.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل محیط زیست گلستان:
مراتع گلستان با بحران کم‌آبی مواجه است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اشاره به مشکلات کم آبی و بحران آب در استان گلستان گفت: مراتع استان گلستان از نظر تنوع زیستی گیاهی و جانوری فقیر شده‌اند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل مهاجر، صبح امروز در کارگاه هم‌اندیشی مدیریت تقاضا و مصرف آب کشاورزی اظهار داشت: این مراتع به علت کم‌آبی و بحران آب تنوع زیستی خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: 3 درصد آب جهان آب شیرین و تنها یک درصد آن قابل استحصال و بهره‌برداری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: 650 هزار هکتار زمین کشاورزی و 450 هزار هکتار جنگل طبیعی و مصنوعی در استان گلستان داریم که به نسبت پیش از انقلاب هیچ تغییری نکرده و به این علت که تولید، توزیع، کاشت و برداشت ما از مزارع، مراتع و جنگل‌ها سنتی است، فارغ‌التحصیلان بیکار زیادی نیز در این بخش داریم.

مهاجر گفت: میزان تبخیر آب در استان گلستان 3 برابر بارندگی است  و بارندگی ما نیز کمتر از متوسط کشوری است و استانی هستیم که بحران آب داریم.

به گفته وی، 370 هزار هکتار جنگل طبیعی و 50 هزار هکتار جنگل مصنوعی و دست کاشت در استان گلستان وجود دارد.

مهاجر خاطر نشان کرد: افزایش چاه عمیق، کاهش چاه‌های نیمه عمیق و کاهش قنوات به نسبت سال 89 تا 90 نشان دهنده کاهش آب و بی‌آبی در استان گلستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان اظهار داشت: قرار گرفتن ایران در ناحیه خشک جهانی با میانگین بارندگی 250 میلی متر در سال، عدم توزیع یکنواخت و متقارن بارندگی‌ها در کشور، رشد فزاینده جمعیت، توسعه ناهمگون و ناپایدار اقتصادی-اجتماعی بدون توجه به ملاحظات آمایش سرزمینی و مدیریت آب از مهم‌ترین عوامل موثر بر ایجاد بحران آب در کشور است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.529 seconds.