.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جانمایی منطقه آزاد تجاری در مازندران
همه راهها به « امیرآباد » ختم می شود ....
اختصاص شمال نیوز : به نظر می رسد ایجاد منطقه آزاد تجاری لازنه داشتن امکانات و زیرساخت کافی است که اکنون بندر امیرآباد در اولویت قرار داشته و همه مشکلات و دست اندازهای زیست محیطی را پشت سر نهاده است ....+ درخواست از کارشناسان

اختصاصی شمال نیوز : ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان مازندران یکی از دغدغه های مهم در راه رسیدن به توسعه اقتصادی استان به شمار می رود که علی رغم شعارهای فراوان مسئولان ، هنوز خبرقابل توجه و مستندی ازآن منتشر نشده است و تنها اظهار نظرهایی سطحی و نقل قولی بیان شده که دردی از اقتصاد استان دوا نمی کند .

به گزارش شمال نیوز ، مناطق آزاد ایران به لطف معافیت از پنج قانون شامل مالیات، گمرک، پول و بانک، کار و روادید؛ از شرایط ایده آل برای تحقق آرزوی دیرینه تجار و بازرگانان برخوردار است و تحولی بزرگ را در چشم انداز توسعه هر منطقه و استان رقم خواهد زد .

در کنار لزوم ایجاد مناطق آزاد تجاری اما رویکرد دیگراین مناطق که می‌توان گفت در دولت تدبیر و امید به آن توجه جدی شده است اهمیت جانمایی آن است.

بدون تردید در جانمایی منطقه آزاد تجاری در استان مازندران ، انتخاب منطقه ای که بیشترین و بهترین زیرساخت ها را برای این مهم داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید با نگاههای منطقه ای ، جغرافیایی و شهری به آن نگریسته شود .

مازندران و سه گزینه طرح شده برای منطقه ازاد تجاری

در این خصوص  معاون برنامه ریزی استاندار مازندران  بدون ذکر نام منطقه ای در اظهارنظری  به کمبود فضا ، امکانات و زیرساختهای لازم برای توسعه استان اشاره کرد وگفت : دو منطقه آزاد تجاری برای استان در نظر گرفته شده است که در حال پیگیری برای فراهم آوردن زیرساختهای آن هستیم .

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی هم به موضوع منطقه آزاد تجاری نوشهر اشاره و می گوید : انتظار ما این است رئیس جمهور در سفر خود به مازندران، منطقه آزاد تجاری نوشهر را تصویب کند.

احمدی‌لاشکی تاکید کرد: منطقه آزاد تجاری نوشهر مختص به نوشهر نیست بلکه متعلق به غرب مازندران است و اقتصاد این منطقه را متحول می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با روسیه است، تصریح کرد: منطقه آزاد به معنای صرفا واردات کالا نیست بلکه باید بنا را بر صادرات بگذاریم و این سبب می‌شود تولیدات منطقه به راحتی صادرات شود.

احمدی لاشکی به برخی انتقادات کرشناسی اشاره می کند وبه مشکل نبود زمین اذعان داشته و می گوید : این منطقه ظرفیت های لازم را برای ایجاد منطقه آزاد دارد و نبود زمین نمی تواند بهانه ای برای برخی از مسوولان باشد.

از سوی دیگر فرزند استاندار در یک جمع دانشگاهی از شهرستان بابل و بابلسر به عنوان منطقه آزاد تجاری نام برد .

البته خیلی زود شخص استاندار  ایجاد منطقه آزاد تجاری در بابلسر را فرصت خوبی برای استان عنوان کرد ، اما گفت : اقدام جدی در این زمینه انجام نشد.

بدون تردید مطرح کردن بابلسرکه از فقدان امکانات زیرساختی برای اعلام منطقه آزاد تجاری  بی بهره است اگرچه در ظاهر اقدام ارزنده به نظر می‌رسد ولی تدبیری اتخاذ نشده تا به محیط زیست، منابع طبیعی، دریا، اراضی کشاورزی و ساحل این شهرستان دست اندازی نشود.

همه راهها به « امیراباد » ختم می شود ....

