شب بازی یک عده تهرانی و سیروس مقدم بشیم ؟؟/
این را هم بگم که امثال سرافراز که رشتی هستند از این سریال ها حمایت می کنند و دست نشونده اش در سمت رئیس صداوسیمای استان هیچ عکس العملی نشون نمی ده
چند روز بعد میره سطح شهر یک گزاریش میگیره که مردم هم راضی اند
نا شناس 8 تير 1394
ما تا کی باید سکوت کنیم و به فرهنگ و اصالت ما بی احترامی بشه
واقعا ما مازنی ها اینطوری هستیم باهم درگیر میشیم و با هر کلمه حرف زدن به هم می خندیم ؟؟/
مرتضی 9 تير 1394
واقعا برای برخی مسئولین متاسفام که خود اینطور مزحکه یک ملت میکنند و یک اجنبی وارد خاک اصیل ترین ملت میشود و اینطور ...............من چن تن اعضای بزرگ استانی از منتقدین آ« میباشیم و ومن خواهش میکنم که تا اواسط ماه رمضان این سریال قطع شود
محمد امین 9 تير 1394
خاک بر سر ما مازندرانیها که مضحکه امثال مثل تنابنده و سیروس مقدم شدیم.
این نشان از بی کفایتی و بی عرضگی مردم و مسئولین مشمالی داره که این چنین ما را مورد تمسخر قرار می دهند.
از لرها یاد بگیریم که ضرغامی برای عذرخواهی تا لرستان رفته بود.
باور کنید ما که در تهران زندگی می کنیم در بین همکاران هر روز مورد تمسخر و خنده قرار می گیریم..
مگه میشه، مگه داریم و ......
سیروس مقدم، خدا لعنتت کنه، انشا الله که عاقبت به خیر نشی، مردک عوضی و بی شعور و بی شخصیت که به خاطر پول آداب و فرهنگ مردم را به سخره می گیری.
ali 9 تير 1394
چرا كارگردان اين سريال از هم استاني هاي خودش يه سريال جديدي نمي سازه؟!!!!
دریتا 9 تير 1394
خیلی خوبه عالیه ..شما چون خودتون مسخره هستید میگید مسخراه ست چیه مگه مازندرانی ها اینجوری نیستن ..خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس 9 تير 1394
سریال بسیار لاکچری است اکثر مردم مازندران سر ساعت 10 منتظر پخش این سریال اند . یک نظرسنجی انجام بدین متوجه می شین .البته شمال نیوز این مطلبو درج نمی کنه چون خودش مخالف این سریاله
محمودی عالمکلایی 9 تير 1394
مایه شرم است که سوادکوه با آن قدمت تاریخی و اقتدار برباد رفته پایگاهی برای توهین وتخریب به فرهنگ غنی مازندران گردیده است، به راستی که سوادکوهیان را چه شده است؟؟؟؟
نا شناس 9 تير 1394
من به عنوان يك مازندراني ساكن تهران شرمسار ميشوم وقتي در محيط كار واجتماع راجع به اين سريال سخيف بحث ميشود فورا"تهراني مآبهابا تمسخر ميگويند شماليها زمين كشاورزيشان را ميفروشند تا پز شاسي بلند داشتن را به ديگران بدهند انگار چيز ديگري براي عرضه ندارند ولودگي وحماقت وسادگي جز لاينفك شخصيت مازندراينهاست متاسفم براي نمايندگان استان كه حتما"سرشان براي دور بعدي انتخابات گرم است فرصت درگيرشدن به اين موضوعات حتما پيش پا افتاده را ندارند .
ساروی ریکا 9 تير 1394
عیول هندیرو خوب اومدی
ساروی ریکا 9 تير 1394
مهم اینه مردم با اینهمه مشکلاتو وضعییت افتضاح مملکت حداقل روزی 1ساعت خنده بیاد رولبشون. این هدفه سیروس مقدمه نه تمسخر. تموم کنین انتقادای بی معنیتونو
نا شناس 9 تير 1394
من واقعا باشما دوست عزیز موافقم
کمپين مخالفان سريال پايتخت 9 تير 1394
کمپين مخالفان سريال پايتخت در اينستاگرام: anti.paytakht@ #مخالفان_سريال_پايتخت
پاسخ ها به این نظر
س 11 تير 1394
سلام ...خوشم اومد این کمپینت 14 تا فالوور داره مثل خودت کوته فکر.
