.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران

از آنجاییکه 90 درصد گردشگران و مسافران با هدف استفاده از سواحل مازندران به این استان سفر می کنند مسوولان و دست اندرکاران با هدف جلوگیری از غرق شدن هموطنان طرح های سالم سازی دریا را برای شنا در آب های ساحلی دریای خزر آماده و اجرا کردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، ستاد ساماندهی دریا در مازندران امسال 92 نقطه از سواحل استان را برای اجرای طرح سالم سازی دریا در نظر گرفته و مسوولیت آن را به نهادهای مختلف سپرده است.

استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال وزارت کشور در یک اقدام بی سابقه حدود 80 میلیارد ریال اعتبار برای 16 شهرستان ساحلی با هدف ساماندهی طرح های دریا تخصیص داده است.

تصمیم گیری و نظارت عالیه بر طرح های سالم سازی دریا در مازندران با مجموعه ای به نام ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا است که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل می شود.

فرمانداران، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، هیات نجات غریق، جمعیت هلال احمر و چند نهاد دیگر از اعضای این ستاد اجرایی هستند.

ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران امسال از دستگاه های ذیربط خواسته است تا علاوه بر طرح های سالم سازی، ناجیان غریق را در نقاطی از ساحل مستقر کنند که سال های گذشته بیشترین غرق شدگان را داشتند.

هر چند بر اساس آمار پزشکی قانونی شمار غرق شدگان دریا از 187 نفر در سال 88 به 214 نفر در سال 91 افزایش یافت اما این آمار در سال 92 به 182 نفر و پارسال با 52درصد کاهش به 98 نفر رسیده است.

مسوولان کمیته های مختلف ستادساماندهی سواحل مازندران همانند سال گذشته بر لزوم اطلاع رسانی به گردشگران درباره خودداری از شنا در نقاط ممنوع تاکید کردند.

بیشتر غرق شدگان دریا کسانی هستند که یا به فنون شنا آشنا نیستند یا اینکه شنا در استخر با دریا را یکی فرض می کنند و البته کسانی که اقدام به شنا در نقاط کور و ممنوع می کنند.

در طی سال های متمادی بارها و بارها توسط کارشناسان و خبرگان و اهل فن به مسافران و گردشگران توصیه و هشدار و اطلاع رسانی شد که در نقاط ممنوعه و کور شنا نکنند زیرا شنا در این مناطق برابر با از دست دادن جانشان همراه خواهد بود.

دلایل متعددی برای کسانی که ریسک و خطر غرق شدن را به جان می خرند تا در این مناطق تنی به آب بزنند بیان شده اما بیشترین موارد خلوت بودن و دور بودن از جمعیت، تمیز بودن آب و ساحل، بی احتیاطی و ... از جمله علت هایی است که مسافران و گرشگران را به شنا در این مناطق سوق می دهد و البته شنا کردن در شرایط بد آب و هوایی نیز یکی از دلایل غرق شدن مسافران و گردشگران است.

مسافری که به شمال ایران سفر می کند دوست دارد به هر طریقی شده تنی به آب خزر بزند و از گرمای مطبوع آن لذت ببرد حال اگر شانس یارش باشد که هوا خوب باشد احتمال خطر کم می شود اما اگر هوا خوب نباشد و دریا توفانی باشد وسوسه شنا او را به دریا می برد و خطر غرق شدن چند برابر می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران می گوید: حدود 80 درصد از سواحل مازندران به عنوان نقاط حادثه خیز برای شنا مطرح است و باید نسبت به خطر مرگ هنگام شنا در این مناطق به مسافران و گردشگران اطلاع سانی کرد.

حبیب حسین زادگان افزود : وجود نقاط کور و حادثه خیز همچنان یکی از دغدغه های اصلی در تعطیلات تابستانی است.

وی از به کارگیری 664 ناجی غریق در سواحل مازندران با هدف امداد رسانی به شناگران خبر داد و گفت: استفاده از تجهیزات نجات غریق بویژه قایق های موتوری و جت اسکی به عنوان پشتیبانی کننده ناجیان غریق ضروری است.

حسین زادگان با بیان این که وزارت کشور باید نسبت به تامین اعتبار ناجیان غریق اقدام اساسی کند، افزود: طرح سالم سازی سواحل مازندران از اول خرداد با استقرار گروه های مختلف امداد و نجات بویژه ناجیان غریق آغاز می شود.

فرماندار محمودآباد بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر درباره اهمیت توجه گردشگران به شنا در دریا در ساعات اجرای طرح سالم سازی تاکید کرد.

سیف الله فرزانه گفت: تمامی شبکه های ملی و استانی سیمای جمهوری اسلامی باید برنامه های چگونگی استفاده از سواحل دریای خزر را برای شهروندان اطلاع رسانی کنند.

محمدعلی قمی فرماندار نوشهر نیز به بلاتکلیفی در نحوه برخورد با شنا مختلط و استفاده زنان از جت اسکی اشاره کرد و گفت: نهادهای مسوول باید در این زمینه وظایف و ماموریت ها را به درستی تبیین کنند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.833 seconds.