.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجمع غیرقانونی علیه تیم هسته‌ای

 شمال نیوز: مدعی‌ هستند دولت از خطوط قرمز نظام عبور کرده و مذاکرات هسته‌ای باید متوقف شود. از مجلس توقع دارند با دخالت در روند مذاکرات، یا آن را به ریل اصلی (آنچه از نظرشان در دوره سعید جلیلی اتفاق افتاد) بازگرداند یا از ادامه آن جلوگیری کند.

 سازمان بسیج دانشجویی قصد داشت ساعت ١٧ عصر دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی خود را برگزار کند. اما با صادرنشدن مجوز از سوی مراجع قانونی، محل تجمع خود را به میدان فلسطین تغییر دادند. بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) صبح دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «استانداری تهران مجوز برگزاری تجمع علیه مذاکرات هسته‌ای را صادر کرده و اعضای این تشکل دانشجویی ساعت ١٧ در میدان فلسطین تهران تجمع خواهند کرد».

این خبر کذب درحالی منتشر شد که پیگیری‌های خبرنگار «شرق» نشان می‌دهد هیچ‌گونه مجوزی برای مخالفت یا حمایت از مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده صادر نشده و هر تجمعی در این رابطه صورت گیرد، غیرقانونی است. یک مقام انتظامی حاضر در محل این تجمع هم در پاسخ به خبرنگار «شرق» گفت تجمع برگزارشده مجوز ندارد و غیرقانونی است. با‌وجوداین، منتقدان تیم و روند مذاکرات هسته‌ای، از صبح دیروز تبلیغات گسترده‌ای برای این تجمع انجام دادند، اما مسئولان برگزاری این تجمع، ٤٥ دقیقه قبل از برگزاری اعلام کردند: «به‌دلیل صادرنشدن مجوز، تجمع دانشجویان برگزار نخواهد شد». این در حالی است که حامیان مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده نیز هفته پیش برای انجام تجمعی حمایتی، درخواست مجوز کرده بودند که وزارت امورخارجه با صدور بیانیه‌ای، چنین تجمعی را غیرضروری دانست. در بیانیه وزارت امور خارجه آمده بود: «درپی انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از شهروندان برای تجمع مقابل وزارت خارجه در روز شنبه ٢/٣/٩٤ به‌منظور حمایت از اقدامات و تلاش‌های دستگاه دیپلماسی برای تأمین منافع کشور و احقاق حقوق ملت شریف ایران؛ ضمن تقدیر و تشکر از پشتیبانی و اعلام حمایت شهروندان به اطلاع می‌رساند از نظر این وزارت، برپایی چنین تجمع (یا تجمعاتی) کاملا غیرضروری می‌باشد». در اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه تصریح و تأکید شده هرگونه تجمعی نیازمند اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح است.

تاریخچه  دلواپسی
چندماه پس از تفاهم‌نامه اقدام مشترک ژنو بود که حامیان دولت محمود احمدی‌نژاد، در سفارت سابق آمریکا جمع‌ شدند تا اعتراض خود را به تفاهم ژنو اعلام کنند. برخی از نمایندگان عضو جبهه پایداری در مجلس و بعضی از اعضای دولت‌های نهم و دهم در همایشی تحت عنوان «دلواپسیم» شرکت کردند. همان زمان بسیج دانشجویی متولی برنامه دلواپسیم شد. بسیج دانشجویی در بیانیه‌هایی که در این مدت صادر کرده، مسئولان دولت یازدهم را تهدید به برخورد انقلابی کرده است، از آن مقطع تاکنون و در این پروسه حدودا یک‌ساله دلواپسان، هرچه در چنته داشتند علیه مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده رو کردند.

تجمع ضعیف مخالفان در میدان فلسطین
درحالی‌که هر دو تجمع‌های دیروز از قبل بدون‌ مجوز و غیرقانونی اعلام شده بود، اما ساعت ١٧ دیروز حدود صد نفر مقابل مجلس شورای اسلامی و حدود ٤٠٠ نفر در میدان فلسطین تجمع اعتراضی برگزار کردند. ترافیک سنگینی خیابان‌های اطراف را تحت‌الشعاع قرار داده بود و منتقدان که عمدتا جوانان زیر ٣٠ سال بودند با در دست داشتن پلاکاردهایی در اعتراض به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، شعارهایی برای توقف مذاکرات سر می‌دادند. تنها سه چهره سرشناس در این تجمع حضور داشتند؛ محمدعلی رامین، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و فرج‌الله سلحشور، کارگردان تلویزیون، از ابتدا خود را به این مراسم رسانده بودند.

در اواخر تجمع هم پرویز سروری، عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، به تجمع پیوست. دو نکته جالب توجه که در این تجمع به چشم می‌آمد: یکی حضور بسیار محسوس نیروهای نزدیک به دفتر محمود احمدی‌نژاد بود؛ دو نفر از مسئولان سایت دولت بهار که اخبار مربوط به رئیس دولت‌های نهم و دهم را پوشش می‌دهد، از ابتدا تا انتهای این مراسم حضور پررنگی داشتند. اگر تصاویر این روزهای حضور احمدی‌نژاد در نقاط مختلف بررسی شود، می‌توان دریافت که بیشتر چهره‌های جوانی که در‌حال‌حاضر اطراف محمود احمدی‌نژاد دیده می‌شوند، در این تجمع حضور داشتند. دیگر اینکه مسئولان برگزاری این تجمع غیرقانونی، روند برنامه و حتی شعارهای سر داده‌شده را با محمدعلی رامین هماهنگ می‌کردند.
توافق بد بشه، ایران قیامت میشه!

از دیگر حاشیه‌های جالب‌توجه در این مراسم، متن پلاکاردها و شعارهایی بود که توسط حضار سر داده می‌شد. «مجلس اگر راه بیاد، ملت کوتاه نمیاد»، «منافق بی‌غیرت، کدخدا رو رها کن» و پلاکاردهایی با عناوین «اگر انرژی هسته‌ای در ثریا هم باشد مردانی از جنس اعتدال آن را پلمب می‌کنند» و «فکت‌شیت من پشت درخت آلبالو گم شده». دوبار در طول برگزاری مراسم، مسئولان انتظامی حاضر در میدان فلسطین، ضمن قدردانی از معترضان و تأکید بر غیرقانونی‌بودن تجمع، از حضار خواستند محل را ترک کنند که البته به آن توجهی نکردند.

آنچه در شعارهای حضار جالب به‌نظر می‌رسید، تناقض بود. آنان از طرفی خواستار لغو تمامی تحریم‌ها در روز اول توافق بودند و از سویی دیگر به بی‌اثربودن تحریم‌ها تأکید داشتند. صدالبته در میان آن میزان از شور و شعار، کسی نبود که پاسخ دهد چگونه رفع تحریم‌هایی که به‌نظر آنان بی‌اثر و درواقع یک فرصت محسوب می‌شود، تا این اندازه اهمیت دارد. به هر روی در پایان این تجمع هم یکی از جوانان پرشوری که پشت تریبون قرار گرفته بود به دولتمردان هشدار داد این آخرین تجمع آنان نیست و در صورتی که به مطالبات‌شان پاسخ روشن داده نشود، در آینده حضوری جدی‌تر خواهند داشت. /250روزنامه شرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 خرداد 1394
اگر جنگ شد دوست دارم ببینم اینا کجا جنگ هستند
ناشناس 2 خرداد 1394
دلواپسان شکم سیر !!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.684 seconds.