از طرف دیگر یک منطقه مستعد و دراای زیرساخت های مناسب در استان وجود دارد که همواره یکی از گزینه های اصلی برای استقرار منطقه ازاد تجاری در استان به شمار می رود .

خوشبختانه بندرامیرآباد بهشهر از زیرساخت‌های مناسب برای مطرح شدن منطقه آزاد تجاری برخوردار است، از طرفی ایجاد زیرساخت‌های دیگر برای یک بندر جدید، مستلزم هزینه زیاد برای کشور و استان و تخریب اراضی ملی در کنار سواحل و تخریب محیط زیست می‌شود.

به نظر می رسد ایجاد منطقه آزاد تجاری لازنه داشتن امکانات و زیرساخت کافی است که اکنون بندر امیرآباد در اولویت قرار داشته و همه مشکلات و دست اندازهای زیست محیطی را پشت سر نهاده است .

درخواست از کارشناسان و صاحب نظران

به هر روی اگرچه طبق نظر کارشناسان و اقتصاددانان ، همه راهها برای جانمایی منطقه آزاد تجاری در مازندران به امیرآباد ختم می شود اما « شمال نیوز » آمادگی دارد تا نظرات و دیدگاههای مختلف و متفاوت کارشناسی را به اشتراک گذاشته تا تصمیم سازان را در انتخاب درست یاری نماییم .

 

