.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با برگزاری جشنواره؛
خیران مازندرانی به «یار مهربان» کمک می‌کنند

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره خیران کتابخانه‌ساز استان در بابلسر خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، عبدالحسین باقری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره خیران کتابخانه‌ساز در استان با حضور 500 خیر در 17 اردیبهشت‌ماه در شهرستان بابلسر گفت: ایجاد فضای همدلی و همکاری بین خیران استان و ترغیب آنان به کتابخانه‌سازی به عنوان یک امر فرهنگی مقدس در راستای ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای و کتابخوانی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: وقف و اهدای ساختمان، وقف و اهدای زمین، مشارکت در احداث کتابخانه‌های عمومی، اهدای کتاب، تجهیزات، وجوه نقد و همکاری در برنامه‌های فرهنگی و مطالعاتی از موارد مشارکت خیران در سال‌های 83 تاکنون بوده است و امیدواریم پس از برگزاری این جشنواره با سرعت و کیفیت بیشتر و بالاتری ادامه یابد.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون 61 کتابخانه عمومی شهری و 10 کتابخانه عمومی روستایی در مازندران فعالیت می‌کند، گفت: طبق افق 1404 باید تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 231 باب برسد که جزء با مشارکت خیران نمی‌توان به تحقق آن امیدوار بود.

باقری افزود: برای احداث 58 کتابخانه عمومی شهری و 173 کتابخانه عمومی روستایی نیاز به اعتباری بالغ بر 59 میلیارد و 897 میلیون تومان بوده و هم‌اکنون نیز 51 پروژه کتابخانه‌سازی در دست اقدام است که به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می‌رود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به کمبود منابع در کتابخانه‌های عمومی استان طبق استانداردها و افق 1404 تصریح کرد: تامین کتاب‌های عمومی و تخصصی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به بیش از 36 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مشارکت پررنگ خیران را در این بخش می‌طلبد.

وی همچنین از هزینه‌های فراوان تامین تجهیزات کتابخانه‌ای و تعمیرات کتابخانه‌های عمومی خبر داد و هزینه‌ پیش‌بینی شده در این بخش برای رسیدن به استانداردها را 96 میلیارد ریال برآورد کرد.

باقری از تمام صاحب‌نظران و اساتید حوزوی و دانشگاهی دعوت کرد تا به عنوان خیران فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی را از هدایت فکری و معنوی خود بهره‌مند کنند تا در کنار ارتقای شاخص‌های مادی کتابخانه‌ای، شاهد رشد فرهنگی و مطالعاتی آن نیز باشیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.