نا شناس 9 تير 1394
سلام وقت نشد تمام نظرات دوستان را بخونم اما اینجور که معلومه دوستان بیشتر از این سریال شاکی هستند و... بماند، به قول دوستی بیایم بی بهونه فقط بخندیم ( چرا وقت میزازیم برای برنامه مسخره خندوانه که به زحمت شده می خواد مردم بخندونه ) حالا ما اگه میخاهیم ازفرهنگ اصیل سرزمین سرسبزمان شمال عزیزمان -تبرستان - دفاع کنیم در رفتار خودمون مقداری تامل کنیم دلم تنگ شده برای لااقل یه محله از هر یک از شهرمان که مردم دوست داشتنی و مهمان نوازش با هم مازندرانی صحبت کنند نمیدونم مگه عاره که با دوستانمون با همکارانمون با فرزندانمون زبون مادری صحبت کنیم موفق و منصور باشید
شمالی 9 تير 1394
آقای تنابدیده :از قیافه ات معلوم است که از پدر و مادر هنر مند بوجود آمده ای .
بهتر نبود به جای فرهنگ وآداب مردم نجیب مازندران حرکات وسکنات پدر .ومادر خودرا لعاب تمسخر وهنر میزدی الان همه استانهای کشور میخندیدند وشمارا تشویق مکردند بعدا میشدی آلن دو لن
پاسخ ها به این نظر
حسین 13 تير 1394
سلام . این گونه توهین کردن به نزدیکان دیگران در فرهنگ ما ایرانیها بویژه ما مازندرانیهای فهیم هیچ گونه جایی نداره. برای شما برادر یا خواهر شمالیم متاسفم .
نا شناس 9 تير 1394
بسیار سریال بی معنی و بی هدفیست...
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 10 تير 1394
اصلا این طور نیست خیلی هم سریال قشنگی است. این مردم افسرده را به خنده وا داشته.
کمپین مخالفان سریال پیاتخت 9 تير 1394
anti.paytakht@
نا شناس 9 تير 1394
درست است که به این سریال انتقاد هایی می رود ولی همین که موجب خنده ی هموطنان ما که کشوری افسرده است می شود کافی است.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 10 تير 1394
سریال بسیار خوی است
خطه گیلک ها 9 تير 1394
ناراحتی بردار های هم زبان مازندرانی باعث ناراحتی مردم گیلان و کل خطه هم میشه این سریال اصلا جالب نیست و هیچ شباهت ی با فرهنگ بالای گلک ها نداره
نا شناس 10 تير 1394
هیچ کس تا حالا سوادکوهی ره مسخره نکرده ، اسا این افراد بی هویت بهن اما ره مسخره هاکنن ،ای وای بر اما!!!
سید مجتبی حسینی 10 تير 1394
برادارانی که مازندرانی هستید و متاسفانه طرفدار این سریال توهین آمیز هستید، واقعیت این است که متاسفانه قومیت های مختلف ایرانی را به عناوین مختلف تحقیر می کنند ولی تاکنون نتوانستند برای مردم مازندران عنوان تحقیر آمیز درست کنند که الان به لطف این سریال عنوان پایتختی برای مردمان استان ما درست کردند توجه کنید همه مازندرانی های این سریال اعم از پیرمرد و پیرزن ، پزشک و روحانی و کاسب و خانه دار و ... همه مردمانی ساده و پپه نشون میدهند . ب
رای اینکه میزان تخریب هم استانی خودت بشی از سرباز ، دانشجو ، کارمند های مازندرانی که در استان های دیگر خدمت می کنندبپرس که به لطف این سریال چگونه مورد تحقیر همکاران می شوند .
پاسخ ها به این نظر
امیر 10 تير 1394
آقا سید تین تخریب نیست واقعیته.آدم فروشی و پشت سر همدیگر حرف زدن مگه تو ذات شماها نیست؟خوب این فیلم هم همینو داره نشون میده.چرا ترش کردی؟
ناشناس 10 تير 1394
بازیگرها وحتی کارگردان این سریال که دریک مجتمع اقامت دارند با رفتار ناپسند احلاقی ، در محل اقامت برخلاف آنچرا که در فیلم می بینی برای خانوادهای شهرستان سوادکوه شمالی نگران کننده می باشد .
خانوم ساروي 10 تير 1394
به نظر من شماها تعصبات بي جا داريد. يادتون باشه تعصبات قومي قبيله اي مايه پس رفتگي اون قوم هستش.چرا بدتون مياد شاد باشيد؟؟؟ چرا دوست داريد با تعصبات بي پايه و خالي از منطق شيريني يه طنز رو احساس نكنيد؟؟متاسفم براتون.
