.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش‌امیری‌به‎طرح‎محدودیت‌کاندیداتوری‎مجلس
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه طرح اعمال محدودیت برای اعضای شوراهای شهر به منظور کاندیداتوری در انتخابات مجلس با سیاست‌های کلی انتخابات مغایرت دارد، گفت: عضویت در شوراها شغل محسوب نمی‌شود و اعمال محدودیت مضاعف برای این افراد درست نیست.

فارس: حسینعلی امیری قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه علنی پارلمان طی سخنانی به عنوان نماینده دولت درباره دوفوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که موجب می‌شود اعضای شوراهای شهر نتوانند کاندیدای انتخابات پارلمان شوند، اظهار داشت: برخی محدودیت در مورد قانون انتخابات مجلس در این طرح مدنظر قرار گرفته است که اینگونه تغییرات مکرر در قانون آسیب به نظام قانون‌گذاری کشور محسوب می‌شود.


وی افزود: در سال‌های اخیر در قانون انتخابات تغییرات زیادی ایجاد شد و رویکرد آن هم ایجاد محدودیت بود، در سال آخر مجلس اعمال این گونه تغییرات در قانون انتخابات سبب محروم کردن عده‌ای از افراد برای کاندیداتوری می‌شود و می‌تواند در صحنه‌ای از انتخابات تاثیرگذار باشد.


امیری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به نظر می‌رسد طرح مجلس برای اعمال محدودیت برای کاندیداتوری اعضای شوراهای شهر در انتخابات مجلس با سیاست‌های کلی انتخابات که در مجمع تشخیص در حال بررسی است، مغایرت دارد.


سخنگوی وزارت کشور ادامه داد:‌ بنابراین می‌توان گفت طرح مجلس برخلاف سیاست‌های کلی انتخابات  است، باید بدانیم اعمال محدودیت مضاعف برای افرادی که در شوراهای اسلامی مشغولند درست نیست چرا که عضویت در شوراها شغل محسوب نمی‌شود.


قائم‌مقام وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای شهر هم دارای تجربه و هم توانمندی هستند که در صورت تصویب این طرح نمی‌توانیم از ظرفیت آنان استفاده کنیم. بنابراین جای سؤال است که این محدودیت ایجاد کردن برای اعضای شوراهای شهر چه معنایی دارد؟!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.154 seconds.