.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز ثبت اینترنتی اعتراض‌های یارانه‌ای

 شمال نیوز: سامانه ثبت و رسیدگی به اعتراضات حذف‌شدگان از دریافت یارانه نقدی از روز گذشته باز شد و حذف‌شدگان می‌توانند شکایت خود را در این رابطه ثبت کنند.

همين موضوع موجب شد تا با مراجعه به اين سامانه و مطالعه گزينه‌هاي درج شده براي اعتراض افراد، گروه‌هاي هدف در اين طرح مشخص شوند. سامانه yaraneh.10.ir براي ثبت اعتراضات باز است. كميسيون موضوع ماده 10قانون هدفمندسازي يارانه‌ها درخواست افراد براي برگشتن يارانه نقدي آنها را بررسي و درصورت استحقاق يارانه به‌طور مجدد برقرار خواهد شد. آنطور كه پيش‌تر ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرده بود درخواست‌هاي مطرح شده تا 15روز بررسي و نتايج آن اعلام خواهد شد.

به گزارش ايسنا، در حالي تاكنون به وضوح معيار حذف يارانه‌بگيران از سوي مديران دولتي اعلام نشده بود كه با آغاز ثبت اعتراض نسبت به چرايي حذف يارانه نقدي و درخواست بازگشت آن مشخص شد كه وضعيت اشتغال، خودرو، معاملات و دارايي تمامي اعضاي خانواده ملاك حذف يارانه‌بگيران بوده است.

بر اين اساس، حذف شده از دريافت يارانه بعد از ورود به سامانه و درج كد ملي سرپرست خانوار و ثبت شماره حسابي كه يارانه نقدي وي در هر‌ماه به آن واريز مي‌شده است، با اعلام حذف وي از ليست يارانه‌بگيران مواجه خواهد شد اما در ادامه صفحه‌اي باز مي‌شود كه در آن موقعيت جغرافيايي خانوار حذف شده را دريافت مي‌كند و با درج كد پستي به اقدام‌كننده اعلام مي‌كند كه با توجه به بررسي‌هاي انجام شده روي اطلاعات موجود، خانوار شما شرايط لازم براي تحت پوشش قرار گرفتن يارانه نقدي را ندارد.

از اين‌رو كل خانوار شما از دريافت يارانه نقدي حذف شده است. درصورتي كه به اين بررسي‌ها اعتراض داريد، مي‌توانيد با طي كردن فرايند ثبت درخواست، نسبت به ثبت درخواست بازبيني مجدد اطلاعات اقدام كنيد كه در اين حالت فرد معترض با ورود به مرحله بعد با معيارهاي حذف يارانه مواجه مي‌شود. اين در حالي است كه در 5گام براي تكميل فرم درخواست بازگشت يارانه اشتغال، خودرو، معاملات، دارايي و ثبت درخواست پيش روي متقاضي قرار گرفته و وي نسبت به ورود صحيح اطلاعات تعهد داده و به مرحله بعد وارد مي‌شود.

بر اين اساس سرپرست خانوار متعهد مي‌شود كه «اطلاعاتي كه در گام‌هاي ثبت درخواست وارد مي‌كنم، منطبق بر حقيقت باشد. درصورتي كه مشخص شود داده‌هاي اظهار شده منطبق بر واقعيت نبوده، دولت جمهوري اسلامي مجاز است نسبت به حذف دائمي خانوار اينجانب از ليست دريافت‌كنندگان يارانه نقدي اقدام كند». با شروع تكميل گام‌هاي تعيين شده، در مرحله اول اشتغال قرار دارد كه به متقاضي اعلام مي‌كند درصورت بيكار و يا بازنشسته شدن هر يك از اعضاي خانواد‌ه‌ از تاريخ اول مهر سال 1393آن را اعلام كند، در غيراين صورت به گام بعدي وارد خواهد شد.

در اين مرحله خودروي شخصي ملاك ديگر حذف يارانه خواهد بود كه آخرين وضعيت سرپرست خانوار و اعضاي خانواده وي را در مورد داشتن و يا نداشتن خودرو جويا مي‌شود. متقاضي نمي‌تواند بدون اعلام وضعيت خودرو تعداد و حدود قيمت آن از اين مرحله خارج شود. اما گام بعد به وضعيت معاملات در املاك و مستغلات خانوار حذف شده بر مي‌گردد. متقاضي در اين مرحله بايد اعلام كند كه در سال 1393معاملاتي در حوزه املاك و مستغلات داشته است يا خير؟ و درصورتي كه عضوي داراي املاك و مستغلات است بايد ارزش تقريبي آن را اعلام كند. متقاضي حذف شده در گام آخر بايد درخواست خود را ثبت كند كه در اين حالت سامانه استعلام يارانه به وي اعلام مي‌كند كه از طريق پيامك به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، حضور وي در دفتر پيشخوان اطلاع‌رساني خواهد شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.965 seconds.