.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ربیع فلاح:اجرای اقتصاد مقاومتی فراموش نشود

 استاندار مازندران با تاکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای این مقوله مهم نباید فراموش شود.

به گزارش مهر، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران و بازنشستگان مازندران و معرفی کارگران نمونه سال جاری با بیان اینکه در آموزه های دینی سخنان بسیاری از پیامبر و بزرگان اسلام در خصوص کارگران مطرح شده است، افزود: تکریم و تجلیل از کارگران وظیفه همه مسئولان نظام است چرا که این افراد در ارتباط با استقلال کشور تلاش بسیاری کرده اند.

وی با اعلام اینکه بحث اقتصاد مقاومتی نباید در استان فراموش شود، اظهارداشت: تشکیلات حمایتی فراوانی از قشر کارگران در مازندران وجود دارد که باید به خروجی این نهادها توجه شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سال گذشته با مشکلات و کمبودهایی مواجه بوده ایم، تصریح کرد: تلاش های بسیاری برای حل مشکل تولیدکنندگان و تامین نیازهای کارخانجات و کارگران شده است.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه عزم جدی و جهادی برای حل مشکل اشتغال و کار و کارگری وجود دارد، اذعان داشت: با وجود استعدادها و قابلیت های موجود در استان می توان مشکلات استان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از طرح های کوچک و بزرگ در استان در حال اجراست، گفت: نگاه ملی به مازندران به عنوان یک چتر حمایتی برای مردم این استان است.

عقب ماندگی مازندران از قافله توسعه

استاندار مازندران با اعلام اینکه متاسفانه استان از قافله توسعه عقب مانده است، اظهارداشت: سال های نه چندان دور ذغالسنگ البرز مرکزی بعنوان یکی از مجتمع های بزرگ کارگری مطرح بوده است ولی در حال حاضر این مجتمع با مشکلات عدیده ای مواجه است.

فلاح جلودار تصریح کرد: با عنایت دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای این امر در نظر گرفته شد که در سال جاری یکی از فازهای آن برای تولید ذغالسنگ و کک به بهره برداری و بیش از ۴ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی به وضعیت نساجی مازندران اشاره کرد و افزود: سالها پیش حدود ۶ هزار کارگر مشغول فعالیت بوده اند اما امروز به جایی رسیده که مطالبات کارگران را پرداخت کند.

فلاح جلودار سال جاری را سال رونق اقتصادی و تامین اشتغال عنوان کرد.

کاهش ۵۰ درصدی حوادث کار در مازندران

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه با اجرای طرح آموزش کارگران ساختمانی ۵۰ درصد در حوادث کار استان کاهش صورت گرفت، گفت: در سال جاری برای کارگران فاقد مسکن نیز برنامه های در نظر گرفته شده است.

علی بابایی کارنامی به بحث اشتغال و حمایت از آن در استان اشاره و اظهارداشت: مشکلات نساجی مازندران پس از سالها در دولت تدبیر و امید با تلاش استاندار این استان مرتفع ولی احیای آن هنوز با مشکلاتی مواجه است.

وی به ایجاد مجتمع رفاهی، تفریحی و ورزشی برای کارگران در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و افزود: در بحث ارائه تسهیلات به کارگران اقدامات مثبتی در مازندران انجام شده است.

بابایی کارنامی با اعلام اینکه در سال گذشته ۳۴۰ هزار نفر سبد کالا را دریافت کرده اند، اذعان داشت: در سال جاری تعداد دریافت کنندگان به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: شهرداری های استان برای ساماندهی کارگران ساختمانی و میادین باید اقدامات موثری انجام دهند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.