.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در برنامه نود دیشب چه گذشت؟
آخرین برنامه نود فصل ساعاتی بعد از برگزای فینال جام حذفی، تنها مسابقه باقی‌مانده از فصل 93-94 فوتبال ایران روی آنتن رفت تا این برنامه بعد از برنامه شب گذشته تا اواسط مردادماه به یک استراحت کوتاه مدت اما لازم و حیاتی بروند.

شمال نیوز: آخرین برنامه نود فصل ساعاتی بعد از برگزای فینال جام حذفی، تنها مسابقه باقی‌مانده از فصل 93-94 فوتبال ایران روی آنتن رفت تا این برنامه بعد از برنامه شب گذشته تا اواسط مردادماه به یک استراحت کوتاه مدت اما لازم و حیاتی بروند. مسائل حاشیه‌ای باقیمانده از فوتبال ایران در کنار جمع‌بندی اتفاقات ریز درشت فصل 93-94 مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه نود شب گذشته را تشکیل می‌دادند.

به گزارش تابناک، سئوال پیامکی برنامه نود به انتخاب بهترین گل لیگ چهاردهم اختصاص یافته بود و مخاطبان باید در این مسابقه از میان گل‌های حسین بادامکی، فرزاد حاتمی، غلامرضارضایی، سروش رفیعی، فرید کریمی و میلادمیداوودی یکی را به‌عنوان زیباترین گل فصل انتخاب می‌کردند. عدم حضور نمایندگانی از استقلال و پرسپولیس در میان این گزینه‌ها موجب شد تا عادل فردوسی‌پور بارها و بارها در طول برنامه اعلام کند که این شش گل چرا و چگونه انتخاب شدند.

برنامه امشب نود را باید شب آنالیزورها دانست. در یک سال گذشته انالیزورهای برنامه نود با گزارش‌های خوب و جذاب خود نکات جالبی از لیگ برتر فوتبال ایران را گوشزد کردند. در شب پایانی فصل و در موسم جمع‌بندی هم تیم آنالیز نود دست پر و پیمانی داست و با چندین و چند انالیز خوب، جریان جوانگرایی در لیگ برتر، بهترین خرید‌های نیم‌فصل و لحظات تعیین‌کننده تیم‌ها را بررسی کرد.

نود در ابتدای برنامه خود بررسی عملکرد دو نماینده ایران در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را بررسی کرد و بعد از گزارش بازی پرسپولیس و الهلال و نفت و الاهلی گزارشی از روند رو برشد تیم نفت تهران پخش کرد. گزارشی که با پخش گل معروف بهمن طهماسبی در چهار سال پیش، گلی که منجر به باقی ماندن این تیم در لیگ شد، آغاز شد و پخش شب معروف برنامه نود در خصوص انتقال این تیم به اراک و مخالفت‌های عوامل این برنامه ادامه داشت. شاید جای جالب و تکان دهنده این گزارش آن‌جایی بود که نود به اشتباه بود انتقال پاس به همدان و درست بودن ماندن نفت در تهران اشاره کرد و گفت که یک تصمیم غلط، پاس را از سطح اول فوتبال ایران دور نگهداشت.

اولین مهمان تلفنی برنامه نود مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران بود. مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در گفتگو با برنامه نود ضمن بیان اینکه از تشکیل تیم «ب» توسط تیم‌های لیگ برتری خبر داد و اینکه باشگاه‌ها می توانند از این تیم بازیکن جذب کنند افزود: قطعاً لیگ برتر فوتبال ۱۶ تیمی برگزار خواهد شد و امکان برگزاری لیگ برتر با ۱۸ تیم با توجه به کمبودهایی که در زمینه زمین بازی، امکانات و ... وجود دارد، امکان پذیر نیست. وی در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که تیم‌های لیگ برتر می‌توانند تیم «ب» داشته باشند و از این تیم‌ها بازیکن به تیم اصلی خود در جریان مسابقات اضافه کنند و اگر بازیکنی عملکرد نانمناسب داشته باشد آن را به تیم «ب» منتقل کنند.

رئیس سازمان لیگ زمان نقل و انتقالات بازیکنان از تیم اصلی به تیم «ب» را هفته دهم، نیم فصل و هفته بیست و یکم عنوان کرد. تاج درباره امکان برگزاری سوپرجام فوتبال ایران میان قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی گفت: چنین تصمیمی دارد و احتمال برگزاری سوپرجام فوتبال ایران وجود دارد.

