.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در ساری ؛
همایش سراسری روسای ادارات اصناف کشور برگزار شد/ تصاویر
شمال نیوز : عضو اتاق اصناف کشور با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های مهم کشور ایجاد اشتغال است، خاطر نشان کرد: اصناف مازندران سهم بزرگی در تامین شغل را بر عهده دارند به طوری که تنها در شهرستان ساری، هفتاد اتحادیه مشغول فعالیت هستند.....

شمال نیوز : ربیع فلاح جلودار در همایش اصناف مازندران با بیان اینکه بیش از 250 هزار شغل توسط اصناف در استان ایجاد شد، اظهار کرد: بخش مهمی از اقتصاد مازندران در اختیار اصناف هست که برای رفع تنگناهای این قشر باید دانشگاهیان وارد عرصه شوند.
وی با بیان اینکه باید زمینه رضایت‌مندی اصناف با استفاده از راهکار علمی فراهم شود، افزود: 44 درصد واحدهای صنفی مازندران در بخش توزیع فعالیت می‌کنند که باید زمینه تولید در بین اصناف فراهم شود.

 

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای توسعه نیاز به توجه بیشتر در بخش تولید است که در این زمینه باید گام اساسی برداشته شود، گفت: مخالف واردات کالا به استان نیستم ولی باید برنامه‌ای تدارک دیده شود که در حد توان نیازمندی‌های خودمان را فراهم کنیم.

فلاح با اشاره به میزان باردهی مناسب مرکبات در مازندران، افزود: از هم‌اکنون باید برنامه صادرات این محصول در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از کشورهای همسایه مازندران نیازمند تولیدات این استان هستند، تصریح کرد: باید توان و شایستگی حمل و صادرات تولیدات استان را داشته باشیم که باید زیرساخت‌های لازم برای صادرات فراهم شود که در این زمینه تلاش‎های انجام شد و این موضوع در استان نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به فعالیت افراد تحصیل‌کرده در بازار استان افزود: حضور افراد دانشگاهی در بازار بسیار ارزشمند است که زمینه به‌کارگیری علم دانشگاهیان در بازار فراهم شود و از اطلاعات علمی این افراد برای رونق بازار باید استفاده شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه بازاریان و دولت به همدیگر نیازمند هستند،خاطر نشان کرد: باید زمینه ارتقای همکاری دو جانبه تدوین شود و به عنوان نماینده دولت زمینه ارتقای فعالیت دو جانبه را فراهم می‌کنیم.

وی خواستار ساماندهی شهرک‌های صنفی در استان شد و گفت: از ظرفیت علمی روز برای رونق این بازار باید استفاده شود.

عباس رمدانی :

شهرک های صنفی؛  نیاز جدی مازندران

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران گفت: ایجاد شهرک صنفی در مازندران جدی گرفته نمی‌شود.

عباس رمدانی در نخستین همایش و کارگاه آموزشی رؤسای ادارات اصناف، تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و رابطان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سراسر کشور اظهار کرد: یکی از مباحث مهم اصناف بحث مالیات است که به‌شدت درگیر این موضوع هستند.

 

 

وی اضافه کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین اصناف ایران و امور مالیاتی امضا شد ولی این تفاهم‌نامه یک‌جانبه بود و نتوانست به اهداف خود دست یابد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ساری با اشاره به تأکید دولت برای ایجاد شهرک صنفی در شهرها، تصریح کرد: در بیشتر شهرهای مازندران تنها مقدمات آن فراهم شده و ادامه کار جدی گرفته نمی‌شود.

رمدانی بیان کرد: در مرکز استان مازندران نیز برای ایجاد شهرک صنفی، با مشکل تامین زمین و تغییر کاربری مواجه هستیم.

عضو اتاق اصناف کشور با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های مهم کشور ایجاد اشتغال است، خاطر نشان کرد: اصناف مازندران سهم بزرگی در تامین شغل را بر عهده دارند به طوری که تنها در شهرستان ساری، هفتاد اتحادیه مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه جایگاه اصناف در کشور و استان باید تبیین شود، گفت: دولت در پرداخت تسهیلات به اصناف باید توجه ویژه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

برخی از واحدهای تولیدی از مالیات معاف شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مالیات در بازار نیاز به ساماندهی دارد، گفت: مسئله مالیات برای اصناف پرچالش است، انتظار می‌رود که برخی از واحدهای تولیدی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار باشند.

محمد محمدپور‌عمران در نخستین همایش اصناف کشور اظهار کرد: هنوز نتوانستیم تفکیکی از وضعیت بازار داشته باشیم و باید بازرسی باکیفیت را در بازار به‌صورت جدی پیگیری کنیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها در استان باید ساماندهی شود و نمایشگاه‌هایی که به تقویت صادرات کمک نمی‌کنند، کمتر حمایت شوند. لازم است تا تدوین آیین نمایشگاهی در استان به‌خوبی اجرا شود و اتاق اصناف در شهرستان‌ها نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.


