.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنگوي شوراي نگهبان :
احتمال رد طرح استاني شدن انتخابات
شمال نیوز: سخنگوی شورای نگهبان به سابقه طرح استانی شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی ایرادات از جمله اصل ۶۵ قانون اساسی و مربوط به تحمیل هزینه ها در قالب طرح بود و یا اصل ۶۲ قانون اساسی، بنابراین امکان این که طرح استانی شدن انتخابات رد شود وجود دارد.

شمال نیوز: سخنگوی شورای نگهبان به سابقه طرح استانی شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی ایرادات از جمله اصل ۶۵ قانون اساسی و مربوط به تحمیل هزینه ها در قالب طرح بود و یا اصل ۶۲ قانون اساسی، بنابراین امکان این که طرح استانی شدن انتخابات رد شود وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از صداوسیما، نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان شب گذشته در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره طرح استانی شدن انتخابات گفت: شورای نگهبان در این مرحله از فرآیند قانون گذاری هیچ دخالتی ندارد و باید منتظر باشیم تا این طرح همه مراحل خود را در مجلس شورای اسلامی طی کند.

وی افزود: تنها سابقه ای که درباره این طرح وجود دارد این است که شورای نگهبان در سال ۸۶ درباره طرح مشابه ای اظهار نظر کرده است.

ابراهیمیان ادامه داد: برخی ایرادات از جمله اصل ۶۵ قانون اساسی و مربوط به تحمیل هزینه ها در قالب طرح بود و یا اصل ۶۲ قانون اساسی، بنابراین امکان این که طرح استانی شدن انتخابات رد شود وجود دارد.

وی گفت: ایرادات دیگری که نقش محوری در اظهار نظر شورای نگهبان داشت مربوط به بندهایی از اصل سوم قانون اساسی به ویژه بند ۸ بود که مقرر می دارد مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خویش و بند ۹ و بند پانزدهم این اصل و همچنین اصل ششم قانون اساسی است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: نظر شورای نگهبان در آن زمان این بود که اجرای طرح استانی شدن انتخابات موجب کمتر شدن مشارکت مردم در انتخابات می شود.

وی گفت: در اصل ششم قانون اساسی هم اتکا به آرای عمومی مورد توجه قرار گرفته است و استباط شورای نگهبان این بود که اجرای این طرح موجب تقلیل اتکا به آرای عمومی و کاهش مشارکت خواهد شد.

نوبخت:طرح استاني شدن انتخابات مجلس نيازمند بازنگري است

در همين حال يکي از مخالفان اين طرح دولت بوده که معتقد است اين طرح با اشکالات متعددي مواجه است. دراين ارتباط نوبخت معاون رييس جمهور و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز در سخناني بابيان اينکه طرح استاني شدن انتخابات مجلس نيازمند تغييراتي است افزود: دولت با کليات طرح استاني شدن انتخابات مجلس موافق است، اما برخي تبصره ها و ماده هاي آن بايد بازنگري شود. به گزارش ايسنا سخنگوي دولت تاکيد کرد: برخي از استان هاي کشور شرايط اجراي طرح استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي را ندارند. معاون رييس جمهور عنوان کرد: اميدوارم با اصلاحاتي که در اين طرح ايجاد مي شود، اين اشکالات رفع شود. پيش از اين حجت الاسلام انصاري معاون پارلماني رييس جمهور پس از تصويب آن در مجلس در سخناني گفت: کشور ما داراي قوميت ها، مذاهب و زبان هاي مختلف است که در حال حاضر از تمامي آنها در مجلس نماينده وجود دارد اما ممکن است با تصويب چنين طرحي اين وضعيت دچار اخلال شود اما از آن جايي که طرح فعلي مي تواند به زعم برخي تحليل گران درنظام پارلماني کشور تغييرات جدي ايجاد کند پل ارتباطي بين مردم و حاکميت قطع خواهد شد و پول هاي کثيف در انتخابات فعال مي شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ب م 6 ارديبهشت 1394
سلام حالا استانی بشه چه فرقی داره

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.