.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محدودیت وصول چک‌هـای بانکی برداشته شد
با اعلام اخیر بانک مرکزی در سامانه چکاوک، محدودیت وصول ریالی چک‌های یک بانک دیگر هم برداشته شد و با این اوصاف دیگر هیچ بانکی با ممنوعیت وصول چک رو به رو نیست.

به گزارش ایسنا، در بهمن سال گذشته به دلایلی که هیچ گاه به وضوح از سوی بانک مرکزی اعلام نشد وصول چک های بالای 100 میلیون تومان سه بانک در سایر بانکها منع شد. در عین حال که در مدتی کمتر از یک هفته سقف دریافتی چک های یکی از این بانک‌ها به 10 میلیون تومان کاهش یافت.

بانک مرکزی اعلام کرد که شعب بانکها از دریافت و واگذاری چک های عادی و رمزدار با مبلغ بالای 100 میلیون تومان بانک‌های سرمایه و ایران زمین و بالای 10 میلیون تومان بانک آینده در سامانه چکاوک و مبادلات اتاق پایاپای اسناد بانکی ممانعت کنند.

اما در حالی از سوی برخی مدیران بانکی دلیل جریمه این بانکها، میزان بدهی بالا به بانک مرکزی و اضافه برداشت هایی که به منفی شدن حسابشان منتهی شده عنوان می شد که در اواخر سال گذشته بانک مرکزی ممنوعیت وصول چک دو بانک سرمایه و آینده که در همان ایام مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده بود برداشت و البته موسسه توسعه را به لیست قبلی اضافه و وصول چک های بالای 100 میلیون تومان این موسسه را در سایر بانکها و موسسات اعتباری ممنوع کرد.

این در حالی است که اخیرا نیز در سامانه چکاوک به بانکداران اعلام شده که محدودیت وصول چک های بانک ایران زمین نیز برداشته شده است. براین اساس در حال حاضر به غیر از موسسه توسعه هیچ بانک یا موسسه دیگری با محدودیت وصول چک در بانکهای دیگر از طریق سامانه چکاوک یا اتاق پایاپای مواجه نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.