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 ارديبهشت 1394
بهترین منطقه بابلسر می باشد
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
تِک رو ببند
فیروز بخشی ازساری 19 ارديبهشت 1394
بهترین جا برای منطقه ازاد منطقه امیر اباد است چون به مر کز استان نزدیک است هم امکانات در ان فراهم است ونیازی به هزینهع اضافی نمی باشد بنابرین از نمایندگلن مرکزاستان ساری وبهشر ونکا وقایم شهر خواهشمند است تلاش کنند تا منطقه امیر اباد منطقه ازاد تجاری شود چوت تا شعاع بیست کیلومتری جز منطقه ازاد اعلام می شود وباعث رونق این منطقه می شوند باتشکر فیروز بخشی عیسی خندقی
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 19 ارديبهشت 1394
شما ساروی ها نگید کی بگه؟!
نا شناس 18 ارديبهشت 1394
عمو جون امیر آباد واسه نکاست
یعنی از دست شما بابلی ها کدوم شهر استان نفس میتونه بکشه من نمیدونم همش هم در عجبم
همه چیز رو واسه خودتون میخواید
نکا شهر نیست؟ منطقه آزاد بشه کلی برکت میاد تو استان چون امکاناتشو هم داره
بابا یک بار هم شده استانی فکر بکنید
خستمون کردید
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
شعاع بیست نه عمو دویست کیلومتری
نا شناس 16 ارديبهشت 1395
کی گفته بندر امیراباد برای نکاست ؟بندر امیراباد زیر بهشهر هست و نکا هیچ حقی توش نداره
هموطن 19 ارديبهشت 1394
جدا از بحث احساسات منطقه ایی ، بندر امیر آباد بهشهر به عنوان تنها بندر شمالی مجهز به خطوط ریلی و زیر ساخت های فوق العاده همانگونه که در گزارش است بهترین گزینه فنی و اجرایی است .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
اصلاح می کنم بندر امیرآباد بهشهر غلط است باید یاد بگیرید بندر امیر آباد زاغمرز
نا شناس 21 مهر 1394
آقایی که در پاسخ گفتن بندر امیر آباد زاغمرز.باید به شما بگم این زاغمرز و امیر آباد کلا جزو شهرستان بهشهر می باشد.اکثر شهر های دیگرو نگاه کن.اکثرا اسم شهرستان میگن که شناخته شده تر هم هست.بندر امیر آباد بهشهر .
سید 19 ارديبهشت 1394
اقا ببرید بابل و بابلسر تا خیال ..... راحت بشه . دیگه داشتم از شمال نیوز ناامید میشدم که این گزارش رو زدید . انصاف هم خوب چیزیه . بندر امیرآبد بهترین نقطه است
ahmad 19 ارديبهشت 1394
تمامی امکانات استان در شرق استان مازندران جمع شده و غرب استان از کمترین امکانات اولیه بی بهره است و این مسئله به ضعف و بی توجهی مسئولین و نمایندگان غرب استان برمی گردد که چوب آنرا خواهند خورد. اگر مسئولین استان اجازه می دادند که شهرستان های غرب استان پیشرفت کنند دیگر اکنون صحبتی از نبود زیرساخت ها در نوشهر نبود. به هر حال من مطمئن هستم که منطقه غرب مازندران یک روزی حق خود را از استان خواهد گرفت به شرطی که مردم و نمایندگان غرب استان از خواب سنگین زمستانی خود بیدار شوند.
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
اولین بار که به امیرآباد رفتم حس کردم تو شمال نیستم،یه جورایی خیلی کامل و متفاوته و زیرساختای کاربری تجاری و صنعتیش تقریبا فراهمه.
قايمشهري 19 ارديبهشت 1394
باسلام
واقعا جاي تاسف است از اين اسناندار غير اجرايي وفاقد تدبير وپسرش كه باز هم متاسفانه يك عامل انحراف استان شده اصلا انتظار خدمت صادقانه وبراي رضاي خدا رانداشته باشيد والا ابتايي ترين ومهم ترين نياز منطقه ازاد زمين . راه .راه اهن . فرودگاه برق گاز و............ ميباشد كه فقط وفقط بندر امير اباد را شامل ميگردد متاسفانه دوستان فكر كردن كه استان ارثيه انهاست وهر تصميمي را ميتوانند بگيرند
حمید 19 ارديبهشت 1394
امیرآباد از نظر امکانات خوب است اما از نظر قدمت و معروف بودن برخلاف منطقه آزاد انزلی، نیاز به تبلیغات گسترده دارد .
محمود 19 ارديبهشت 1394
نوشهر
