.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصلحت نیست، مجلسی باب میل دولت ایجاد شود
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با تأکید بر اینکه اداره امور کشور باید به مردم واگذار شود، گفت: مصلحت نیست دولت در انتخابات دخالت کند چرا که نه دولت می‌خواهد و نه مصلحت است مجلسی باب میل دولت ایجاد شود.


به گزارش تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرج که ظهر امروز در سالن فرهنگی ورزشی میلاد کرج با حضور معاونان استاندار، رئیس و اعضای شورای شهر کرج، شهردار و سایر مسئولان برگزار شد با اشاره به مبارکی سال جدید که با نام حضرت فاطمه (س) آغاز شده و پایان می‌یابد، اظهار داشت: در این سال بزرگترین پیروزی سیاسی برای کشور رقم خورد.

وی افزود: توافق سیاسی در مورد رفع تحریم‌ها و بحران هسته‌ای پیروزی غرورآفرینی برای کشور و نیز شکست بزرگی برای مخالفان کشور بود که عربستان و اسرائیل در صدر آن هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور بیان کرد: همه ملت ایران خواهان توافق عزتمند و شرافتمندانه هستند و نظارت صاحبنظران و انتقاد منتقدان یک امر طبیعی است که باید وجود داشته باشد و اگر نباشد فاجعه محسوب می‌شود.

یونسی با اشاره به اینکه هر کجا آزادی وجود دارد تندروی اتفاق می‌افتد گفت:‌ امید است پایان این مذاکرات در سال جاری به یک پیروزی قاطع منجر شود چرا که برای کشور از هر پیروزی مهم‌تر است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و تأکید بر اینکه توجه به این شعار باید هر لحظه توسط مسئولان رعایت شود، افزود: باید از این شعار به شعور و اجرای آن برسیم چرا که هدف اصلی همدلی، وحدت و انسجام در کشور است که این امر در مقاطعی پر اهمیت‌تر جلوه می‌کند.

یونسی خاطرنشان کرد: یکی از فرصت‌های موجود در کشور و نیز در شهرستان کرج تنوع قومی و فرهنگی است که یکی از آیات و نشانه‌های خداوند محسوب می‌شود و نباید بر اساس القائات دشمن از آن به تهدید یاد کرد.

وی با بیان اینکه زیبایی ملت ایران بر تنوع آن است و اختلافات قومی و مذهبی نباید ایجاد شود، گفت: امروز هیچ خطری بالاتر از جنگ مذهبی که توسط آمریکا و اسرائیل ایجاد شده کشور را تهدید نمی‌کند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور بیان کرد: به حمدالله در میان آتش‌های ایجاد شده در منطقه امنیت در جمهوری اسلامی برقرار است که در این راستا دشمنان در پی ایجاد اختلاف هستند که باید مراقب باشیم.

یونسی افزود: آنچه به عنوان استراتژی قطعی جمهوری اسلامی ایران مطرح است حفظ وحدت ملی و حقوق قانونی است که هر فردی در کشور از آن برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان خدمتگزاران و نوکران مردم هستند، اظهار داشت: مردم مسئولان را بر سر کار آوردند و با رأی مستقیم و یا غیر مستقیم آنان منصوب می‌شوند و در این راستا با توجه به شعار امسال نباید اجازه هیچگونه تفرقه‌افکنی به دشمنان نظام را بدهیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: سال انتخابات باید به سال نشاط سیاسی مبدل شود و مردم در نهایت آرامش و فضای رقابتی سالم افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

یونسی با تأکید بر اینکه رقابت سالم باید وجود داشته باشد گفت: این رقابتها نباید به دشمنی تبدیل شود و مطرح شدن دعواهای خانوادگی در این رقابتها نشان از ناپختگی سیاسی ماست.

وی با بیان اینکه نباید رقابت را به دشمنی تبدیل کنیم، اظهار داشت: برخی تنها در پی ایجاد دعوا و درگیری بوده و آتش بیار معرکه هستند تا صحنه امن جامه را به تحریکات سیاسی و دشمنی تبدیل کنند که نباید به هیچ عنوان به آنان میدان داد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور بیان کرد: جامعه ما از تندروی، افراط و ادبیات تند و خشن گریزان بوده و خواهان وحدت و امنیت است و انتخاب دولتی که شعار آن اعتدال و عقلانیت بود در سال 92 مهر تائیدی به این مهم است.

