.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رژیم غذایی و توصیه‌های مهم درباره افراد دیابتی
مصرف شیرینی‌جات نسبت به چربی‌ها، بیشتر برای افراد دیابتی خطرناک‌تر است.

شمال نیوز: دکتر محمد پژوهی متخصص غدد و دیابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: افراد دیابتی باید از کربوهیدارت‌ها و پروتئین‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنند و از مصرف قندهای ساده و چربی‌ها اجتناب بورزند.

وی افزود: افرادی که بیماری دیابت دارند باید بیشتر از مواد گوشتی و فرآورده‌های گوشتی استفاده کنند و از قندهای ساده‌ای مثل شکر، قند، شیرینی‌جات معمولی کمتر استفاده کنند و از کربوهیدرات‌ها‌ی مرکب مانند میوه‌ها بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

وی تأکید کرد: افراد دیابتی باید تعداد دفعات وعده‌های غذایی را افزایش داده ولی در عین حال مقدار وعده‌های غذایی در هر وعده کم باشد برای مثال می‌توانند در طول روز 5 وعده غذایی استفاده کنند ولی در هر وعده مقادیر کمی را استفاده و مصرف کنند.

معتمد اضافه کرد: استفاده از شیرینی‌جات معمولی و قندهای ساده و نوشابه‌های گازدار به هیچ وجه نباید مورد استفاده افراد دیابتی قرار گیرد، افراد دیابتی می‌توانند از نوشابه‌های رژیمی به مقدار کمی استفاده کنند ولی این میزان باید در حد تعامل باشد و البته از میان شیرینی‌جات و چربی‌ها مصرف شیرینی‌جات بیشتر مورد ممنوعیت افراد دیابتی قرار می‌گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.