.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتراف آقای معاون به اشتباهات مدیریتی اش در مورد آشوراده
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: من صورتجلسه «آشوراده» را بر اساس مصلحت اندیشی دولت وقت و نه کار تخصصی امضا کردم اما اکنون قبول دارم که آن کار اشتباه بود زیرا به نفع محیط زیست کشور نیست.

 شمال نیوز: احمد علی کیخا روز سه شنبه در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور در اصفهان گفت: هیچگاه نباید مصلحت اندیشی بر قوانین موجود درباره محیط زیست و حفظ منابع طبیعی، چیره شود بلکه قوانین دفاع از عرصه های طبیعی به درستی اجرا شود.
احمدعلی کیخا
به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: من صورتجلسه «آشوراده» را بر اساس مصلحت اندیشی دولت وقت و نه کار تخصصی امضا کردم اما اکنون قبول دارم که آن کار اشتباه بود زیرا به نفع محیط زیست کشور نیست.

جزیره آشوراده در محدوده استان گلستان بخش هایی از شبه جزیره میانکاله است که به عنوان تنها جزیره دریای خزرو یکی از نقاط بکر زیست محیطی کشورشناخته می شود.

در سال های اخیر مباحثی درباره واگذاری بخش هایی از آشوراده به بخش خصوصی و ساخت و ساز اماکن تفریحی و گردشگری در این جزیره مطرح شده است که نگرانی کارشناسان و دوستداران محیط زیست را برانگیخته است.

در همین رابطه، خبرنگار انتخاب خبر نظرات معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست را در خصوص اظهارات امروز او در اصفهان در خصوص پرونده آشوراده جویا شد.

احمدعلی کیخااحمد علی کیخا امضای صورتجلسه آشوراده را از بزرگترین اشتباهات دوره مدیریتی خود برشمرد و تصریح کرد: هرگونه واگذاری جزیره آشوراده ممنوع است و امکان آن نیز وجود ندارد، اما موافق انجام فعالیت های طبیعت گردی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست از جمله منطقه آشوراده هستیم به شرط این که فقط فعل طبیعت گردی صورت گیرد و ایجاد تأسیسات گردشگری و انجام ساخت و ساز در منطقه را نمی پذیریم.

وی افزود: مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری به مناسبت هفته منابع طبیعی که مطرح کردند عده ای به بهانه گردشگری به جنگل های کشور و منابع طبیعی کشور آسیب می رسانند، امضای صورت جلسه آشوراده یک اشتباه مدیریتی بود زیرا به نفع محیط زیست کشور نبود.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست امضای چنین قراردادهایی را بدون ارزیابی های کارشناسانه مردود دانست و تأکید کرد: برای طرح آشوراده نیز هیچ تضمینی وجود ندارد که مانند طرح های قبلی دچار انحراف نشود و نظر من مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب، تجدید نظر در این طرح است.

کیخا در خصوص آخرین تحولات پرونده آشوراده و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه کلنگ گردشگری آشوراده به زودی از سوی اسحاق جهانگیری، معاون رییس جمهور بر زمین زده خواهد شد، اظهار داشت: طرح توسعه گردشگری در جزیره بنا بود به سازمان حفاظت محیط زیست جهت ارزیابی های کارشناسانه ارایه شود که تا این لحظه چنین طرحی را دریافت نکردیم و هرگونه طرحی که فاقد ارزیابی کارشناسان سازمان باشد قطعاً مورد قبول و تأیید نخواهد بود و سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطابق با قانون، با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار انتخاب خبر که آیا در خصوص جزیره آشوراده واگذاری صورت گرفته، تصریح کرد: آشوراده واگذار نشده است که افرادی هم مخالف واگذاری آن باشند، بلکه سازمان حفاظت محیط زیست با هرگونه واگذاری، مخالف است و واگذاری آن غیرقانونی است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در خصوص آشوراده، سازمان معتقد است که فعالیت طبیعت گردی می تواند در جزیره صورت بگیرد اما به شرط اینکه این اقدام در چارچوب طرح مدیریت منطقه و مطالعات قبلی باشد و هرگونه اقدامی که خارج از نقشه زون بندی منطقه حفاظت شده آشوراده و ضوابط آن باشد از نظر ما مورد تأیید نیست.

گفتنی است؛ اظهارات احمدعلی کیخا در شرایطی بیان می گردد که وی در تجمع اعتراضی که اعضای ستاد مردمی نجات آشوراده در سال گذشته و در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار کرده بودند، خاطرنشان کرده بود که من مأمورم این کار را انجام دهم اما شما نیز به وظیفه خود عمل کرده و مانع نابودی آشوراده شوید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.281 seconds.