.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادسخنگو فراکسیون ورزش مجلس ازوزیر ورزش

 شمال نیوز: در حال حاضر بنا داریم در این مورد خاص یعنی خصوصی شدن دو باشگاه خاص اظهار نظری نکنیم و ترجیح می دهیم سکوت اختیار کنیم و هر کمکی هم که از دستمان بر می آید برای اجرای این واگذاری انجام دهیم تا بهانه ای به دست کسی ندهیم .

به گزارش مشرق، سید هادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، پیرامون عملکرد وزارت ورزش و جوانان گفت :

آقای گودرزی وزیر ورزش انسان خوب و تحصیکرده ای است ولی متاسفانه انتظارات را برآورده نکرده است .

البته داشتن علم یکی از شرایط اصلی مدیریت خوب است ولی شرط کافی نیست . حدااقل در این مدت وزارت ورزش با عملکردش نشان داد که حرف جدیدی برای گفتن ندارد . در واقع باید گفت که وزارت ورزش سنتی عمل می کند .

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دربحث انتخابات فدراسیون ها وزارت ورزش عملکرد و استراتژی روشنی ندارد .

مشخص نیست با این شیوه برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش کشور به کجا می رسد ، باید استراتژی دیده شود و با چیدن اجزا ، کل در بیاید .

حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در مورد مزایده باشگاه پرسپولیس و این که شنیده شده با نظر مدیری با نفوذ و گرایش به یک شرکت خاص این مزایده به تاخیر افتاد، اظهار داشت:

در حال حاضر بنا داریم در این مورد خاص یعنی خصوصی شدن دو باشگاه خاص اظهار نظری نکنیم و ترجیح می دهیم سکوت اختیار کنیم و هر کمکی هم که از دستمان بر می آید برای اجرای این واگذاری انجام دهیم تا بهانه ای به دست کسی ندهیم .

وی در مورد سوال دیگری مبنی بر انتخاب سوال برانگیز برخی فدراسیونها و ابقا ضعیف ترین فدراسیون سالهای اخیر یعنی جودو گفت :

در بحث انتخابات فدراسیون ها حرفهای زیادی برای گفتن داریم ، متاسفانه شاهد هستیم مدیران با تجربه و مجرب براحتی کنار گذاشته می شوند و برخی آقایان که سابق و تجربه کافی ندارند صندلی پر اهمیت فدراسیونها را اشغال می کنند . با این اوصاف مشخص است که اینگونه فدراسیونها آینده روشنی ندارند، چرا باید اشخاص مجربی چون پور کاظمی و طالقانی گوشه نشین شوند و در راس امورات فدراسیونها آدمهای کم تجربه جولان بدهند ؟

سید هادی حسینی با اشاره به اینکه خواسته مسئولان ورزش‌های مدال‌آور، جداسازی بودجه تیم‌های ملی است که در عرصه جهانی حضور پیدا می کنند، گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۴ پیشنهاد دادیم بودجه ۱۲ فدراسیون مدال آور کشور از بودجه وزارت ورزش جدا شود. با این حال تلاش هایمان در تلفیق نتیجه نگرفت و علت آن این بود که احتمالا با این کار اختیارات وزارتخانه کم می شد.

وی در ادامه با توصیه به مسئولان وزارت ورزش مبنی بر جداسازی بودجه ورزش های مدال آور در این وزارتخانه، گفت: کشتی، وزنه برداری، دو و میدانی و بسیاری ورزش های مدال آور دیگر عزت آفرین بوده و برای مردم ما از جایگاه مهمی برخوردار است؛ لذا مسئولان باید تلاش کنند با برنامه ریزی برای ارتقای سطح ورزش کشور زمینه ایجاد شوق، شور، شعف و به وجود آمدن یک نوع اتحاد ملی را فراهم کنند.

حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت ورزش باید بر اساس نظام آمایش ورزش سرزمین، برنامه ریزی انجام دهد، عنوان کرد: بعضی از استان ها ممکن است تنها چند رشته ورزشی مورد توجه داشته باشند از این رو وزارت ورزش نباید در تمامی استان ها برای تمامی فدراسیون ها دفتر داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: فدراسیون‌های متقاضی درآمد مالی پایدار باید برنامه‌های خود را به مجلس ارائه کنند تا فراکسیون ورزش مجلس و سایر نمایندگان بتوانند حمایت‌های لازم را در این زمینه صورت دهند.

حسینی درخصوص پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: چون تصمیم گیری درمورد انتخاب ریاست فدراسیون‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، اینطوری سطح مجامع با حضور فردی جز رئیس هیات پایین می‌آید.

سوال از وزیر ورزش، عدم اجرای قانون، موضوع جوانان، انتصابات غیر کارآمد و عدم استیفای حقوق ورزشکاران است.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس افراد علاقمند می توانند برای انتخابات فدراسیون ثبت نام کرده و در آن شرکت کنند و انتخابات ریاست فدراسیون ورزشی باید بر روال قانونی طی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این انتخابات، مجمع عمومی دارد یادآور شد: فدراسیون ها بر اساس مجمع عمومی و هیأت رئیسه اداره می شوند و عالی ترین مقام تصمیم گیرنده همان مجمع است که متشکل از رؤسای هیئات استانی، نمایندگان داوران، نمایندگان مربیان، نمایندگان قهرمانان ورزشی آن رشته و نماینده کمیته ملی المپیک، نماینده آموزش و پرورش، نماینده ورزش نظامی، نماینده ورزش کارگری، نماینده وزارت ورزش، است که حق رأی دارند.

حسینی اضافه کرد: افراد برنامه سالانه خود را در این مجمع به تصویب می رسانند و تنظیم برنامه بلند مدت و انتخاب رئیس فدراسیون نیز به عهده آنهاست.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی دوره ریاست رئیس یک فدراسیون به اتمام می رسد باید بلافاصله اداره نظارت وزارت ورزش وارد عمل شود چرا که رئیس سابق دیگر مسئولیتی نداشته و بدون حکم سرپرستی وزیر ورزش نمی تواند ادامه فعالیت دهد و باید در خصوص انتخاب سرپرست زودتر ازاین ها اقدام می شد.

وی همچنین ادامه داد: مجلس توجه ویژه‌ای به بحث ورزش و همگانی و ورزش‌های قهرمانی دارد. ما حتی بحث توسعه اساسی ورزش کشور را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

بنده اعتقاد دارم در سال‌های اخیر نشاط در حوزه ورزش کم شده است. استرس در حوزه مدیریت ورزشی به خصوص فوتبال افزایش چشمگیری داشت. به طور مثال افرادی که می‌خواهند در سرمایه ‌گذاری این بخش حاضر شوند، نگرانی‌های زیاد اقتصادی دارند که ناشی از تنش‌های خبری و رسانه‌ای است.

وی توصیه کرد:‌ باید نسبت به افزایش نشاط و کاهش استرس در حوزه مدیریت ورزشی کار شود تا سرمایه‌گذاران با خاطر آرامتری خواهان هزینه کردن سرمایه‌های خود در ارتقای ورزش کشور باشند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حمیدی 17 ارديبهشت 1394
درود بر سیدهادی حسینی که همیشه باعث افتخار ما شمالی ها بوده و هست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.145 seconds.