.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تله‌گذاری گروهک نهضت آزادی برای روحانی!

 شمال نیوز: عضو گروهک نهضت آزادی در مصاحبه با یک روزنامه اجاره‌ای، روحانی را از برخی جهات به مهندس بازرگان شبیه دانست و از وی خواست در مسیر و مشی بازرگان حرکت کند!

هاشم صباغیان وزیر کشور دولت موقت در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: آشنایی من با آقای روحانی به مجلس اول باز می‌گردد که هر دوی ما به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتیم.

بنده همواره دو خصلت بارز اخلاقی را در آقای روحانی مشاهده کرده‌ام؛ اول اینکه آقای روحانی دارای هوش و حافظه بسیار قوی هستند. دوم اینکه ایشان همواره از حق دفاع کرده و اخلاق و منافع مردم را فدای اهداف گروهی و مصلحت سیاسی نمی‌کردند.

وی در پاسخ این سؤال القایی آرمان که آیا معتقدید آقای روحانی چهارچوب‌های اعتدالی مهندس بازرگان را رعایت می‌کند؟ می‌گوید: اعتدال مهندس بازرگان دارای جنبه‌های مختلفی است که نیاز به بررسی و تحلیل عمیق و گسترده دارد.

وی همچنین در پاسخ این سؤال که «اگر بخواهید اعتدال مد نظر آقای روحانی را با اعتدال مهندس بازرگان مقایسه کنید به چه نکاتی اشاره می‌کنید؟» می‌گوید: آقای روحانی می‌تواند در مسیر و مشی مهندس بازرگان حرکت شخصیت آ‌قای روحانی با فرم شکل‌گیری مهندس بازرگان متفاوت است مهندس بازرگان شخصیتی دانشگاهی بودند، در صورتی که آقای روحانی حوزوی هستند. نکته جالب درباره مهندس بازرگان اینکه ایشان دارای مدرک دکتری از یکی از دانشگاه‌های فرانسه است. با این وجود هیچ گاه حاضر نشد درباره ایشان از واژه «دکتر» استفاده شود و همواره ترجیح می‌داد وی را مهندس بازرگان خطاب کنند. آقای روحانی باید در مرحله اول جنس «اعتدال» مهندس بازرگان را بشناسد و سپس در راه ایشان گام بردارد. این کار نیز با مطالعه و اندیشه در سیر تفکر مهندس بازرگان میسر است.

به نوشته کیهان، مقایسه و تشبیه مشی رفتار رئیس سابق گروهک نهضت آزادی با آقای روحانی در حالی است که حضرت امام در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۶۶ و در پاسخ نامه علی‌اکبر محتشمی وزیر کشور وقت تصریح می‌کنند «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی، مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را- که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست- بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این از اشتباهات آن‌ها است. در هر صورت به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سربلند نمی‌کرد و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین- این فرزندان عزیز مهندس بازرگان- بیشتر و بالاتر است».  /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.