بچه ناف گلوگاه 19 ارديبهشت 1394
منطقه آزاد شهرستان بابل..؟؟؟ مگه مملکت هپل هپله که هر جای بدون شرایط و امکانات و زیر ساخت رو منطقه آزاد کنن؟؟ دیگه این بابلی ها شور بابلی بازی رو در آوردن...
پاسخ ها به این نظر
هادی 19 ارديبهشت 1394
بچه ناف گلوگاه سلام.بابلی باز بودن موجب سربلندی و افتخار ماست.به زودی منتظر قدوم سبز شماعزیزان در منطقه آزاد تجاری بابل /بابلسر هستیم.
نا شناس 18 ارديبهشت 1394
ببخشید میشه بفرمائید بابل چی داره؟
در عوض امیرآباد ویژگی های زیر رو داره:
1- نزدیکی به فرودگاته ساری
2- همجواری خطوط راه آهن ملی و بین مللی
3- همجواری با مسیر ترانزیتی تهران-ساری- مشهد
4- مهمتر از همه اینکه همین الان یکی از بنادر و مراکز تجاری و صنعتی شماله
(لطفا به عقل خود مراجعه کنید نه به احساس خود)
مجتبی 26 ارديبهشت 1394
اقا هادی داش فاز نگیر اخه بابل دریا داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما حوسه دریا میکنین میاین ساری اون وقت میگی بندر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
info@shomalnews.com 19 ارديبهشت 1394
غرب مازندران بندر نوشهر در الویت است
مجتبي 19 ارديبهشت 1394
بهترين منطقه ازاد بابلسر وفريدونكناره كه داراي بندر بزرگ فريدونكنار و از امكانات خاصي برخورداره.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
زارت
بندر بزرگ فریدونکنار؟ قایق موتوری توش دارید یا جت اسکی
عامو صحبت از بندره حالا نوشهر رو میگفتی یچیزی
امیر آباد داره جای انزلی رو میگیره باز اینها بازی شروع کردن دقیقا داستان کمپوست که نزاشتن توی هیچ شهری اجرا بشه
تا دیروز نود درصد بودجه رو میگرفتن چیزی نبود
خفمون کردید
شاهین 19 ارديبهشت 1394
بنام خدا
با سلام
به نظر اینجانب
1- باید شرایط ایجاد یک منطقه آزاد به طور واضح اعلام شده و شهرستان های مختلف با توجه به امتیازات کسب شده، اولویت بندی شوند
2- در مورد بابلسر باید عرض کنم منظور بندر فریدونکنار است که تا حدودی امکانات بندری و موارد دیگر در آن وجود دارد.
3- متاسفانه، بنده خیلی به ایجاد منطقه آزاد در مازندران بدلایل مختلف خوشبین نیستم. که عدم جدیت و تلاش نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و نیز استانداری و نیز نگاه شهرستانی مسولین نمونه هایی از دلایل اینجانب می باشد.
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
بهتری گزینه بندر نوشهر بوده و هست چرا که اولا منطقه ازاد یعنی بهترین فرصت برای صادرات.نه اینکه فقط به واردات فکر کنیم و منطقه غرب مازندران تا مرکز مازندران را به راحتی میتواند پوشش دهد و هزینه ترانزیتی درون استانی را کاهش میدهد.ضمنا غرب استان بستر بسیار مناسبی برای تولید و... دارد.این در حالی است که مناطق ازاد باید توان خود را در صادرات صرف کنن و از انجایکه احتیاجات کشورهای مقصد مثل روسیه و...مشخص هست لذا وجود ناوگان ریلیعنصر مثبتی تلقی نمیشود چرا که ناوگان ریلی برای ترانزیت سوخت و امثال اینه توجیح اقتصادی دارد و منطقه آزاد باید باعث رونق اقتصادی استان شود نه خارج استان لذا از آنجاییکه پتانسیل استان در تولید گل و گیاه مرکبات و کیویو ...هست شهر نوشهر و بندر پرسابقه اش بهترین گزینه هست.این را باید اضافه کرد که بندر نوشهر در مرکزیت جاده های مهم چالوس و هراز و حتی رشت قزوین قرار دارد.نماینده نوشهر و چالوس و رامسر و تنکابن و کلاردشت و نور و محموداباد و رویان و عباس اباد و متل قو و سادات شهر و ....باید تمان تلاششان رو بکنند و این فرصت را از دست ندهند.
borjeminu 19 ارديبهشت 1394
همه چی رو شماها تصاحب کردید
اینم روش
نوش جونتون
واسه همینه که ماغرب استانی ها نیخوام استان مستقل بشیم
برای اینکه ....
