.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شما هم آلرژی دارید؟
شما هم آلرژی دارید؟

 شمال نیوز: دو ماه نخست فصل‌های بهار و پاییز به دلیل تغییرات محیطی، زمان‌هایی برای ایجاد آلرژی در بدن هستند. میزان شیوع آلرژی، در بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. به ارث بردن، تماس با محیط اطراف و صنعتی‌شدن جوامع منجر به شیوع این بیماری می‌شوند. آلودگی هوا در شهرهای بزرگ به دلیل مواد داخلشان شکل آلرژن (ماده آلرژی‌زا) را تغییر و آن را شدت می‌دهند.


 از نظر بیولوژیک، ورود مواد آلرژی‌زا به بدن منجر به افزایش ترشح هیستامین در بدن خواهد شد. هیستامین ماده‌ای ترشحی و درون‌ریز است که با تحریک اعصاب، پیامی را در سراسر بدن منتشر می‌کند که آن موجب آشفتگی و برانگیختگی سیستم ایمنی خواهد شد.

20 تا 30 درصد از مردم در فصل بهار به آلرژی مبتلا می‌شوند. هرچند که این بیماری در بیشتر افراد به صورتی خفیف شکل می‌گیرد و زودگذر است، اما در صورت عدم توجه به آن می‌تواند خطرناک باشد. همچنین اگر به آلرژی دچار باشیم و به دنبال آن چیزی به بدن تزریق شود، فرد با خطر مرگ روبرو می‌شود. از ساعت 10 صبح الی 5 بعدازظهر افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی باید بیش از هر زمان دیگری از بدن خود مراقبت کنند، چرا که این مدت زمان اوج تماس بدن با این بیماری است.


شما هم آلرژی دارید؟

آلرژی سیستم‌های مختلفی از بدن مانند پوستی، تنفسی و گوارشی را می‌تواند درگیر سازد و اگر به آن توجه و رسیدگی نشود، فرد ممکن است در معرض شوک عصبی، آسم، کهیر، اگزما، خس‌خس سینه و تنگی نفس قرار بگیرد. هرچند که درمان دائمی و قطعی برای آلرژی‌های فصلی وجود ندارد، اما با این وجود باید آن را جدی گرفت و راه‌هایی که از آن پیشگیری می‌کنند و آن را کاهش می‌دهند انجام داد. برخی از این اقدامات به شرح زیر هستند.

- دارو بخورید: خوردن داروهای آنتی‌هسیتامین، علایم بالینی آلرژی را کاهش می‌دهند. البته این داروها نقش درمانی ندارند و از حساسیت و عوارض آلرژی فصلی می‌کاهند. داروهای استروییدی نیز می‌توانید در کاهش آلرژی موثر باشند.

- غذاهای پرفیبر بخورید: مواد غذایی فیبردار، علاوه بر کاربردهای مختلف و مفید دیگری که دارد، بر کاهش آلرژی نیز اثرگذار است. فیبر را می‌توان در زیتون سیاه، بادام، لوبیا قرمز، پسته، انجیز خشک، نان سبوس‌دار، عدس، خرما و... به وفور یافت.


شما هم آلرژی دارید؟

- سینوس‌هایتان را بشوئید: یکی از راه‌های برطرف کردن آلرژی بهاری شست‌وشوی سینوس‌هاست. سینوس های خود را روزانه شست و شو دهید. بهترین شیوه برای پاک کردن سینوس‌ها شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک است. با انجام همین اقدام ساده یک یا دو بار در روز می توانید به میزان زیاد و یا حتی به طور کامل علائم آلرژی بهاری را برطرف کنید.

-  چای سبز بنوشید: چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان واکنش‌های آلرژیک بدن را متوقف می‌کند. نوشیدن چای سبز را به حداقل روی یک فنجان برسانید.


شما هم آلرژی دارید؟

-  این میوه‌ها و مواد غذایی را بخورید: کیوی، پرتغال، اسفناج، لیموترش، دارچین، لوبیا چیتی، چغندر، گردو و ادویه‌های داری آنتی اکسیدان از مواد خوراکی‌ای هستند که به کاهش آلرژی در بدن کمک زیادی می‌کنند.

- از 10 صبح تا 5 بعدازظهر مراقب باشید: این هشت ساعت، ساعاتی هستند که افراد در طی تماس با محیط افراد آلرژی بیشتری می‌گیرند. دلیل این امر گرده‌افشانی گل‌ها و وجود مواد آلرژی‌ها در این مدت زمان است.

- احساساتتان را سرکوب نکنید!: اگر از مبتلایان به آلرژی هستید، در مدت زمان آلرژی‌زا، احساساتتان را سرکوب نکنید و آن‌ها را بروز دهید. درحقیقت احساسات سرکوب شده، استرس‌های روحی و جسمی، زندگی بی‌نظم و... فاکتورهایی هستند که سیستم ایمنی را خلع سلاح می کنند و موجب نفوذ بیشتر آلرژی می شوند.

شما هم آلرژی دارید؟

- غذاهای تند بخورید: خوردن و حتی آماده‌کردن غذاهای تند و پرادویه می‌تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند! غذاهای مکزیکی و تایلندی، فلفل قرمز و سیاه، زنجبیل، شنبلیله، پیاز و سیر از خوراکی‌هایی هستند که تاثیرشان بر آلرژی ثابت شده است. در واقع هرقدر غذا تندتر باشد کانال بینی راحت‌تر تخلیه می‌شود و گرده‌ها و هاگ‌های موجود در بینی راحت‌تر خارج می‌شوند. /250فرارو


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.743 seconds.