.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چشم شور چقدر حقیقت دارد؟!
یک مدرس حوزه گفت: چشم زخم و چشم شور که در میان عامه مردم رواج دارد، تنها خرافه است و واقعیت ندارد.

ایسنا: یک مدرس حوزه گفت: چشم زخم و چشم شور که در میان عامه مردم رواج دارد، تنها خرافه است و واقعیت ندارد.

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی آسیب رساندن افراد به دیگران از طریق نگاه را خرافه دانست و اظهار کرد: این خرافات است که کسی بتواند با نگاه کردن، به دیگران آسیب برساند.

موسوی اظهار کرد: آنچه که در قرآن در قالب آیه "وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ" آمده است پیامبر (ص) را نسبت به مراقبت از نگاه‌های بدبینانه هوشیار کرده و توصیه قرآن این است که پیامبر(ص) مراقب نگاه‌های بدبینانه و توطئه‌آمیز اطراف خود باشد.

این مدرس حوزه افزود: نگاه‌های بدبینانه و توطئه‌آمیز وجود دارد و انسان باید نسبت به نگاه اطرافیان هوشیار باشد و از توطئه آنها به خدا پناه ببرد.

موسوی خاطرنشان کرد: هیچ کس در آفرینش خود نگاهی ندارد که بتواند به وسیله آن به دیگران آسیب برساند، اما این مسئله که چشم دارای انرژی است، وجود دارد و عده‌ای می‌توانند با متمرکز کردن این انرژی‌ها حتی اشیاء را نیز جابجا کنند.

وی اظهار کرد: اما چشم‌زخم و چشم‌شوری که در میان مردم رواج دارد و در میان عامه مطرح می‌شود که فردی همواره چشمان شور داشته و به افراد آسیب می‌رساند تنها خرافه است و واقعیت ندارد.

این مدرس حوزه اظهار کرد: دستورات اسلام درباره حفظ انسان از خطرات است و تنها در آیات مربوط در این زمینه به انسان هشدار داده می‌شود که مراقب باشد و زمانی که این آیات نوشته شده و بر دیوار نصب می‌شود برای این است که انسان را هوشیار کند که همواره عده‌ای هستند که قصد آسیب رساندن دارند و در این زمینه باید همواره به خدا پناه برد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.432 seconds.