.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقای روحانی! دانشگاه‌ها تا کی باید با سرپرست اداره شوند؟
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: اداره دانشگاه توسط سرپرست برای مدت طولانی مسلما آسیب‌های جدی به دانشگاه وارد خواهد کرد.

به گزارش شمال نیوز، «قاسم جعفری» سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به اداره برخی دانشگاه‌های مهم کشور توسط سرپرست اظهار کرد: اداره دانشگاه توسط سرپرست برای مدت طولانی مسلما آسیب‌های جدی را به دانشگاه وارد خواهد کرد.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان تصریح کرد: مسلما سرپرست دانشگاه نمی‌تواند برای مدت طولانی و یا حتی میان مدت برنامه ریزی داشته باشد و بیشتر درگیر مسائل روزمره خواهد شد.

وی ادامه داد: از لحاظ روانی نیز احتمالا همکاران یک سرپرست دانشگاه نمی‌توانند با سیاست‌های وی همراهی و همکاری درستی داشته باشند.

جعفری اظهار داشت: در قانون اساسی برای دوره سرپرستی وزرا سه ماه در نظر گرفته شده است و به طور قاطع دخل و تصرف در اموال عمومی توسط سرپرست دانشگاه بعد از سه یا شش ماه بلاوجه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس بیان داشت: اکنون حدود 26 دانشگاه از قبیل دانشگاه تهران، دانشگاه فنی و حرفه‌ی و دانشگاه پیام نور که بیش از صد شعبه در کشور دارد.

نماینده بجنورد جاجرم مانه و سملقان تأکید کرد: به نظر می‌رسد به رغم آنکه بارها تأکید شده باید به دانشگاه توجه شود و شأن استاد نیز حفظ شود اکنون دانشگاه برای دولت اولویت خاصی ندارد تا جایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اداره دانشگاه‌ توسط سرپرست واکنش نشان داده است و اعلام کرده که اداره دانشگاهی توسط سرپرست‌ها بیش از یک مدتی، شبهه قانونی دارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: اکنون اگر دکتر روحانی نتواند به این موضوع رسیدگی کند این سوال در اذهان عمومی به ویژه دانشجویان و جامعه دانشگاهی باقی می‌ماند که چرا این اولویت برای دانشگاه مورد توجه قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم انتظار دارد تا در اسرع وقت روسای دانشگاه‌ها را معرفی کرده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع رسیدگی کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.217 seconds.