.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
30 درصد بارداری‌ها در مازندران پرخطر است

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 30 درصد بارداری‌های صورت گرفته در استان مازندران همراه با مخاطراتی است.

به گزارش ایسنا،  علیرضا مردانشاهی صبح امروز در مراسم روز ماما در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در مازندران جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 600 هزار نفر به جز شهرستان بابل در زمره فعالیت‌های این دانشگاه قرار دارد، تصریح کرد: در این میان 45 هزار زن در سال بارداری خود را طی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه 30 درصد بارداری‌های صورت گرفته در استان همراه با مخاطراتی است، اظهار کرد: این مادران در معرض خطر و پرخطر براساس فرآیندها و برنامه‌هایی شناسایی شده و تحت مراقبت های ویژه قرار می‌گیرند.

مردانشاهی با اشاره به اینکه در مازندران 29 زایشگاه در بیمارستان ‌ای مازندران فعال است، افزود: 17 بیمارستان دولتی، هفت بیمارستان خصوصی و پنج بیمارستان تامین اجتماعی در مازندران دارای زایشگاه هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه 98 نیروی رسمی، 37 نیروی پیمانی و 87 نیروی طرحی در بلوک زایمان بیمارستان‌ها در بخش دولتی مازندران مشغول به کار هستند، یادآور شد: با اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال گذشته ماماهای مازندرانی نیز در زمینه ترویج فرهنگ زایمان طبیعی تلاش کردند که در این زمینه سهم 27 درصدی زایمان طبیعی در سال 92 به سهم 32 درصدی از کل زایمان های استان مازندران افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 92 تعداد 9556 زایمان طبیعی در مراکز زایشگاه استان صورت می‌گرفت، گفت: این میزان در سال 93 به 11 هزار و 210 زایمان رسیده است.

این مسئول با اشاره به نقش موثر ماماها در حوزه سلامت مادر و کودک اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره قبل از ازدواج، دوران بارداری و زایمان و پس از زایمان توسط ماماها انجام می‌شود که نقش مهمی در سلامت مادر و کودک دارد.

مردانشاهی با اعلام اینکه 15 مرکز مشاوره فعال در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: از دیگر نقش‌های موثر ماماها در ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین حضور فعال ماماهای همراه در بیمارستان‌های سطح استان و کمک به زایمان فیزیولوژیک است که در این بین حدود 50 درصد ماماهای شاغل در مراکز درمانی استان مهارت و دانش زایمان فیزیولوژیک را دارند.

وی با بیان اینکه در راستای ابلاغ دستورالعمل بهینه سازی بلوک زایمان در بسته تحول سلامت و پیگیری‌های معاونت درمان اعتباراتی برای توسعه فضای بیمارستان‌های استان تخصیص داده شده است، یادآور شد: در این راستا بالغ بر پنج میلیارد تومان اعتبار برای بهینه سازی، اصلاح ساختار و ساخت فضای جدید برای بیمارستان‌های طالقانی چالوس، عزیزی جویبار، شهدای زیراب، رازی قایمشهر، امام حسین نکا، شهدای بهشهر، امام فریدونکنار و امام علی آمل تخصیص یافته است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.