بگذریم.... از قدیم تا حالا این نگاه استعمارگرایانه از طرف شرق استان به غرب استان بوده ، هست و خواهد بود
حالا شما میخواید منتشر کنید یا نکنید
حالا اون استاد تاریخ ساروی هی بیاد بگه (مازندران ، مازندران)...
دوست عزیز،بگو شرق مازندران....
خدافظ
علي اصغر پوريزداني كجور 19 ارديبهشت 1394
قبل از آغاز بحث ؛ متاسفانه شمال نيوز نتوانست در اين خصوص بي طرفانه بودن خود را حفظ نمايد. تيتر اين سند گواهي است براينكه كارشناسان و آگاهان اين سايت به پيش داوري پرداخته اند؛ بنابر اين بسيار سخت خواهد بود در اين مقال بتوانم مجموعه اي را كه داراي ديدگاه خاص هستند تغيير ايجاد نمايم.
همانطوريكه واقفيد بندر اميرآباد شايد مهمترين پروژه سالهاي اخير استان مازندران باشد كه با پيشنهاد اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران بمركزيت بندر نوشهر و از منابع مالي سازمان بنادر و دريانوردي كشور تامين و اجرا شده است. اين بندر در طرح توجيهي آن بمنظور تقويت دالان شمال - جنوب جهت توسعه و امر ترانزيت كالاهاي تجاري به كشورهاي ثالث احداث شده است.
سازمان بنادر و دريانوردي ؛ بدنبال آن است كه اين بندر مهم يعني اميرآباد به بندر نسل سوم تبديل شود. بنادر نسل سوم باختصار به بنادري گفته مي شود كه صنايع در آن مستقر مي شوند و با ورود مواد خام و اوليه و پردازش آن به كالاي جديد تبديل شده و مجددا به كشورهاي هدف صادر خواهند شد. با احداث بندر اميرآباد در شرق و مركز استان سبب ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي آن منطقه شده است.و همچنين اين بندر و مجموعه آن با توجه باينكه منطقه ويژه اقتصادي نيز شناخته شده است از مزايا و تسهيلات منطقه ويژه بهره مند خواهد بود.
نگارنده اين بحث مخالف توسعه و ترقي بندر اميرآباد نيست بلكه نگاه استاني و جامع نگر بايد به اين امر داشته باشيم. در سالهاي ماضي با تدبير و همت مسئولين وقت از جمله اداره كل بنادر و دريانوردي استان اين امتياز يعني ساخت بندر اميرآباد و تاسيس منطقه ويژه اقتصادي در سطح ملي براي بخشي از استان مازندران كه حق مسلم مردم اين ديار است اخذ شده است و الحمدالله با تلاش و مديريت ؛ طبق برنامه روند رو به رشد و جلو دارد.سخن اصلي اينجانب اين است كه به فرض اگر بندر اميرآباد به منطقه آزاد تبديل نشود و دولت با آن مخالفت نمايد هيچ خللي در روند روبه رشد و اهداف تعريف شده رخ نخواهد داد. زيرا هدف براي توسعه اين بندر به يك مركز مهم صنعتي و تجاري برنامه ريزي شده است.
ضمنا با تبديل منطقه ويژه اميرآباد به منطقه آزاد تغيير زيادي حاصل نخواهد شد. بلكه از نظر تسهيلات مقررات و اجراي قوانين اسانتر و تسهيل خواهد شد. ضمنا بيم آن ميرود با تغيير ساختار مديريتي روند رو به رشد آن كند شود.
منطقه ويژه اقتصادي بندر اميراباد يك طرح ملي است كه از دولتهاي گذشته به يادگار در استان مازندران احداث شده و در حال تكميل است. پس بياييم در دولت تدبير و اميد كه فضا براي توسعه استان مهيا است امتياز جديدي براي بخش ديگري از استان از دولت اخذ نماييم.
غرب استان مازندران به مركزيت بندر نوشهر ؛ بعنوان قديمي ترين بندر استان و نزديكترين بندر به پايتخت و مراكز مهم صنعتي و تجاري و گردشگري شرايط و امكانات آن را داراست كه به يك منطقه آزاد تجاري و گردشگري تبديل شود.وجود دو فرودگاه استاندارد در شهرهاي نوشهر و رامسر و مجموعه اي از مراكز تفريحي و اقامتي در اين منطقه گواه خوبي براي اين ادعاست. مجموعه تفريحي و اقامتي نمك آبرود در شهر چالوس از استاندارد فرا منطقه اي بر خوردار است.
