.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه پرحاشیه شورای شهر ساری چه گذشت؟!
از موافقت با استعفای یک عضو شورا تا اشکالات یک مصوبه !
شمال نیوز : مشاور استاندار مازندران در امور جانبازان درخواست کرد: حرمت جانبازان را حفظ کنیم و در صحن شورای شهر ساری برای آرامش مردم تصمیم بگیریم، جانباز ضایعه نخاعی و اعصاب و روان بودن بسیار سخت و دشوار است....

شمال نیوز : بمناسبت روز جانباز و سالروز آزادسازی خرمشهر، مصطفی علمدار، محسنی و علیزاده سه تن از  جانبازان هشت سال دفاع مقدس میهمانان ویژه ی یکصدوبیستمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری بودند که حال و هوای جلسه را متفاوت از دیگر جلسات کرده بود.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ در ابتدای جلسه علیجان شمشیربند ضمن تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه و سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر ، متن استعفای فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری را قرائت کرد که پس از بیان نظرات و موافقت اعضای شورا ، مرد رای اول ساری در شورا رسما از این سمت خداحافظی کرد و جلسه را ترک کرد.

سید مهدی احمدی با اعلام موافقت خود از استعفای نقیبی گفت: در دور گذشته شورای شهر ساری نیز انتخابات را در شورا تجربه کردیم لذا این نشان می دهد شورای شهر بستری برای میدان های بزرگتر است.

کوروش یوسفی با بیان اینکه شعبان ماه شادمانی است اظهار کرد: یادمان نرود که در آسایشگاه جانبازان چه می گذرد. انسان های بزرگی در این شهر هستند که گاهی آنان را فراموش میکنیم.

حرمت جانبازان را حفظ کنیم

مصطفی علمدار در این جلسه طی سخنانی با بیان اینکه جانبازان از یاد جامعه رفته اند، گفت: جانباز از ما توقعی ندارد، فقط درک شان کنیم.
/photo/A_16_.jpg
وی تصریح کرد: جانبازان اعصاب و روان با بیماران اعصاب و روانی که قاتل هستند همه در یک مرکز نگهداری زارع هستند، در حالیکه آیا جایگاه آنان یکی است؟
مشاور استاندار مازندران در امور جانبازان درخواست کرد: حرمت جانبازان را حفظ کنیم و در صحن شورای شهر ساری برای آرامش مردم تصمیم بگیریم، جانباز ضایعه نخاعی و اعصاب و روان بودن بسیار سخت و دشوار است.  
وی ضمن گلایه از نامناسب بودن امکانات و تجهیزات شهری برای جانبازان و معلولین بیان کرد: نیاز است اعضای شورای شهر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.
علمدار بر ضرورت فرهنگ سازی در برخورد با جانبازان تاکید کرد و افزود: مردم از شما انتظار ویژه ای دارند. چراکه هر کسی ممکن است روزی به معلولیت دچار شود. معلولیت واکسن ندارد و جامعه هر روز معلولیت تولید می کند.
وی با بیان اینکه انجمن ضایعه معلولان نخاعی ساری توافق نامه‌ای را با سفیر کشور ژاپن مبنی بر اهدای تجهیزات فیزیوتراپی امضا کرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته صحبتی با شهردار ساری در این ارتباط انجام شد که مقرر شد قسمتی از سالن مرحوم بهروش در اختیار این انجمن قرار گیرد تا مرکز فیزیوتراپی معلولان ایجاد شود که برای اجرای این طرح نیازمند همراهی اعضای شورای شهر ساری هستیم.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با اشاره به اینکه این دانشگاه برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دو کلینیک ویژه در شهرستان ساری را در برنامه کاری خویش دارد، گفت: محل پارک قائم و نیز زمینی در بلوار کشاورز برای اجرای این طرح مدنظر دانشگاه است.
وی یادآور شد: هزینه احداث این دو کلینیک آماده است، که با تصویب محل اجرای طرح توسط شورای شهر این دو کلینیک تا پایان امسال در ساری احداث می‌شود.
علمدار  در پایان به حمایت در تجهیزات سخت افزاری ساخت بیمارستان ماهک اشاره کرد و یادآور شد: گوشه چشمی به آسایشگاه جانبازان بیاندازید، آنها شهیدان زنده اند.

