.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
12 روش ساده برای صرفه جویی در مصرف آب
در حال حاضر یکی از عوامل تهدیدکننده منابع آب کشور بالا بودن سرانه مصرف آب شرب نسبت به حجم استاندارد آن است که با رعایت چند نکته ساده می‌توانیم حجم مصرف آب در بخش خانگی را به طور قابل توجهی کاهش دهیم و با یک تیر چند نشان بزنیم.

اجرای این روش های بسیار آسان ضمن کاهش سرانه مصرف آب و جلوگیری از تشدید خشکسالی، کاهش هزینه‌های تصفیه آب به منظور شرب و همینطور کاهش آب بهای مشترک را در پی دارد.

در این زمینه استفاده از انواع شیرآلات کاهنده مصرف (آب شامل سردوش های کاهنده مصرف آب برای استفاده در حمام- شیرآلات اهرمی و الکترونیکی کم مصرف- فلاش تانک های دو مرحله ای کم مصرف و سرشیرهای کاهنده مصرف آب) یکی از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف است که استفاده از آن در منازل مسکونی به طور متوسط باعث کاهش 30 الی 70 درصد در مصرف آب می‌شود.اما روش های دیگری برای کاهش مصرف وجود دارد که هزینه ای هم ندارند:

1. بستن شیر آب حمام هنگام استحمام : با توجه به اینکه بیشترین مصرف در منازل در بخش استحمام می‌باشد، با هر بار دوش گرفتن در حدود 12 تا 18 لیتر در دقیقه آب مصرف می شود(فقط از سردوش حمام) در صورتی‌که 5 دقیقه زمان استحمام در هر دفعه استفاده کاهش یابد با فرض 3 بار استحمام در هفته بین 180 تا 270 لیتر در مصرف آب در هفته به ازای هر نفر ودر ماه بین 720 تا 1080 لیتر صرفه جویی خواهد شد.

2. آبیاری فضای سبز منازل در ساعات اولیه روز که هوا خنک و وزش باد کم است.این کار از تبخیر آب جلوگیری می کند.

3. کنترل دوره ای شیر آلات قسمت های مختلف خانه برای جلوگیری از نشت آب.به ازای رفع هر نشت کوچک نزدیک به 1800 لیتر در ماه صرفه‌جویی می شود.

4. با عایق کردن لوله های آب گرم می توان حجم زیادی از آب را گرم نگه داشت تا نیازی به باز گذاشتن شیر آب نباشد.با این کار در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کرده ایم.

5. استفاده از گونه های گیاهی کم مصرف در منازل نیز در صرفه جویی بی تأثیر نیست.

6. به کودکان توصیه کنیم شیر آب را هنگام مسواک زدن ببندند با این کار حدود 12 لیتر در دقیقه به ازای هر بار مسواک زدن برای هرنفردر مصرف آب صرفه جویی می شود.

7. برای مصرف کمتر آب از فوم های شست‌وشوی دست و مایع های ظرفشویی رقیق استفاده کنیم.

8. به جای شست‌وشوی پیاده رو وحیاط با آب با استفاده از جارو از هدررفتن حدود 200الی 300 لیتر آب در هر بار شست‌وشو جلوگیری می شود.

9. ماشین های لباسشویی معمولاً مقدار زیادی آب مصرف می کنند. بنابراین اگر از تعداد دفعات کاربرد ماشین لباسشویی بکاهیم، عملاً در مصرف آب صرفه جویی کرده ایم.

10. یک بطری پر از آب یا یک کیسه نایلونی پراز شن و کاملاً در بسته را در مخزن توالت فرنگی یا فلاش تانک قرار دهیم تا مصرف آب را در هربارکشیدن سیفون کاهش دهیم.

11. نصب کولر در سایه و با استفاده از پوشش مناسب و جلوگیری از نشت آب کولرهای آبی، باعث صرفه جویی زیادی در مصرف آب می شود.

12. کارکرد کنتور در زمانی که همه شیرهای آب بسته است، دلیل هدررفتن آب از لوله های داخل ساختمان است که در نتیجه آن، مقدار زیادی آب هدر رفته و هزینه گزاف به مشترک تحمیل خواهد کرد. بنابراین باید در دوره‌های مختلف هنگام مصرف نکردن بخصوص در شب‌ها کارکرد کنتور آب کنترل شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.