غرب استان مازندران با داشتن طبيعتي منحصر بفرد با همجواري دريا و جنگل بهترين قطب صنعت گردشگري ايران ؛ منطقه و حتي جهان اسلام است.ايجاد و تاسيس منطقه آزاد تجاري و گردشگري در غرب مازندران ميتواند به عنوان پلي ارتباطي مناسب بين منطقه آزاد تجاري جنوب كشور و كشورهاي حاشيه خليج فارس به كشورهاي مشترك المنافع باشد.همجواري منطقه آزاد غرب مازندران با منطقه آزاد استان گيلان ميتواند مكمل هم باشند. همه زيرساختهاي لازم در غرب مازندران براي اين موضوع مهم آماده است.اينجانب آمادگي دارم در يك همايشي از مواضع اصولي و علمي ام دفاع نمايم. والسلام
امیر 19 ارديبهشت 1394
به نظرم بهترین مکان برای منطقه بندر امیرآباد هست .چون تمام ساختار منطقه شدت را دارد .بندر نوشهر در داخل شهر محصور شده و از کمترین امکانات برخوردار هست نوشهر نه راه دسترسی دارد نه راه آهن .ضمنا فرودگاهی که در نوشهر قرار دارد برای مردم منطقه ایجاد مزاحمت ایجاد می کند .این دلیل نمی شود چون گمرک در نوشهر قرار دارد منطقه آزاد بشود.ضمنا آنهایی که بابل و بابلسر را منطقه آزاد میدانند بگویند چه امکانات زیربنایی در این دو شهر وجود دارد؟پس نتیجه می گیریم بهترین مکان برای منطقه آزاد بندرامیرآباد هست چون تمام امکانات زیربنایی را دارد .ضمنا چند روز پیش تابلویی در یکی از طبقات ساختمانی در نوشهر نصب کردند که نوشته بود دبیرخانه پیگیری منطقه آزاد نوشهر با مجوز شهرداری. سوال من این است مگر شهرداری می تواند مجوز چنین کار را بدهد ؟
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
بابلی ها از همین الان شروع کردن
باز بگید ساروی مقصرن
حسن 19 ارديبهشت 1394
دوستان عزیز فقط یکبار از بندر امیراباد بازدید کنید آنوقت میگویید حق با بندر امیراباد هست بهترین جا از نظر جغرافیایی وفنی ومستعد وامکانات لازم بندر امیراباد است وهمه کارشناسان آن راتایید میکنند.ایام به کام
محسنی 19 ارديبهشت 1394
هم استانی های غرب استان باید به فکر توریست باشند و از توریسم درآمد زایی کنند . با توجه به تمام امکاناتی که منطقه امیرآباد بهشهر دارد و اینکه نکا و بهشهر مناطق صنعتی خاصی هستند و بندر آمیر آباد تنها بند دارای ریل آهن می باشد و نزدیک به کریدور بین المللی می باشد و دارای زمین وسیعی جهت توسعه بیشتر می باشد بهترین گزینه برای منطقه آزاد شدن می باشد.
اصلا نیاز نیست که حس ناسیونالیستی را وارد کنیم. انتخاب مکان امروزه یک مبحث علمی شده که با توجه به معیارهای هر منطقه و امتیاز دهی می توان بهترین مکان را انتخاب کرد.
محسنی، کارشناس ارشد گمرک
پدرام 19 ارديبهشت 1394
منطقه امير آباد بهترين منطقه براي منطقه آزاد بودن است ولاغير
امیر سام 18 ارديبهشت 1394
باسلام به غرب مازندرانیهای عزیز .به برکت مناظر زیبا مثل جواهرده ودوهزار وکلاردشت به همین زودی منتظر خبرهای خوب باشید
نا شناس 18 ارديبهشت 1394
باز پای بابلی ها باز شد
مطمئن باشید شکستی دیگر در راه است
این امتیاز هم می پرد
alireza 18 ارديبهشت 1394
از همه لحاظ بندر امیر آباد بهشهر برای منطقه آزاد تجاری بهترین گزینه است . زیرا تمام آن چیز هایی که یک بندر تجاری باید داشته باشد را دارد هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و نزدیکی با کشور های همسایه و هم راههای ارتباطی خصوصا راه آهن و دیگر امکانات. به امید افتتاح منطقه آزاد تجاری در بندر امیر آباد بهشهر.
علی 19 ارديبهشت 1394
غرب مازندران اول باید منطقه ویژه اقتصادی بشه بعد ازاد . مثل بندر بهشهر که مدتهاست منطقه ویژه اقتصادی است. بیش از 2000 متربع(بزرگترین بندر دریای مازندران)،تنها بندر متصل به خطوط ریلی، بزرکترین حجم صادرات و واردات گمرک، بندر تجاری و نفتی و .... از مزیتهای این بندر است.
در ضمن کسانی که فکر می کنند شرق مازندران خیلی اباد است بدانند که بهشهر با وجود بندر امیر اباد بهشهر ، پایانه نفتی، نفت خزر ، حفاری شمال و صدرا در ساحل خود بیشترین امار بیکاری استان را دارد. مرکز مازندران را با شرق ان اشتباه نگیرید لطفا. امیدواریم این اتفاق حداقل منشا بهبود اوضاع در این شهر شود