پس از پخش گزارشی از هزینه‌ تیم‌ها در نیم فصل دوم و انتخاب پنج خرید موثر تیم فصل دوم فوتبال ایران گزارشی از عملکرد تیم آکادمی مهدی مهدوی‌کیا پخش شد. تیمی که حاصل استعدادیابی مهدی مهدوی‌کیا و علی دوستی مهر بود و این روزها همه از آن سخن می‌گویند. با پخش آخرین تقویم نود فصل، گزارشی از گل‌های منتخب فصل (گل‌های زیبایی که به مسابقه پیامکی راه پیدا نکرده بودند)، آنالیزی مفصل از تیم های لیگ برتری و نقاط ضعف و قوت و پخش گزارشی از انتخابات فیفا بخش مهم برنامه نود آغاز شد.

تبانی در لیگ دسته اول یکی از موضوعاتی بود که عادل فردوسی‌پور در برنامه شب گذشته‌اش به آن پرداخت. عادل فردوسی پور در برنامه این هفته نود با امیر رضا سیف الدینی مدیرعامل باشگاه مس كرمان و صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی قائم شهر تماس گرفت تا درباره نامه ای كه باشگاه مس كرمان آن را رسانه ای كرده بود صحبت كنند. باشگاه مس كرمان با استناد به این نامه پولی واریز كرده بود كه مشخص شده بود فدراسیون هیچ توصیه ای برای پرداخت این پول نداشته است. برای دقایقی بهروان یكی از مسئولان سازمان لیگ هم روی خط آمد و درباره این موضوع گفت: «ما نگفته ایم پول بدهید. ما در این نامه به باشگاه ها نوشته ایم اگر تمایل دارید، برای چاپ كتاب همكاری كنید. این همكاری ممكن است از طریق ارائه اطلاعات باشد. ما كی گفتیم پول بدهید؟ بعضی باشگاه‌ها مثل مس رفسنجان گفتند كه یك میلیون تومان از ما گرفتند. ما كجا گفتیم پول بدهند؟ من نمی توانم حقیقت را پنهان كنم. ما به باشگاه مس رفسنجان اعلام كردیم و موضوع منتفی شد. هر كسی به ما مراجعه می‌كرد ما گفتیم كه این ماجرا كلاهبرداری است.»

صادق درودگر مدیرعامل نساجی درباره این نامه گفت: «در سال 91 این نامه رفته و نامه سال 93 امضا ندارد. یعنی خود ساخته است. جعلی است.» عادل هم گفت: «الان به من اطلاع دادند كه این نامه به مس سرچشمه هم رفته و از آن‌ها پول گرفته‌اند.» درودگر یك سوال مشخص از سیف الدینی مدیرعامل مس كرمان پرسید و گفت: «شما چطوری به نامه ای كه امضا ندارد پول داده اید؟» كه امیر رضا سیف الدینی گفت: «ما مصوبه هیات مدیره داریم كه در بخش های فرهنگی بدون سند و مدرك كمك كنیم.» در پایان هم خود عادل فردوسی پور با بیان این جمله كه پیچیدگی های این ماجرا خیلی زیاد است به طور ضمنی گفت كه خودش هم متوجه نشده در این ماجرا حق با كیست!
بخش پایانی برنامه نود اما به حضور دو میهمان ویژه در استودیو این برنامه اختصاص داشت. علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی، دو مربی جوان و شایسته‌ای که مربی دو تیم خوب این فصل لیگ برتر بودند. دو تیمی که از قضا روز گذشته فینال جام حذفی را هم رو در روی هم برگزار کرده بودند.

یحیی گل محمدی در این برنامه گفت: «فصل را خوب شروع نكردیم. وقتی تیم را گرفتم اعتماد به نفس كمی داشتیم. انتظار می رفت اوایل فصل شروع خوبی نداشته باشیم. هفته دهم بود كه استقلال را بردیم، كارمان شكل گرفت و اعتماد به نفس به تیم برگشت. بچه ها خودباوری پیدا كردند. اعتماد بیشتری به دست آوردیم و روند رو به رشدی را به دست آوردیم و تا آخر فصل آن را حفظ كردیم.»