یونسی با تأکید بر اینکه انتخاب باید سالم و مطمئن و در امنیت کامل برگزار شود گفت: فضا نباید به گونه‌ای پیش رود که عده‌ای احساس کنند انتخابات مربوط به همه نیست و باید فضایی ایجاد شود که هر انتخابات یک مانور و حماسه سیاسی محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه کارگزاران دولت امانتداران واقعی مردم هستند افزود: مصلحت نیست دولت در انتخابات دخالت کند چرا که نه دولت می‌خواهد و نه مصلحت است مجلسی باب میل دولت ایجاد شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور بیان کرد: مردم باید تصمیم بگیرند که چه مجلسی می‌خواهند و کارگزاران دولت نیز برای ایجاد زمینه انتخابات مطمئن و سالم باید به گونه‌ای عمل کنند که شائبه سیاسی و جناحی ایجاد شود.

یونسی با اشاره به سالروز تأسیس شوراها، اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا با تأخیر 2 دهه‌ای مصوب شد و دلایلی که برای تأخیر آن وجود داشت هم‌اکنون برای تضعیف و عدم تقویت آن تلاش می‌کنند.

وی بدبینی به مردم را مهمترین عامل این موضوع دانست و گفت:‌ بسیاری از مقامات از واگذاری امور به مردم نگرانند که البته برخی از این نگرانی‌ها با حسن نیت است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشور ایران در مردم‌سالاری تأخر تاریخی دارد و در حال حاضر در حال تمرین دموکراسی است خاطرنشان کرد: ما هنوز مردم‌سالاری و مردم باوری را باور نداریم.

یونسی با تأکید بر اینکه باید به مردم ایمان و باور داشت افزود: ما اکنون در ابتدای راه هستیم و نباید این واگذاری امور به مردم و شوراها خطر تلقی شود.

وی با تأکید بر اینکه با انجام این کار بار دولت به شدت سبک می‌شود بیان کرد:‌ در این صورت جامعه سیاسی تبدیل به جامعه اجتماعی می‌شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم باید امورات خود را بدون عینک سیاسی اداره کنند، گفت: در حال حاضر همه امور سیاسی به دولت واگذار شده در حالی که برخی امور و خدمات عوارض و مالیات باید توسط مردم اداره شود.

یونسی با بیان اینکه این امور باید به شهرداری‌ها واگذار شود، تصریح کرد: زمانی که این امور بار دولت می‌شود دولت از مسئولیت‌های اساسی خود باز می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید مسائل را در حوزه کلان اداره کند خاطرنشان کرد: دولت نباید مسئولیت اجرایی داشته باشد و باید در این زمینه به مردم اعتماد کنیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور اظهار داشت: ممکن است در ابتدای امر مشکلاتی وجود داشته باشد اما بهتر از هرگونه عقب‌ماندگی است.

یونسی اختلاس‌های کلان ایجاد شده را در نتیجه دولتی‌بودن اقتصاد دانست و بیان کرد: اجرای اصل 44 توسط مقام معظم رهبری تأکید شده اما در عمل با مخالفت روبه‌رو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید به امور کلان مملکت رسیدگی و برای آینده برنامه صحیح داشته باشد و تصدی‌گری امور را به مردم بسپارد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور اظهار داشت: تقویت شورای شهر سبب بالاتر رفتن سطح و تقویت عملکرد مجلس می‌شود و ضعف دولت و مجلس به این دلیل است که اختیار بسیاری از امور به دست مردم نیست.

یونسی با اشاره به اینکه باید از واگذاری اختیارات به شورای حل اختلاف توسط قوه قضائیه به عنوان الگو استفاده کنیم تصریح کرد: این فرآیند باید در 3 قوه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تقویت مجلس در راستای ارتقای شوراهای محلی است گفت: اختیاراتی که قانون به شوراها داده بسیار وسیع‌تر از چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و تنها 20 درصد است که باید هر ساله افزایش یابد تا اختیارات واقعی در حوزه شوراها اجرایی شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور افزود: در این صورت دولت به کار اساسی خود یعنی دفاع از منافع ملی در دنیا، تعیین استراتژی، برنامه‌ریزی برای آینده کشور و توسعه آن رسیدگی می‌کند.

یونسی اظهار داشت: علیرغم مخالفت برخی افراد دولت تأکید به نقش شوراها و تقویت آنان دارد که باید تلاش شود مقاومت‌ها در این زمینه کاهش یافته و کشور به دست مردم اداه شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.759 seconds.