.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با خشکسالی شدید در گیلان مواجه هستیم

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در 40 روز گذشته هیچ بارندگی در حوزه مرکزی رشت نداشتیم، گفت: با خشکسالی شدید در مناطق مرکزی و شرق گیلان مواجه هستیم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، بهمن کمانگر ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان با اشاره به اینکه شرایط بارندگی در سال 93 خوب بود اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌ها با ترسالی مواجه بودیم.

وی از بحران خشکسالی با توجه به پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی در گیلان خبر داد و افزود: توصیه‌های اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر پیش‌بینی وضعیت آبی استان تحقق پیدا کرده است.

کمانگر با تاکید بر آبیاری به صورت تناوبی شالیزارها در زمان خشکسالی، بیان کرد: توصیه بر نکاشت به دلیل مسائل اجتماعی امکانپذیر نیست اما با تهدیدهای عمده کشت برنج در ابتدای فصل مواجه بودیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان جلو انداختن نشای برنج به دلیل کمبود آب و بارندگی را یکی از روش‌های مقابله با کم‌آبی خواند و تصریح کرد: توصیه‌های درون فصلی در صورت بروز خشکی شدید اعلام شده است.

وی خواستار آبیاری با آب کمتر و افزایش تعداد دفعه‌های آبیاری در شالیزارها شد و گفت: هماهنگی بیشتر با مدیریت سد سفیدرود حائز اهمیت است.

کمانگر با اشاره به اینکه سامانه ترویج هواشناسی کشاورزی از مهر ماه سال 93 در گیلان آغاز به‌کار کرده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی هواشناسی برای محصولات کشاورزی از طریق سامانه مذکور انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان به بارش‌های مناسب در فروردین ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: فروردین ماه امسال 400 تا 600 میلی‌متر افزایش بارندگی در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه در مناطق شرقی گیلان 51 تا صد درصد بیش از شرایط عادی بارندگی داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال به غیر از شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود با کمی بارندگی در استان مواجه هستیم.

کمانگر از کاهش 49 تا 100 درصدی بارندگی در خرداد ماه امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: خرداد ماه امسال میزان بارندگی در رودبار صفر بود ضمن اینکه در 40 روز گذشته هیچ بارندگی در حوزه مرکزی رشت نداشتیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان بارندگی از ابتدای فصل زراعی امسال را در حد طبیعی و ترسالی عنوان کرد و افزود: در مناطق شرقی استان ترسالی داریم.

وی با اشاره به خشکی خفیف در استان اردبیل، تصریح کرد: در مناطق مرکزی، شرق و غرب استان خشکی خفیف داریم و با خشکسالی شدید در مناطق مرکزی و شرق استان مواجه هستیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.