40 هزارتومان مستمری کفاف چندروز هم نمی دهد

رییس انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران نیز در این جلسه تعداد معلولان ضایع نخاعی تحت پوشش انجمن در شهرستان ساری را 140 نفر اعلام کرد و گفت: 57 درصد این تعداد متاهل و بقیه مجرد هستند.
/photo/A_15_.jpg
محمد محسنی با بیان اینکه 58 درصد این معلولان از ناحیه کمر و 24 درصد آنان از ناحیه سینه معلول هستند افزود: تنها 8 درصد آنان شاغل بوده و 68 درصد بیکار، 18 درصد مستمری بگیر هستند.
وی با اشاره به اینکه6 درصد این افراد مستمری بگیر بهزیستی هستند خاطرنشان کرد: مستمری 40 هزارتومانی سازمان بهزیستی کفاف چندروز لوازم بهداشتی مورد نیازآنان را نمی دهد.
رییس انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران تصریح کرد:  4درصد این معلولین دارای تحصیلات ارشد به بالا ، 9 درصد کارشناسی و 20 درصد آنان بی سواد هستند.
وی ضمن بیان اینکه معلولیت افراد زندگی شان را به چالش می کشاند اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات معلولین بحث درمان است.
محسنی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سفیر ژاپن برای خرید تجهیزات تخصصی معلولین گفت: سالن ورزشی مرحوم بهروش که به منظور مرکز فیزیوتراپی معلولان در نظر گرفته شده بنا بود تا شهریور ماه تحویل داده شود اما با شرایطی که دارد تا یکسال دیگر هم به پایان نمی رسد این درحالی است که ما برای دریافت این 90 هزار یورو از سفیر ژاپن تنها تا تیرماه فرصت داریم.
وی با بیان اینکه این وضعیت نگران کننده است خواستار تسریع در تکمیل این پروژه شد.

/photo/1A_1_.jpg 

لزوم تسریع در اجرای یک پروژه

جمال باقري در سخناني ياد آور شد: شوراي شهر ساري قبلاً مصوباتي در خصوص كمك به ايجاد فضاي توانبخشي معلولان داده و پيرو  آن شهرداري بخشي از سالن مرحوم بهروش را به همين منظور در اختيار معلولان گذاشت لذا  فقط تسریع كميسيون عمران شورا و معاونت عمراني شهرداري در اجرای پروژه لازم است.

رئيس كميسيون بهداشت و نظارت بر محيط زيست شورا ادامه داد: شوراي شهر ساري اخيراً طرح الزام دانشگاه علوم پزشكي براي توسعه مراكز درماني شهر را تصويب كرد در همين راستا شايسته است دو قطعه زمين در دو نقطه شهر را براي احداث ۲ كلينيك تخصصي و فوق تخصصي مشابه كلينيك طوبي مشخص كنيم .

باقري با اشاره به اين كه كلينيك طوبي منطقه شمال شهر را پوشش مي دهد ،گفت:مي توان يك كيلينيك ۲۵۰۰ متري در بلوار كشاورز و يك كلينيك ۱۰۰۰ متري در بلوار امام رضا(ع) پيش بيني كرد.

 وي تصريح كرد: تا دهم خرداد فرصت داريم مكان ها را معرفي كنيم چون شرايط  براي  آغاز عمليات اجرايي اين دو طرح از سوي دانشگاه فراهم مي باشد.

 

پروژه ای که غیرکارشناسی است

سعید نجاریان ساروی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت سالن مرحوم بهروش گفت: این کار 100 درصد اشتباه و غیرکارشناسی است و اگر از ابتدا می دانستم جلوی آن را می گرفتم.

وی به مشکلات پیش روی این سالن ورزشی اشاره کرد و افزود: در حالی که حداقل 4 میلیاردتومان بودجه تا پایان پروژه نیاز است، اگر از ابتدا شهرداری ساری زمینی را برای این منظور تهیه می کرد سریع تر و باصرفه تر انجام می شد.

خطراتی برای شهردار می بینم

محمد آقامیری طی سخنانی بیان کرد: در آینده ای نزدیک خطراتی را برای شهرداری که شما جان نثارش هستید می بینم.
1
وی با اینکه این مصوبه اشکالاتی دارد افزود: اگر شهردار در یک جلسه با یک فرصت کم تصمیم می گیرد، ما برای این سالن ورزشی 3 سال جلسه گذاشتیم تا توانستیم آن را بگیریم.
آقامیری به هزینه 5 میلیاردی این سالن در طول 8 سال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مناسب سازي شهر براي جامعه معلولان ضروري است اما كاري كه در شورا انجام مي شود بايد بر اساس قانون و آيين نامه باشد و مصوبات شورا بايد در كميته انطباق تاييد شود.
وی  تاکید کرد: وقتی نهادهای بدهکار به شهرداری بدهی شان را پرداخت نمی کنند و شورا و شهرداري به ادارات  و موسسات مختلف خدمات رايگان بدهند پس شورا چگونه خدمات دهد؟

این عضو شورا در پایان خاطرنشان کرد: ما كه شوراي بخشش نيستيم ضمنا اينها مغايرت قانون دارد و بايد بررسي شود .