 

این مسئول با اعلام اینکه بازار به رایگان در اختیار برخی برندها قرار نگیرد، اضافه کرد: نمایندگی کالاها باید با ضوابط خاصی در استان ایجاد شود.

محمدپور با اعلام اینکه مالیات در بازار نیاز به ساماندهی دارد، بیان کرد: مسئله مالیات برای اصناف پرچالش است، انتظار می‌رود که برخی از واحدهای تولیدی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اصناف در امور عام‌المنفعه حضور پررونقی دارند، تصریح کرد: هزینه‌هایی که به اصناف تحمیل می‌شود جای اشکال دارد، به‌طوری که انواع صورت‌حساب‌های غیرمتعارف برای اصناف صادر می‌شود؛ بسیاری از سازمان‌های دور از اصناف، از این قشر بهره‌برداری می‌کنند.در تصمیمات صندوق ملی، برنامه‌ای تدارک دیده شود که اصناف نیز از اعتبارات این صندوق برخوردار شوند.

این مسئول در پایان با اعلام اینکه حسابرسی از اصناف به‌صورت جدی‌تر پیگیری شود، گفت: این اقدام به نفع بازاریان است، برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر، تشکیلات دبیرخانه کمیسیون نظارت استان که در قانون نظام صنفی آمده است، در استان نیز ایجاد شود.

 

رئیس اتاق اصناف ایران :

مجوز برگزاری نمایشگاهها به دلالان واگذار نشود

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نان برخی‌ها در عدم نظام‌مندی توزیع کشور وجود دارد و حتی مجوز برگزاری نمایشگاه به دلالان واگذار می‌شود، در حالی که این مجوز باید در اختیار اتاق اصناف کشور و یا استان‌ها باشد.

 

 

علی فاضلی نیز در همایش اصناف کشور که به میزبانی ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت، بدون نگاه سیاسی همواره از دولت حمایت کردیم، اظهار کرد: اصناف در جریان‌های سیاسی غرق نشدند و در همه موارد گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی بودند.

رئیس اتاق اصناف کشور با اعلام اینکه ایران مقتدرترین کشور است که روی پای خود ایستاده است، بیان کرد: این موضوع با وفاق و همدلی ایجاد شد که در سایه ولایت‌فقیه شکل گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد ایران، اقتصاد بنگاه‌محور است، افزود: از 380 خوشه اقتصادی ایران، 70 درصد مربوط به اصناف است و با این داشته، بنا به گفته رهبر معظم انقلاب، اقتصاد ما مردم‌محور نیست.

فاضلی با اعلام اینکه اقتصاد فعلی کشور، دولت‌محور بوده و به همین دلیل شاهد رشد اقتصادی نیستیم، تصریح کرد: رئیس جمهور نیز نسبت به  دل کندن مسئولان دولتی از اقتصاد، مواردی را مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر قرار است به مدینه فاضله‌ای که در برنامه توسعه کشور تدوین کردیم برسیم باید نسبت به مردمی کردن اقتصاد کشور گام بردارم.

رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه نظام توزیع کشور نظام‌مند و هدفمند نیست، گفت: مشکل این کار، در نگاه قیم‌مآبانه بخش دولتی است، به طوری که شعار درباره حمایت از اصناف صادر می‌شود ولی کار در دست اصناف قرار نمی‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد: نان برخی‌ها در عدم نظام‌مندی توزیع کشور وجود دارد و حتی مجوز برگزاری نمایشگاه به دلالان واگذار می‌شود در حالی که این مجوز باید در اختیار اتاق اصناف کشور و یا استان‌ها باشد.

فاضلی بیان کرد: نهادهای مردمی باید در کشور تقویت شده و نباید در فعالیت‌های دولتی غرق شوند.

رئیس اتاق اصناف کشور با اعلام اینکه بنگاه‌های کوچک قدرت عظیمی را در دنیا دارند، تصریح کرد: بخش صادرات کشورهای پیشرفته و نیمه‌پیشرفته مربوط به این‌نوع بنگاه‌ها است ولی در کشور ایران، این بنگاه‌ها مورد حمایت قرار نگرفته و همواره در جهت تضعیف آنها حرکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای ایجاد یک شغل، باید 160 میلیون تومان هزینه کند، اظهار کرد: این در حالی است که اصناف، هفت میلیون شغل بدون منت ایجاد کردند و آیا جا ندارد این بخش تقویت و کار به آنها واگذار شود؟

فاضلی با اعلام اینکه 630 هزار بخش تولیدی در کشور توسط بنگاه‌ها ایجاد شده است، افزود: این بخش نقش بسیار اثرگذاری در کشور به‌ویژه در دوران جنگ داشتند.

