.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پول‌های کثیف، یار قدیمی انتخابات
جواد آرین منش

شمال نیوز: جواد آرین منش- تعابیر زیادی را می‌توان برای پول کثیف بکار برد اما مسلم آن است که پول کثیف به پولی می‌گوییم که ناشی از مجاری ناصحیح و مبتنی بر فساد بدست آمده باشد. در انتخابات گذشته گاهی عامل پول نقش آفرین بوده است بنده به عنوان فردی که چند دوره در انتخابات مجلس شرکت کردم منکر این واقعیت نیستیم.

هرچه از عمر انتخابات در کشور ما می‌گذرد، نقش پول در انتخابات نیز پررنگ تر می‌شود، به هرحال هزینه های انتخابات تدریجا در حال افزایش است و شیوه های جدید تبلیغاتی و رقابت‌های گاها ناسالم، باعث شده است که در انتخابات هزینه‌های زیای صرف شود. دلیل آن هم این است که احزاب بزرگ و فراگیر در کشور نداریم؛ و اشخاص در زمان انتخابات کارکرد حزبی پیدا می‌کنند، یعنی رسالت‌های را که احزاب و تشکل های سیاسی باید عهده دار شوند افراد و اشخاص بر عهده می‌گیرند. برای این کار هم هزینه‌های سرسام آوری را خرج می‌کنند.

لذا کاری که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال انجام است یعنی تببین "فرصت‌های انتخاباتی" می‌تواند گام مهمی در جهت پیشگیری از فساد در انتخابات باشد و گام مهمی در جهت کاهش آثار پول در انتخابات تلقی شود. اینکه وزیر کشور هم در خصوص پولهای کثیف اظهاراتی داشته‌اند، برای بیان و مشورت در جهت اصلاح قوانین می‌تواند گام مهمی باشد. یعنی اگر ما بتوانیم با اصلاح قوانین در مجلس شورای اسلامی جلوی منابع فساد را بگیریم؛ و آثار ثروت و قدرت را در انتخابات‌ به حداقل برسانیم کار مفیدی تلقی خواهد شد.

ایران کشوری است که مدعی حاکمیت اسلام و ارزش‌های اسلامی است. ما معتقدیم که کرسی‌های نمایندگی جایگاه خدمت به مردم هستند نه کسب قدرت و ثروت! اگر اینکه بخواهیم ادعایی را به اثبات برسانیم نباید به هر قیمتی به دنبال کسب رای دیگران باشیم و حضور در مجلس را فرصتی برای ثروت اندوزی تلقی کنیم.

البته اگر چنین شرایطی به وجود بیایید به این معنا است که ما در مسیر نادرست و خلاف ارزش‌های نظام و قانون اساسی حرکت کرده ایم و مخالف با سوگند نمایندگی عمل کرده‌ایم. زیرا نماینده در پیشگاه قرآن کریم و خداوند سوگند یاد می‌کند که تمام تلاش و سعی خود را در مسیر خدمت به مردم معطوف کند نه در جهت اخذ قدرت و ثروت.

از این رو مجلس دهم را یک انتخابات بسیار داغ و رقابتی پیش بینی می کنم و معتقدم که انتخابات سال آینده به دلیل اینکه فضای مشارکت حداکثری و مسئله حق الناس که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ که آثار آن را در انتخابات سال گذشته دیدند پرشورتر خواهد بود. انتخاب مجلس آینده یک انتخابات رقابتی و پر رونق و با مشارکت حداکثری مردم خواهد بود. لذا باید مجریان و ناظران انتخابات و همه دست اندرکاران تمام تلاش و سعی خود را برای نظارت هر چه بیشتر و بهتر برای انتخابات معطوف کنند تا یک انتخابات سالم و باشکوه را شاهد باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.