نوشهری 19 ارديبهشت 1394
سلام.از معروفیت و قدمت و گسترش و زیر ساخت بندر نوشهر همه ی ایران با خبرن.و نمیتونید با این حرفا یه بندر جدیدالاحداث رو بزرگ نشون بدید.منطقه ی آزاد شدن حق نوشهر است و دیگه ازین یه مورد اصلا کوتاه نمیاییم .بسه اینقدر ظلم
حسین 19 ارديبهشت 1394
کل مازندران باید منطقه آزاد اعلام بشه
بابل هم کشور خودمختار
متا جی 19 ارديبهشت 1394
بهتر ین منطقه آزاد شدن نوشهر است
نا شناس 19 ارديبهشت 1394
همين که همزمان تعدادي زيادي تريلي يک جا پارک ميکنن و بدون ترافيک مزخرف غرب استان که تهراني ها درست ميکنن از همون جا رد ميشن خودش نعمتيه براي امير اباد . اين همه زمين براي توسعه . البته جاي بحث وجود نداره چون دولت به اندازه کافي تو امير اباد هزينه کرده که بخواد الان اونو منطقه ازاد معرفي کنه. غربي ها بيان امير اباد در خدمتشون هستيم .
شرق مازندران...بهشهر.امیراباد 22 ارديبهشت 1394
سلام خدمت همه عزیزان..ابتداددر جواب اون عزیزی که گفت بندر امیراباد زاغمرز باید بگم که نقشه امیراباد و زاغمرز از هم جداست وبینش هم زینود قرار داره و امیراباد خودش صاحاب داره و توسط امیرابادی ها اداره میشه پس شما بیخود دلتو صابون نزن..نمیدونیم شما چرا میخواین زاغمرز همه کاره جلوه بدین ..بسته دیگه دهن ملت رو آسفالت کردین با این ادا و افاده هاتون..
و در جواب دوستان هم استانی باید بگم که انسان ی چیزی داره بنام عقل و منطق ..شما چه از نظر عقلی و چه از نظر منطقی بخوای محاسبه کنی بهترین منطقه و بندر برای تجاری شدن امیراباد هست نه در استان بلکه در کل کشور..بندر امیراباد از هر نظردارای شرایط مطلوب هست و در اولویت قرار داره.به عنوان مثال دارا بودن خط ریلی بین الملی ،و ترانزیت که بقیه بنادر استان فاقد ان هستن .قابلیت گسترش واقزایش وسعت وایجاد فرصت های شغلی جدید که در بقیه بنادر استان چنین چیزی ما نمیبینیم..بندر امیراباد بهشهر دارای 12فاز برای راه اندازی میباشد که از این رو به عنوان بزرگترین بندر تجاری درخاورمیانه نام برده میشود و بیشترین حجم مبادلات رابه خود اختصاص داده و تنها منطقه ویژه اقتصادی استان است که در نقشه بین الملی و قاره ای بنام بندر امیراباد ثبت شده است..از مسعولین خواهشمندیم عاقلانه تصمیم گیری کنند..امیراباد به عنوان قطب اقتصادی کل استان بخصوص شرق مازندران دارای اهمیت زیادی برای مردم شرق مازندران میباشد وامیدواریم بعد از منطقه آزاد شدن از نیروهای بومی منطقه برای جذب نیرو استفاده شود..به نمایندگی از مردم شرق مازندران بخصوص بهشهر م چهار قلعه عبدالملکی
مجتبی 26 ارديبهشت 1394
بهترین منطقه بنادر امیر اباده بنادر تاکید میکنم بنادر نه بندر امیر اباد.ما هیچ چیزی کم نداریم از جا های دیگه زیرساخت بنادر امیر اباد اماده یعنی تشنه یه تحول وسعت زیاد جاده عالی منطقه 20دیگه چی میخواین؟
امین 26 ارديبهشت 1394
ادمین چرا نظر منو تایید نکردی .مگه بد گفتم؟؟شما ک تو بازار و ورادتا نیستین نمیدونید چخبره
نا شناس 26 خرداد 1394
لطفا شمال نیوز خبر رسانتی کند نه خبر سازی ؟؟؟؟؟
نا شناس 21 مهر 1394
آقای ناشناسی که گفتید امیر آباد واسه نکاست.بندر میرآباد بهشهر جزوی از شهرستان بهشهر میباشد. با گفتن یک چیز نادرست و یا حتی تکرارش یک واقعیت پنهان نمیشه وقتی هم که اکثر افراد واقعیتو میدونن.
ابراهیم 6 مهر 1395
با سلام بندر امیر آباد بهشهر بهترین گزینه برای ایجاد منطقه آزاده چرا که تمامی فاکتور های لازم رو برای این کار داره چرا خودتونو اذیت میکنید .سر خودتونو درد نیارید این اتفاق عنقریب خواهد افتاد واز منافعش کل استان بهره خواهد برد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.541 seconds.