گل محمدی ادامه داد: «فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم. شاید كمتر كسی فكر می كرد ما بتوانیم جزو چهار تیم در لیگ برتر باشیم. خودم هم فكر نمی كردم به این جایگاه برسیم. ولی عملكرد بچه ها خوب بود و اراده قوی و آهنین داشتند. در تمرینات می دیدم این مسئله را. بازی به بازی بهتر می شدیم. هم پرگل بود بازی هایمان هم كیفیت داشت. حساسیت فینال جام حذفی از این نظر بود كه اگر ما می باختیم باید برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به پلی آف می رفتیم.»سرمربی ذوب‌آهن درباره بازیكنان جوانش هم گفت: «امسال چند بازیكن جوان رو آمدند. جمع قراردادهای آن‌ها كمتر از یك میلیارد تومان می شود.» او درباره 78 پاس متوالی تیمش در بازی با ملوان گفت: «این اثر كار بازیكنان است. آن‌ها كار تركیبی خوبی انجام می دهند. بازیكنانی هستند كه می توانند این كار را انجام دهند. شاید اگر مربی تیم دیگری بودم نمی‌توانستند این كار را انجام دهند.»

علیرضا منصوریان هم دیگر مهمان حضوری برنامه نود بود. فردوسی پور ابتدا یك مصاحبه چند دقیقه ای از منصوریان در تمرین این تیم نشان داد كه كارهایی كه منصوریان برای ریكاوری بازیكنانش انجام می داد را به تصویر می كشید. او درباره این كارها گفت: «من خیلی از كارهایی كه انجام می دهم را از تیم ملی در جام جهانی یاد گرفته ام. هر وقت هم كه جایی گیر می كنم، یك تلفن به كروش می زنم. كروش در یاد دادن خسیس نیست. كسی كه در رئال مادرید سرمربیگری كرده حتما خیلی خب می تواند كمك كند.»
منصوریان در برنامه نود هم گفت: «من حتی نظرم این بود كه به هتل هایی نرویم كه سپاهان و استقلال و پرسپولیس می روند چون قیمت بازیكنان ما معمولی است ولی این تیم‌ها بازیكنان گران قیمت دارند و شاید نوع رفت و آمد آن‌ها تاثیر بگذارد در بازیكنان ما. نفت تهران 13 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه اش می شود كه 65 درصد از آن پرداخت شده است. از این رقم 3 میلیارد تومان برای لیگ قهرمانان آسیا بود.»
منصوریان درباره كادر فنی تیمش گفت: «ما یك گروه كامل هستیم و بیشترین ایده را از اعضای كادر فنی گرفته‌ام. همه ما دست به دست هم دادیم و یك منافع مشتركی داریم به اسم نفت.»
او درباره اینكه آیا الان زمان مناسبی برای بازگشت به استقلال است؟ گفت: «حضور یك نفر در یك مجموعه نمی تواند توقعات را برآورده كند. استقلال نه صرفا بحث من و یحیی باشد، احتیاج به این دارد كه اگر امثال ما بخواهد جابجا شود، باید ایده جابجا شود. استقلال جای یك پوست اندازی دارد. هر كسی كه قرار است برود آنجا باید از آن ایده حمایت شود. اگر من و یحیی در نفت و ذوب‌آهن موفق شدیم برای این بود كه مقاومتی در برابر ایده ما نمی شد. ما احتیاج به زمان داریم. برای نفت زحمت كشیدیم و رفتیم جزو 8 تیم برتر آسیا. من با نفت قرارداد دارم ولی آپشن دارم و آن قدر هم راحت هستم با نفت كه اگر بخواهم نروم بگویم. در مجموع می خواهم بگویم اگر قرار باشد یك روز خدمت كنم به استقلال، فقط من را می خواهند یا این بازیكنان جوان را هم می خواهند؟»
منصوریان ادامه داد: «آقای نجف نژاد به من زنگ زد و گفت شما در لیست استقلال هستی. تشكر كردم و گفتم اصول حرفه ای ایجاب می كند الان حافظ منافع نفت باشم. آیا بستر استقلال و پرسپولیس آمادگی ایده های من و یحیی را دارد؟ استقلال نیاز به یك ادبیات جدید دارد.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.