.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنگوی دولت:‌ یارانه پولدارها را پارسال حذف کردیم نه امسال
پولدارها دلگير نشوند! يارانه حذف شد
شمال نیوز : با اين حال نحوه اطلاع رساني از سوي سخنگوي دولت باعث شده برخي يارانه بگيران در شكايت و چرايي حذف يارانه هايشان به سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه كنند و بسياري از شهروندان كه يارانه آنها از اسفندماه حذف شده است، در تماس با رسانه‌ها....
پولدارها دلگير نشوند! يارانه حذف شد

شمال نیوز : در پي اصرار سخنگوي دولت بر پنهان كردن حذف يارانه بگيران پنج گروه متمول و اذعان سازمان هدفمندي يارانه‌ها بر اين موضوع بالاخره دكتر محمد باقر نوبخت نيز اين خبر را تأييد كرد اما گفت: ما در سال 94 يارانه بگيري را حذف نكرديم بلكه اين گروه‌ها در سال 93 حذف شده اند!
اين اقدام شجاعانه اگر چه با نوعي رودربايستي از سوي سخنگوي دولت انجام شده با اين حال در اجراي آن ضرورتي انكار ناپذير و دلايل متقن و جدي بسياري وجود دارد كه منتقدان دليل اين شيوه انكار و اصرار در اطلاع رساني را «ترس سياسي» مي‌دانند، وگرنه دولت بيش از هر نهاد و گروهي بهتر مي‌داند كه اين اقدام قانوني بايد هر چه سريع‌تر به سرانجام برسد تا مديريت منابع در كشور بهتر انجام شود.
با اين حال نحوه اطلاع رساني از سوي سخنگوي دولت باعث شده برخي يارانه بگيران در شكايت و چرايي حذف يارانه هايشان به سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه كنند و بسياري از شهروندان كه يارانه آنها از اسفندماه حذف شده است، در تماس با رسانه‌ها اعلام كردند، بر خلاف اعلام معاون رئيس‌جمهور يارانه نقدي دريافتي از ماه گذشته حذف شده و هيچ گونه پاسخگويي انجام نمي‌شود.  بنابر اين گزارش سخنگوي دولت بالاخره در آخرين اظهار نظر خود با بيان اينكه براساس تكليف بودجه سال ۹۴ تا الان هيچ يارانه بگيري از دريافت يارانه‌ها حذف نشده، گفته است: البته كساني كه در خارج از كشور زندگي مي‌كنند يا افرادي كه به نحوي اطمينان حاصل شده كه پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند، يارانه آنها همچنان حذف است و ما حذفي جديدي نداشته‌ايم.
وي افزوده: بنابراين آنچه در فروردين امسال اتفاق افتاد، ناشي از تشخيص تبصره ۲۱ بودجه سال ۹۳ كل كشور بوده است كه براساس آن، ايرانيان خارج از كشور حذف  شدند.

يارانه پولدارها را حذف كرده‌ايم اما نه به استناد تبصره 20  

نوبخت در پاسخ به اين سؤال كه براساس تبصره ۲۰ شناسايي و حذف يارانه بگيران پردرآمد از جانب دولت اجرايي شده است يا خير؟ افزوده است: تبصره ۲۰ در باره چگونگي منابع و مصارف و احياناً حذف گروه‌هايي از افراد يارانه بگير است.
وي گفته است: البته براي اجراي اين تبصره بايد آيين نامه اجرايي آن در دولت تصويب شود كه هنوز به اين تبصره نرسيده ايم و در صورتي كه درباره تبصره ۲۰ بودجه سال ۹۴ آيين‌نامه‌اش را مصوب كنيم، حتماً به مردم اطلاع رساني خواهيم كرد.  نوبخت اظهارداشت: آنچه در بند (ه) تبصره ۲۰ قانون بودجه تأكيد شده اين است كه دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصويب آيين نامه اجرايي يارانه پردرآمدها را قطع كند. در همين حال، تصويب آيين‌نامه اجرايي به دولت واسپاري شده بنابر اين چون اين آيين نامه هنوز تصويب نشده اين اقدام صورت نگرفته است.
نوبخت گفت: البته كساني كه در خارج از كشور زندگي مي‌كنند يا افرادي كه به‌نحوي اطمينان حاصل شده كه پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند، يارانه آنها همچنان حذف است و ما حذفي جديدي نداشته‌ايم.
وي افزود: بنابر اين آنچه در فروردين امسال اتفاق افتاد ناشي از تشخيص تبصره 21 بودجه سال 93 كل كشور بوده است كه براساس آن ايرانيان خارج از كشور حذف شدند، البته در صورتي كه درباره تبصره 20 بودجه سال 94 آيين‌نامه‌اش را مصوب كنيم حتماً به مردم اطلاع رساني خواهيم كرد.
نوبخت در پاسخ به اين پرسش كه آيا خبر حذف پنج گروه جديد يارانه بگيران را كه در روزهاي اخير در رسانه‌ها منتشر شده است، تأييد مي‌كنيد؟ گفت: اين صحت ندارد.

تأييد سازمان هدفمندي

پيش از اين نيز نمايندگان مجلس و مسئول بخش يارانه سازمان هدفمندي از حذف پنج گروه پزشكان، صرافان، دانشجويان رشته پزشكي، عضو هيئت مديره بانك‌ها و شركت‌هاي دولتي و دارندگان خودروهاي خارجي از ليست يارانه بگيران خبر داده و گفته بود يارانه آنها از اول فروردين به حسابشان واريز نشده است.
مسئولان پاسخگو به مردم گفته بودند اين پنج گروه طبق بخشنامه از دريافت يارانه محروم شدندو ليست آنها بر اساس بررسي‌هايي تهيه شده كه دولت كد ملي آنها را داده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 ارديبهشت 1394
با سلام سوال بنده به عنوان عضوی از این جامعه این است که چطور قیمت سوخت وغیره مثل بنزین را با کشورهای خارجی مقایسه وتعیین نرخ می نمایندولی افزایش دستمزد نبایستی با آن کشورها مقایسه شود ؟ چرا؟ لطفا پاسخ قانع کننده ای بدهید.
قول بيگي 5 ارديبهشت 1394
حال اين وسط يكي تازه پولدار شده باشد و ماشين خارجي خريده باشد چطور ميشه؟ يا يك پولداري هفته بعد ورشكست بشه و كاملا بي پول و فقير بشه بايد چطور ثابت كنه؟
حالا اين پولدار مگه پولدار نيستند پس چرا شاكي اند و پيگير؟ نفري 45هزار تومان از كجاي شما كم ميشه؟ انگاري امروز باك بنزين ماشينتو پر نكردي! بزار فردا پركن. ديدي غصه نداشت. فقط يك روز اعتبار داره اون 45هزار تومان براي شما. ولي براي ماها متوسط ها و فقيرها، اون45000 تومن تا يك ماه اعتبار داره! روزي 1500 تومان ازش خرج مكنيم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.491 seconds.