.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فراهم اوری پیوند اعضای مرگ مغزی در مازندران انجام می شود

 شمال نیوز: مسوول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انجام اقدامات به منظور ایجاد بسترهای لازم فراهم آوری پیوند اعضای مرگ مغزی دراستان خبرداد و گفت: به همین منظور بخشی از تجهیزات موردنیاز برای بیمارستان های مازندران خریداری شد .

جوادبابا زاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : بخش آی سی یو، اتاق عمل جراحی ، آزمایشگاه ها و تیم پزشکی آموزش دیده از جمله فضاها و امکانات مورد نیاز برای واحد فراهم آوری پیوند اعضای مرگ مغزی به شمار می رود که هم اکنون امکان فراهم آوری پیوند اعضای قرنیه و کلیه در بیمارستان های بوعلی سینا و امام خمینی (ره) ساری فراهم است .

وی ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خریداری تجهیزات اتاق عمل جراحی بخشی از این امکانات موردنیاز برای پیوند اعضای مرگ مغزی در مازندران رافراهم آورده است .

به گفته مسوول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب در بیمارستان فاطمه الزهراء بعنوان مرکز درمانی تخصصی قلب استان ، امکان فراهم آوری و پیوند قلب بیماران مرگ مغزی دراین مجموعه فراهم خواهد شد .

وی از آمادگی بیمارستان بوعلی سینای ساری برای پیوند نسج و پوست بیماران مرگ مغزی خبرداد و ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن این بسترها دیگرنیاز به انتقال پیکر بیماران مرگ مغزی به تهران نباشد .

بابازاده به پایین بودن آمار رضایت گیری اهدای عضو از خانواده بیماران مرگ مغزی بعنوان دغدغه ای دراین بخش نام برد و ادامه داد: براساس استاندارد و معیارهای جهانی اهدای 10 درصدبیماران مرگ مغزی مورد نظر است که در مازندران این رقم بسیار پایین تر از این میانگین ها است .

وی فرهنگ سازی در مردم و رفع موانع قانونی را در پیشبرد و دستیابی به اهداف مجموعه پیوند اعضا حائز اهمیت شمرد و افزود :کشورهای دنیا داشتن کارت اهدای عضو را ملاک رضایتمندی فرد برای اهدای عضو می دانند .

مسوول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این درحالیست درکشور کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی با وجود داشتن کارت اهدای عضو مورد تاکید است .

وی ادامه داد : هم اکنون امکان فرآوری پیوند اعضای پیوند مرگ مغزی در بیمارستان های بوعلی سینا و امام خمینی (ره) ساری در مورد اعضای قرنیه چشم و کلیه وجود دارد که با ایجاد این بستر امکان فرآوری و پیوند دیگر اعضای مرگ مغزی میسر خواهد شد.

براساس آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال گذشته تاکنون اهدای عضو 27 مورد بیمار مرگ مغزی انجام شد.

حدود 200 بیمار نیازمند مازندران درفهرست انتظار دریافت عضو قرار دارند .

تاکنون بیش از 13 هزار نفر برای اهدای عضو در پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نام نویسی کرده اند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.533 seconds.