مناسب سازی شهری در دستور کار قرار می گیرد

علی اکبر ذلیکانی نیز در این جلسه با بیان اینکه جایگاه شما در نزد خدا خوب است گفت: حتی کسانی که خودشان را زیاد وابسته به نظام نمی دانند، خود را مدیون شما می دانند.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر ساری افزود: مناسب سازی را در دستور کار کمیسیون عمرانی می گذاریم .


حاشیه ها: خداحافظی عضو شورا تا بحث و جدل بین دو عضو

*محمدی کیادهی مشاور شهردار ساری با حضور در این جلسه با اهدای لوح یادبود به نیابت از مجموعه شهرداری مراتب قدردانی خود را از نقیبی اعلام کرد.

* سید محمد آقامیری با بیان اینکه امروز کمتر کسی جرات بیان یک موضوع را پیدا می کند، به خرداد ماه پرحادثه اشاره کرد و خطاب به رییس شورای شهر گفت: بعنوان رییس شورای شهر ساری دوم خرداد را فراموش می کنید.

*شمشیربند در پاسخ آقامیری گفت: تفکر ما 22 بهمن 57 است.

*آقامیری در ادامه با بیان اینکه شما مسئول تفکر کل شورا نیستید با تذکر شمشیربند از ادامه ی صحبت انصراف داد.

*صحبت های آقامیری که همزمان با ورود میهمانان جلسه شده بود با تذکر ذلیکانی مبنی بر احترام ورود مهمان به جلسه خاتمه یافت.

*باقری به شمشیربند در مورد اداره کردن جلسه و رعایت عدالت در دادن وقت به اعضا تذکر داد که شمشیربند اعلام کرد که تذکر وی درست می باشد.

*کوروش یوسفی با این بیان که تصور می کردم جلسه امروز جلسه تقدیر از سرکار خانم حاجیان مسئول روابط عمومي شوراي شهر باشد گفت: زبان سپاس باید وجود داشته باشد چراکه ما هم روزی خواهیم رفت بنابراين جا دارد از اين همكار عزيز به نحو مقتضي تجليل شود.

 *مسعود پیری در ساعت 17 و 20 دقیقه با هماهنگی رییس شورا، جلسه را ترک کرد.
 

* علی اکبر ذلیکانی در ابتدای صحبتش با اشاره به بحث های پیش آمده در جلسه گفت: ماهیت شورا بحث و جدل است و حتی گاهی جلسات از این هم بیشتر بحث می شود.

دو پایم سند حرفم است

* در ادامه مصطفی علمدار در مواجه با بحث های پیش آمده بین اعضا گفت: این بحث های برای ما تازگی داشت، گمان کردم اشتباه آمدیم چراکه این بحث ها برای ما تازگی دارد.

*وی در ادامه خطاب به آقامیری گفت: دوم و سوم خرداد نداریم. همه فرزندان انقلابیم. جانبازی که 30 سال است که در بستر است آیا او دوم خردادی است؟

*آقامیری در پایان در خصوص بودجه مورد تخصیص در راه اندازی کلینیک خطاب به علمدار گفت: با تجربه ای که دارم احتمال اینکه حتی 10 درصد بودجه اختصاص داده شده به علوم پزشکی را بتوانید دریافت کنید نمی دهم.

*علمدار در پاسخ به آقامیری با بیان اینکه این اعتبار 11 درصد جذب خواهد شد گفت: دو پای من سند حرفم است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 خرداد 1394
ورزشگاه مرحوم بهروش توسط ایشان در زمان حیاتشان احداث شد یا توسط بازماندگانش احداث می شود؟
مرتضی 4 خرداد 1394
این محمد آقا میری همش یا احساس خطر میکنه یا دایم دنبال دردسر درگیریه،آقای عزیز تموم دردسر شهر و شورا خود شما هستین،ما نمیدونیم شما کی به فکرشهر هستی.خیالت راحته از پول رئیس کاروان هستی منابع مالیت از این راهها تامینه،چیکار داری سر مردم شهر چی میاد،آقا برو دست از سر مردم ساری بردار.
عرشيا 5 خرداد 1394
نهضت پياده رو سازي در ساري از ميدان امام الي 22بهمن الي خيابان 18دي ومدرس وشهبندوفردوسي وطبرسي واز راهبند تا پايين دزا دردوسمت مطابق با استانداردهاي بهزيستي براي عبورمعلولين وروشندلان گرامي انجام شده ودرخيابانهاي فرهنگ وقارن هم همينطور انقلابي درمناسب سازي تردد همشهريان عزيزساروي شده است
نا شناس 5 خرداد 1394
همه اين بزرگواران فكر جيب خود هستند... ميشه از خونه ها امكاناتي كه براي خود و اطرافيان خود مهيا كردند متوجه شد.
رضایی 7 خرداد 1394
عرشیا جون
لطفا به شهرداربگین این نهضت شامل خیابان فارابی وامیرکبیر کوی کارمندان هم بشه
چه میکنه این عبوری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.249 seconds.