.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیری که زیاد کتاب خرید

 شمال نیوز: اولین روز برگزاری نمایشگاه کتاب در حالی سپری شد که هنوز بسیاری از ناشران و غرفه داران استقرار کامل نداشتند. بسیاری از غرفه نام و نشان نداشت و این برای مخاطبی که روز اول را برای بازید انتخاب کرده بود باعث سردرگمی شده بود.

اولین روز نمایشگاه حاشیه هایی داشت که از ذیل می گذرد:

*کتاب گردی زیرسایه ساخت و ساز مصلی. همچنان بخشی هایی از مصلی تهران در حال ساخت است و دوباره نمایشگاه کتاب در جوار مصالح ساختمانی شروع به کار کرد. البته بازبودن حیاط و حضو حیاط شبستان مصلی طراوت خاصی به این محیط دارد و به تعبیری می توان گفت مصلی از خشکسالی درآمد.

*اولین روز برگزاری نمایشگاه کتاب در حالی سپری شد که هنوز بسیاری از ناشران و غرفه داران استقرار کامل نداشتند. بسیاری از غرفه نام و نشان نداشت و این برای مخاطبی که روز اول را برای بازید انتخاب کرده بود باعث سردرگمی شده بود. این مسئله البته ناشران را نیز دچار دردسر کرد چرا که باعث شد وقت بسیاری را برای پاسخگویی سپری کنند.

*در روز اول همچنین تعداد بازدیدکنندگان چشمگر نبود. پرس و جوی خبرنگار فارس از ناشران نشان از نارضایتی آنان از وضعیت فروش کتاب داشت. البته در پیش بودن پنجشنبه و جمعه کمی باعث امیدواری برای فروش بیشتر شده بود.

*باز هم از اتفاقات روز اول نمایشگاه حضور چهره های غیرایرانی بود. وزیر فرهنگ عراق جزو اولین نفراتی بود که در نمایشگاه کتاب حاضر شد و بازدید کرد و با توجه به اتمام نمایشگاه کتاب بغداد در هفته گذشته شاید بتواند مقایسه میان این دو نمایشگاه داشته باشد. ضمن این که سفیر پاکستان نیز امروز به نمایشگاه کتاب آمد و با رئیس نمایشگاه دیدار و گفت وگو کرد. البته از ناشران عمومی شبستان هم بازدید کرد. در این روز همچنین رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا نیز حضور پیدا کرده است.

*در اولین روز نمایشگاه کتاب اولین چهره دولتی که قدم به مصلی گذاشت حمید چیت چیان وزیر نیرو بود که در شبستان عمومی به گردش میان کتاب ها پرداخت و تعداد زیادی نیز کتاب خرید.

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور که امسال به جهت صرفه جویی در نمایشگاه شرکت نکرد از جمله بازدیدکنندگان روز اول بود. حجت الاسلام مصباحی مقدم و علی مطهری از جمله نمایندگان مجلس بودند که امروز در نمایشگاه دیده شدند. علی مطهری البته در مقابل اصرار خبرنگاران برای مصاحبه حاضر به پاسخگویی نشد و البته به دلیل آماده نبودن غرفه انتشارات صدرا کمی عصبانی به نظر می رسید. حجت الاسلام راشد یزدی از اساتید اخلاق نیز امروز به نمایشگاه کتاب تهران آمد.

 *قرار بود در روز اول غرفه دانشگاه آزاد در نمایشگاه کتاب با حضور طه هاشمی افتتاح شود که این برنامه به دلیل تاخیر زیاد آقای معاون با اعتراض و ترک محل توسط خبرنگاران، بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد. ضمن این غرفه مجلل این دانشگاه در حیاط شبستان باعث جلب توجه زیاد مخاطبان می شود به طوری که در میان این غرفه حوض بزرگی نیز تعبیه شده بود.

*برخی ناشران وابسته به جناح روشنفکر برخی آثاری را که انتشار آنها باعث اعتراض زیاد اهالی فرهنگ شد را به صورت ویژه به نمایش گذاشته اند تا به نوعی دهن کجی خود را به این اعتراضات نشان دهند. برخی صاحبان این آثار سابقه حضور در گروهک نفاق را دارند.

*اولین روز نمایشگاه کتاب برای اصحاب رسانه نبود. قطعی اینترنت و آماده نبودن غرفه های اختصاص داده شده باعث کندی اطلاع رسانی شد. ضمن این که برخلاف سال های گذشته نیز برای خبرنگاران پیش بینی غذا نشده است و البته توسط کمیته اطلاع رسانی نیز به خبرنگاران اطلاع داده نشده بود. /250 فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.253 seconds.