.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شیوع سرطان دهان به علت افزایش مصرف قلیان
رئیس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی گفت: با توجه به آنکه امروزه میزان مصرف قلیان در کشور 2 برابر افزایش یافته حداقل در یک تا دو دهه آینده با مشکل افزایش سرطان‌های دهان روبرو می شویم.

رئیس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی گفت: با توجه به آنکه امروزه میزان مصرف قلیان در کشور 2 برابر افزایش یافته حداقل در یک تا دو دهه آینده با مشکل افزایش سرطان‌های دهان روبرو می شویم.

به گزارش فارس، محمدرضا قوام نصیری، رئیس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به بروز سرطان‌ دهان در سال‌های آینده گفت: علاوه بر آنکه مصرف قلیان در بروز سرطان‌ دهان تاثیر می‌گذارد، توجه نکردن نسل جوان امروز به بهداشت دهان و دندان و انجام ندادن معاینات سالیانه دندانپزشکی می‌تواند در بروز این نوع سرطان‌ تاثیر بگذارد.

رئیس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به چگونگی تاثیر قلیان در بروز سرطان‌ دهان، تصریح کرد: در صورتی که علاوه بر برگ توتون مواد روانگردان نیز در قلیان وجود داشته باشد احتمال ابتلا به سرطان‌ دهان و تحریک مخاط این ناحیه بیشتر خواهد شد.

قوام نصیری بیان کرد: برگ‌های دخانیات و مواد موجود در توتون نیز می‌تواند سرطان‌ دهان را در فرد ایجاد کند احتمال بروز این بیماری بر اثر مصرف قلیان میوه بیشتر خواهد بود.

احمد عامری دبیر انجمن آنکولوژی ایران در حاشیه گردهمایی روسای انجمن آنکولوژی ،گفت: اعضای انجمن خواستار پرداخت مطالبات رادیوتراپی براساس کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت با لحاظ تغییراتی که خواسته شده هستند.

وی افزود: ما چندین بار به صورت مکتوب این خواسته ها را با وزارت بهداشت در میان گذاشته و همواره هر کمک علمی که در توان داشته در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم اما نسبت به نحوه تعرفه گذاری و تعامل با بیمه ها معترض هستیم.

عامری گفت: درمان بیماری سرطان چندوجهی است و علاوه بر دارو و شیمی درمانی می توان گفت رادیوتراپی یکی از موثرترین راه های درمان سرطان است.
وی افزود: اما مطالبات قانونی پزشکان متخصص رادیوتراپی آنکولوژی از سوی بیمه ها و مراکز درمانی پرداخت نمی شود.
دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به مثبت بودن طرح تحول نظام سلامت گفت: سلامت مردم با منابع مالی مرتبط است همان طور که درمان سرطان به طور عمده هزینه سنگینی برای نظام سلامت کشور دارد اما در این طرح تحول در زمینه سرطان نگاه ویژه ای دیده نشده و شاید بتوان گفت از آخرین بسته های وزارت بهداشت بوده است.

عامری خاطرنشان کرد: ما مدافع منافع وزارت بهداشت هستیم و در برابر سیستم بیمه کشور نیز باید بگوییم چون ارائه دهنده خدمت هستیم بیمه ها باید این خدمات را بخرند درحالی که ما با وزارت بهداشت همکاری کامل را انجام داده ایم اما متاسفانه بیمه ها به علت بار سنگینی که طرح تحول به نظام سلامت روی دوش آنها قرار داده زیر بار پرداخت نمی روند

وی افزود: تعرفه هایی که برای رادیوتراپی مشخص شده مورد قبول ما نیست که باعث شده این تعرفه های نابحق به مرور زمان هنگام اجرا نیز کمتر شود و مطابق میل بیمه ها به هر صورتی که خواسته اند پرداخت شود که این امر مشکلات زیادی برای همکارانمان در سراسر کشور بوجود آورده است.

عامری گفت: آنچه بیمه و وزارت بهداشت نیز توافق کرده اند دوبرابر شدن تعرفه رادیوتراپی بوده اما در عمل حدود 20 تا 30 درصد افزایش یافته که در برخی موارد درمانی از این میزان هم کمتر پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه درمان مردم و سلامت آنها برای متخصصان آنکولوژی بسیار مهم است، افزود: ما سلامت مردم را با خدمات ارزان معاوضه نمی کنیم چرا که بیمه ها می خواهند خدمات ارزان ارائه شود اما ما می گوییم سلامت مردم ارجح تر از تعرفه هایی است که آنها برای ما تعیین کرده اند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.