.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در راستای جلوگیری ازتغییر کاربری غیر مجاز:
قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از قلع و قمع 5 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزي مازندران، فرزین فرهادی طی گفتگویی با بیان مطلب فوق اعلام کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی و اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون، با حضور نمایندگان دادگستری، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر 5 مورد عملیات قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز بنای مسکونی، استخر، دیوار کشی، کارگاه بلوک زنی و تعمیرگاه خودرو در زمین های کشاورزی واقع در روستاهای قادیکلا، نوکندکاه و پرچیکلا این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این ساخت و سازهای غیر مجاز در عملیات دهگردشی رویت شد اظهار داشت: به محض گزارش دهگردشی در محور دهستان وحدت، نمایندگان دادستان، نیروی انتظامی، مرکز جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر نسبت به قلع قمع 5 مورد ساخت و ساز غیر مجاز شامل واحد ساختمانی و دیوارکشی، استخر، کارگاه بلوک زنی و تعمیرگاه خودرو اقدام نمودند.

فرهادی با اذعان به اینکه با اجرای صحیح و دقیق ماده 8 قانون منع فروش و واگذاری زمین های فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکت های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، سایر ادارات خدمات رسان بایستی در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز با این مدیریت همکاری نمایند خاطر نشان ساخت: با همکاری کلیه دستگاه های ذیربط، سودجویان و فرصت طلبان فرصت تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی را نخواهند داشت.

وی بیشترین تخلفات را از ناحیه قطعه بندی و دیوارکشی برای تفکیک زمین های کشاورزی دانست و تصریح کرد: اگر در هنگام اقدامات اولیه از سوی متخلفین برای خارج کردن زمین های کشاورزی برخورد قانونی بعمل آید دیگر شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز و حیف و میل شدن سرمایه های بیت المال در زمین های کشاورزی نخواهیم بود.

او به كشاورزان و باغداران متقاضی تغيير كاربري زمين های كشاورزي توصيه نمود پس از اخذ مجوزهای قانونی نسبت به دیوارکشی مجاز اقدام نمایند.

وی تاکید نمود: مالکین زمین های کشاورزی قبل از اقدام به تغيير كاربري نسبت به دريافت مشاوره به مراكز جهاد كشاورزي مراجعه نمايند.

گفتنی است در سال 1393، 37 مورد اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری در زمین های کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کشاورز 15 ارديبهشت 1394
عزیز دلم ببینید چقدر ساخت و ساز غیرمجاز وجود دارد بعد قضاوت کنید. جهاد کشاورزی از ساخت و سازهای غیرمجازی که بر روی انها چشم پوشی کرده نیز بگوید نه اینکه 5 مورد بدبخت و بیچاره را مورد اعمال قانون قرارداده / بابا گذشت اون زمون واسه رد گم کنی از این امارها و نمایه سازی ها و مانورها می دادین .مردم دارن با چشم خودشون می بینن چه خبره دیگه
نا شناس 15 ارديبهشت 1394
فقط زورشون به کشاورزای بدبخت میرسه , وقتی کشاورز پول نداره برای دخترش جهیزیه بخره مجبوره زمین کشاورزی خودشو بفروشه , پسرش میخواد ازدواج کنه و به علت پول نداشتن مجبوره یک تیکه از زمین خودشو جدا کنه بهش بده تا خونه بسازه.
دولت ماشاالله به این بخش تغییر کاربری خیلی توجه داره اما در موضوعات بیمه کشاورزان , وام , مدرن کردن وضعیت کشت و برداشت محصولات , تامین امنیت زمینهای کشاورزی به امان خدا ول کرده.
شما اینکارا رو انجام بده و کشاورزی را سودده کن دیگه کسی نمیره دنبال تغییر کاربری زمین.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.