مازندراني 10 تير 1394
کمپين مخالفان سريال پايتخت در اينستاگرام:

anti.paytakht@



.
هموطن 10 تير 1394
عزيزان منم يه شمالي هستم چرا همش دنبال حاشيه هستين شما از كجا هدف تهيه كننده رو ميدونين كه مي گين توهين آميز است و ... خيلي از نكات مثبتي تو اين سريال هست كه فقط و فقط تو زندگي و منش ما شمالي ها ديده ميشه زندگي كردن سه تا خانواده در كنار هم در يك خانه در صفا و صميميت ، نگهداري از خواهري كه شوهرش در خارج كشور كار ميكنه بي منت . ميهمان نوازي . عشق به زن و زندگي و ... مطمئن باشين همين سريال با همين داستان بجز در شمال در هيچ جاي كشور اگ درست مي كردن اينهه مشتري نداشت ..
نا شناس 10 تير 1394
تشکر می کنیم برای این سریال طنز و دوست داشتنی. سریال طنز باید خنده دار باشد. چرا فکر می کنید مسخره کردن است؟ اگر خوب نیست شماها که انتقاد می کنید چرا تا آخرین لحظه را تماشا می کنید؟؟
پاسخ ها به این نظر
افرا 11 تير 1394
آفرین واقعاً همینطوره
نا شناس 10 تير 1394
دوستان کار از کمپین گذشته باید به فکر تحصن جلوی درب صداوسیما بود
باید اعتراض کنیم ما دیگه آبروئی در کشور نداریم
نا شناس 10 تير 1394
دوستان عزیز کار از کار گذشته ما دیگه آبروئی جلوی همکاران بی شرم در تهران ندارم
باید با هم هماهنگ باشیم و از عوامل این سریال در دادگاه شکایت کنیم
نا شناس 10 تير 1394
چرا دکتر اسلامی سکوت کردن؟؟
حتما باید تا قسمت آخر دیده بشه
کمپین مخالفان سریال پیاتخت 9 تير 1394
کمپین مخالفان سریال پایتخت در اینستاگرام :
.
.

anti.paytakht@
.
بپیوندید و به دیگران معرفی کنید.
.
دست اندرکاران این سریال هم آنتن دارند هم تریبون و ... تنها کار مفید ما برای دیده شدن و شنیده شدن باهم بودن است.
نا شناس 10 تير 1394
چرت ترين سريال هستش
دادا 10 تير 1394
اخه یکی بیاد از سرداران ما فیلم درست که از قهرمانان ما همچون بهداد سلیمی واستوره های دیگر چرا ..... چرا استاندار ما ساکت نشسته است چرا اعتراض نمیکند مگه برای ایشان نفهی دارد و اقعا بااین همه قهرمانان جای تاسف دارد از لرها یاد بگیریم.
احمد 10 تير 1394
عوامل تهیه این سریال خیلی راحت دارن ما مازندرانیهارو بی غیرت نشون میدن.اونجایی ک خانواده آقای باهو میرن به نقی میگن ک مادرشونو بزوربدن به باباپنجعلی.واقعن من نمیدونم اینارو مسئولان نمیبینن.
مرتضی 10 تير 1394
سلام به تمام مازندرانی های اصلی جناب مدنی شما به عنوان اصحاب رسانه پیش خدا و خون شهیدان مازندرانی مسئول هستید که پیام مردم مازندران را به تهیه کنندگان سریال سخییف پایتخت برسانید که بر خجسته کردن وبه تمسخر گرفتن فرهنگ و لهجه مازندرانی ها جز توهین به ساحت مقدس شهدا که پدران نشان هرگز همانند مرد دلقک سریال آقای خمسه نیستند' بلکه پدر شیرمردانی چون شیرودی کشوری و۰۰۰۰۰ هستید آقای مدنی باید افشا کنی این توهین ها وهتک حرمتها را
اتا گت پیشنهاد 10 تير 1394
حالا که ساختن سریال پایتخت برای شاد کردن مردم خوب است پیشنهاد می گردد سری بعدی پایتخت برای ترکها در آذربایجان شرقی و اردبیل ساخته شود.به احتمال قوی خیلی خنده دار خواهد بود.به ویژه اگر در اردبیل ساخته شود.