وی بیان کرد: در دهه‌های اخیر ساختار تعریف شده در کشور برای ضربه زدن به تولید بود که اقدامات صورت گرفته برای واردات، مبین این موضوع است.

رئیس اتاق اصناف کشور به دولت توصیه کرد که به بنگاه‌های کوچک توجه کند تا مشکلات این قشر در کشور کاهش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه در بخش مالیات واقعا مشکل داریم، افزود: توافق‌نامه انجام شده در استان‌ها اجرایی نشد و استان‌ها در این زمینه دچار چالش هستند.

فاضلی ادامه داد: اگر قرار است اقدامی در کشور برای توسعه انجام شود به دست بنگاه‌های مردم‌محور انجام می‌شود که نیاز است هماهنگی لازم با اتاق‌ها توسط دولتی‌ها انجام شود.

وی در پایان گفت: ایران در همه بخش‌ها قوی و مقتدر است، ممکن است مشکلات اقتصادی داشته باشیم اما با همت و تلاش مشکلات موجود کشور رفع می‌شود.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانی کشور:

رسیدگی به واحد صنفی فاقد پروانه تکلیف قانونی است

رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانی کشور گفت: رسیدگی به واحد صنفی فاقد پروانه تکلیف قانونی بوده که نیاز است مسئولان اصناف شهرستان‌ها در این زمینه پیگیر شوند.

 

 

یدالله صادقی هم در این همایش اظهار کرد: باید زمینه‌ای برای گام برداشتن در مسیر حل معضلات کشور در چارچوب امکانات و مقدورات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ارائه هر برنامه با هدف حل مشکل تدوین می‌شود، افزود: ضرورت ساماندهی اصناف بسیار احساس می‌شود و روسای اتحادیه باید نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.

رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانی کشور با اشاره به وجود برخی تداخل صنفی در بین اتحادیه‌ها، گفت: تداخل صنفی باعث شد که انرژی زیادی از کمیسیون نظارت اصناف گرفته شود.

این مسئول بیان کرد: با استفاده از ظرفیت قانونی اصناف، زمینه ساماندهی این مجموعه پویای جامعه فراهم شود و مقامات بالاتر نیز در حال تدیون آئین‌نامه سازماندهی اتحادیه‌ها هستند.

صادقی با اعلام اینکه کمیسیون‌هایی در راستای ساماندهی اصناف تشکیل شده است، افزود: برای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه، تکیلف قانونی داریم که این موضوع نیز باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: رسیدگی به واحد صنفی در قانون برنامه پنجم نیز مورد تاکید قانون‌گذار است و این موضوع با وجود اتمام برنامه پنجم به خوبی انجام نشد، ولی روسای اصناف کشور تصمیم گرفتند با استفاده از ظرفیت قانونی نسبت به ساماندهی این اصناف نیز اقدام شود.

رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانی کشور در پایان گفت: رسیدگی به واحد صنفی فاقد پروانه تکیلف قانونی است که نیاز است مسئولان اصناف شهرستان‌ها در این زمینه پیگیر شوند.

بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی روسای اتاق اصناف و رابطین ادارات کشور فردا به پایان خواهد رسید.

 



همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور
همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور
همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور
همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور
همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور
همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور
همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور
همایش و کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف و تشکل های سازمان های صنعت، معدن و تجارت كشور 

  IMG_0026 IMG_0036 IMG_0041 IMG_0051 IMG_0054 IMG_0066 IMG_0085 IMG_0104 

IMG_0106IMG_0021 IMG_0117 

IMG_0286IMG_0007   IMG_0293 IMG_0305 IMG_0306 IMG_0280 IMG_0282  IMG_0166 IMG_0170 IMG_0172 IMG_0179 IMG_0198 IMG_0212 IMG_0219 IMG_0229 IMG_0232 IMG_0237 IMG_0239 IMG_0243 IMG_0251 IMG_0279

(1394-3-4)-[736558]-IMG_0681 (1394-3-4)-[971060]-IMG_0705(1394-3-4)-[100165]-IMG_0763 (1394-3-4)-[100923]-IMG_0811 (1394-3-4)-[200864]-IMG_0699 (1394-3-4)-[216494]-IMG_0667 (1394-3-4)-[371799]-IMG_0715 (1394-3-4)-[400169]-سسسسسسسسسسس (1394-3-4)-[554966]-IMG_0786 (1394-3-4)-[630057]-IMG_0776 (1394-3-4)-[645303]-IMG_0728 (1394-3-4)-[730900]-IMG_0710 (1394-3-4)-[870523]-IMG_0793 (1394-3-4)-[897842]-IMG_0773 (1394-3-4)-[903460]-IMG_0686


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.