.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در همایش روابط عمومی های بخش کشاورزی مازندران مطرح شد :
حیدرپور : عملکرد واقعی از سوی روابط عمومی ها بازگو شود
شمال نیوز : وی با تاکید بر اینکه ارسال خبرها از سوی روابط عمومی ها باید به روز و آنلاین باشد گفت: انتظار ما بر این نیست که بزرگنمایی در خبرها ی این بخش وجود داشته باشد بلکه گزارش عملکرد واقعی بازگو شود....

شمال نیوز : دلاور حیدرپور در نشست هم اندیشی تجلیل از روابط عمومی بخش کشاوررزی به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد اظهار کرد: روابط عمومی ها باید واقعیت های درونی و بیرونی حوزه جهاد کشاورزی را بین افکار عمومی و رسانه ها منعکس کنند.

  وی با اشاره به اینکه وظیفه حاکمیتی روابط عمومی ها اطلاع رسانی دقیق و آگاهانه است  گفت: اطلاعات روابط عمومی های بخش کشاورزی باید به روز باشد و هیچگونه اغراقی در بیان فعالیت و خودسانسوری صورت نگیرد بلکه واقعیت ها بازگو شود.

عملکرد واقعی از سوی روابط عمومی ها بازگو شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: روابط عمومی ها باید نقدپذیر بوده و تحمل انتقادات اصحاب رسانه و افکار عمومی را داشته باشند و بتوانند به ارایه راهکار و راه حل بپردازند.

حیدرپور با بیان اینکه روابط عمومی ها نقطه تماس با افکار عمومی هستند افزود: روابط عمومی ها باید ارتباط سالم و صمیمی با اصحاب رسانه و  مردم داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ارسال خبرها از سوی روابط عمومی ها باید به روز و آنلاین باشد گفت: انتظار ما بر این نیست که بزرگنمایی در خبرها ی این بخش وجود داشته باشد بلکه گزارش عملکرد واقعی بازگو شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال 93 توانسته ایم بیشتر از  20 سال گذشته از تغییر کاربری غیر مجاز جلوگیری کنیم.

حیدرپور ادامه داد: تخریب ساخت و ساز غیر مجاز به معنای جلوگیری از گرسنگی مردم و تامین امنیت غذایی است.

احمد مظفری مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران در ادامه با بیان اینکه متاسفانه شاهد عدم ارتقاء روابط عمومی در دستگاه های اجرایی هستیم گفت: اطلاع رسانی هوشمندانه و هنرمندانه، اطلاع یابی آگاهانه و هدفمند، ارتقاء سواد رسانه ای و تسلط بر مهارت های ارتباطی، احیاء نقش مشاوره ای و کمک به فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی از جمله مواردی است که باید مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد.

توجه جدی به تقویت پیوند صنعت و کشاورزی

وی ادامه داد: پرهیز از اغراق و ارایه آمار و اطلاعات کاذب، تبدیل روابط عمومی توجیه گر به روابط عمومی تحلیل گر، گسترش تعامل و تفاهم بین مدیران با کارکنان و مخاطبین، تلاش برای جلب رضایت مردم، پذیرش، مقبولیت و همکاری، پیش بینی چالش ها و آینده نگری و کمک به مدیران برای حل بحران ها و برخورد عادلانه با رسانه ها از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد توجه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران افزود: تسلط بر فناوری نوین و حضور موثر در شبکه اجتماعی و رسانه های مجازی، بازنگری مجدد وظایف و اختیارات روابط عمومی، روابط عمومی یادگیرنده و همیشه پویا، مثبت اندیشی، استاندارد سازی فعالیت ها و توانمند سازی روابط عمومی با مهارت آموزی باید مورد توجه جدی تمامی روابط عمومی ها قرار گیرد.

مظفری با بیان اینکه روابط عمومی کانون اصلی همدلی و همزبانی در سال جدید است گفت: هرچه اطلاع رسانی و ارایه آمار و اطلاعات به مردم شفاف تر باشد و افکار عمومی نسبت به عملکرد روابط عمومی ها  آگاهی یابند همدلی و همزبانی محقق می شود.

وی درباره انتظارات مقام معظم رهبری درمورد کارکرد روابط عمومی ها در حفظ منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید توجه جدی به مسأله خاک و فرسایش آن، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، توجه به آبخیزداری و آبیاری قطره ای صورت گیرد و پیوست زیستی جهت برنامه های ساخت و ساز، لزوم فرهنگ سازی در حوزه جنگل، مرتع و آب و خاک  باید از سوی روابط عمومی های زیر مجموعه جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

کشاورزی استاندارد سبب هدایت سرمایه ها به بخش کشاورزی می شود

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران با بیان اینکه کشاورزی، بستر اصلی سلامت و امنیت غذایی کشور است گفت: برای تحقق امنیت غذایی باید توسعه مکانیزه کشاورزی و تقویت پیوند صنعت و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

مظفری اظهار کرد: 80 درصد منابع آبی استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود درحالی که نرم جهانی کمتر از 50 درصد است و این نشان دهنده این است کشاورزی استاندارد و نوین نداریم تا سرمایه ها به سمت کشاورزی هدایت شود.

اختصاص 8 میلیارد تومانی اعتبارات ساماندهی سواحل

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد گفت: کیفیت محصولات کشاورزی مازندران باید به گونه ای باشد تا توان صادراتی به بازار خارج داشته باشد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های صورت گرفته مازندران در حوزه های مختلف گفت: در سال 94 برای نخستین بار در مازندران، ضریب برخورداری اعتبارات ملی به 4.2 رسیده است.

مظفری ادامه داد: 8 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل استان از محل اعتبارات ملی اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه مازندران دارای رتبه برتر در حوزه امنیتی است گفت: خوشبختانه تمامی مناطق آلوده استان پاکسازی شده و امن ترین استان در کشور شناخته شده است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران ادامه داد: سیاست استان هم آغوشی با بخش خصوصی است و امیدواریم توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در سازمان ها با مشارکت روابط عمومی ها ارتقاء یابد.

ارسال بالغ بر 5 هزار خبر طی 2.5 سال اخیر

مهدی خلیلی تیرتاشی رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه این نشست هم اندیشی با بیان اینکه روابط عمومی شهرستان های بخش کشاورزی در عرصه اطلاع رسانی فعال و پویا هستند گفت: طی سال های 86 تا 91 بالغ بر 4 هزار و 600 خبر بر روی سایت سازمان جهاد کشاورزی مازندران قرار گرفت در حالی که از سال 91 تاکنون بیش از 5 هزار و 500 خبر بر خروجی سایت سازمان قرار گرفته است که عملکرد 2.5 ساله اخیر بیشتر از 5 سال قبل از آن بوده است.

خلیلی افزود: روزانه 10 تا  15 خبر بر روی سایت سازمان جهاد کشاورزی قرار می گیرد که بسیاری از خبرها مورد استقبال اصحاب رسانه قرار می گیرد.

وی برگزاری جشن تجلیل از خانواده های حماسه سازان عرصه کشاورزی، اجرای نظرسنجی از کارکنان سازمان، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی خبرنویسی و روابط عمومی، ایجاد پست کارشناس روابط عمومی برای شهرستان های استان را از جمله فعالیت های شاخص این اداره برشمرد.

گفتنی است در پایان این نشست، کارگاه آموزشی شیوه خبرنویسی و عکاسی با حضور اساتید این رشته برای اعضای حاضر در جلسه برگزار شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.21 seconds.