بابلي ساكن تهران 10 تير 1394
به نظر من صرفنظر از اينكه قصه اين سريال معرف بخشي از شماليهاي عزيز ميباشد يا نه نام سريال مهاجرت به پايتخت رابهمراه دارد بنابراين ضمن اعلام انزجار از تمركز روي مازندرانيها در ٤سري گردانندگان اين مثلا طنز پوچ وفاقد هدف مشخص ميتوانستند از زندگي ديگر اقوام وشهرستانها و منافع ومعايب پايتخت نشيني سريال بسازند تا هم مازندرانيها آزرده خاطر نشوند وهم مورد تمسخر ديگران.درضمن چون تماشاي اين سريال از جانب شخصي مثل من كه مخلف اين مزخرفات است نه به خاطر كيفيت بالا بلكه به اجبار وضعف اكثر سريالها ديگر با چه چيزي اوقاتمان را پر كنيم چقدر كتاب يا ......
اگر شبكه طبرستان ودر مازندران با بازي بازيگران مازندراني آنهم با لهجه مازندراني بود بوي تمسخر يا ديگر نقدها شايد پيش نمي آمد
امير 10 تير 1394
سلام به همه دوستان
سريال خوبيه اما اگه دقت کنيد در اين سريال نقي معمولي يک مازندراني است که حرف زدنش را بلد نيست.سر از هيچ چيز در نمياره .پرخاشگر و عصبي است. بابا پنجعلي که پيرمردي است هيچ چيز حاليش نيست اما ..هما از تهران اومده . عضو شوراي شهره،الگوي خانواده است و بقيه ماجرا.....تو خودت حديث مفصل بخوان از اين مجمل
نا شناس 12 تير 1394
دیگه اگه یکسال مارو مسخره نکنن دلشون تنگ میشه .این سریال بی محتوا باعث شده در سریالهای دیگه هم لهجه شمالی رو مسخره کنن که تا قبل از این به این حد نبوده.من متاسفم برای افرادی که خندیدن زودگذر رو با فرهنگ وتمدن این سرزمین عوض میکنن.ازخودتون بپرسید اگه اونها میخوان فرهنگ مارو نشون ملت بدن چرااز کارگردان نویسنده وبازیگران مازنی برای این کار استفاده نشده؟چراسفارش تولید چنین سریالی رو به تولید مرکز مازندران ندادند؟وای به آن روز که مسخره کردن ما برای این جماعت عادی بشه...در مقابل نسلهای بعدیمان مسئولیم...
یک شهروند مازندران 13 تير 1394
سلام . عزیزان مازندرانی ، همشهریان و هم استانیهای فهیم من، نگرانی شما عزیزان را ارج می نهم و افتخار می کنم به این همه علاقه و غیرت به خاک و زبان و فرهنگ مازندران. اما نکته ای هست که هرگز نباید از یاد برد : حرمت امامزاده رو متولی اون نگه می داره، دوستان خوبم یه نگاهی به برنامه های شبکه استانی مازندران بیندازید.سراسر سخیف و کم ارزش و دربسیاری از موارد هم به راحتی هرچه تمام تر زبان و فرهنگ مازندران به سخره گرفته می شه توسط خود ما در شبکه ایی که متعلق به خودمونه . حال از دیگران چه توقعی دارید
نا شناس 13 تير 1394
سلام به همه مازندرانیها و مردان دلیر ومیهن دوست
سریال پایتخت یک سریال بی محتوی طنز توهین آمیزی بیش نیست.
چند سئوال:
- کدام پیرمرد مازندرانی لحن صحبتش اینگونه است؟ جواب دیوانه محله ما اینگونه حرف نمیزند واقعا به مردم فهیم مازندران توهین شده
-در سوگواریهای کوچه ومحله وشهرهای مازنداران کی خودش را به شکل انسانها وحشی در می آورد؟ مگر دیوانگان و بیخبران و لات های محل کا آن هم بعید به نظر میرسه
سریال پایتخت همردیف سریال کارتونی تام جری هم نیست تا بچه های که تمییز نمیدهند نگاهش کنند
احترام بر همه واجب است اما توهین کردن اصلا جایز نیست
- قهرمان مازندران نحوه بر خوردش اینگونه است؟ پس واویلا به ورزش ما
شمالی 17 تير 1394
متاسفم که نظرات تایید نمیشه!!!
نا شناس 2 مرداد 1394
ميدونيد چي جاي تاسف داره اينكه بعضي از هموطن هاي مازندراني توهين به ساير هم وطن ها مثل گيلاني ها و آذري ها و لرها رو بدون اشكال ميدونن ولي حتي يه سريال طنز رو كه فرهنگ عامه و زيباي مازندران رو داره به نمايش ميزاره رو نميتونن تحمل كنن.آنچه را براي خود نميپسندي براي ديگران مپسند هموطن گرامي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.14 seconds.