.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به انگیزه همایش مدیران مازنی پایتخت
همه آمده بودند، هم دل و هم زبان
سهیل جانی پور

شمال نیوز: سهیل جانی پور- تهران در عصر یک روز بهاری، میزبان همایشی بود که سراسر رنگ و بوی هم دلی و هم زبانی داشت.

همایشی با حضورجمعی از مردان و زنان نخبه و فرهیخته مازندرانی، همانها که با هر سلیقه و تفکری، سالهای سال برای اعتلای ایران اسلامی و آبادانی وطن، سنگ تمام گذاشته اند و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، بهترین مردمانند.

با تدبیر و درایت استاندار مازندران، همایش نخبگان و مدیران مازندرانی ساکن پایتخت در سالن همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

چند ساعت قبل از شروع مراسم و برای هماهنگی و انجام مقدمات کار، به محل برگزاری رسیدیم. سالن بسیار زیبا و باشکوهی بود. از مدیر مجتمع پرسیدم که گنجایش سالن چند نفر است که پاسخ داد حدود 600 نفر. نگران شدم که نکند سالن پر نشود و با خود گفتم ای کاش در محلی کوچکتر برگزار می شد.

اما این نگرانی من چند ساعت بیشتر تداوم نداشت. چراکه با شروع مراسم، دیدم که گروه گروه مازنی، می آیند و در همان دقایق ابتدایی آغاز همایش، سالن مملو از جمعیت شد و عده ای نیز ایستاده نظاره گر و مستمع بودند.

از گوشه سالن، تماشا می کردم این حماسه حضور را. همه آمده بودند و دعوت ربیع فلاح را لبیک گفتند. یادم آمد که استاندار مازندران در روزهای نخست مسوولیتش، از هر تریبونی برای بیان این جمله استفاده می کرد که: آمده ام تا از همه ظرفیت استان و از هر جناح و سلیقه ای برای توسعه مازندران استفاده کنم.

آن روزها شاید باورش برای خیلی ها دشوار بود. می شنیدم از گوشه و کنار که بعضی ها می گفتند فلاح شعار می دهد و نمیتواند چنین کند. اما امروز دیدم و دیدند که فلاح عزم این کار را هم دارد.

سالن همایش پر بود از چهره های گوناگون. از پزشک و کارمند و نماینده و مدیر و استاندار سابق و اسبق و هنرمند و... که فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و سلیقه ای، با یک وجه مشترک که همان مازندرانی بودنشان بود، در کنار هم نشسته بودند. در ردیف اول سالن، چهره ها آشناتر و تماشایی تر بود. هر سه استاندار مازندران در دولتهای نهم و دهم (شفقت، کریمی و طاهایی) کنار ربیع فلاح نشسته بودند و برخی از استانداران سالهای دورتر نیز بودند.

فضا صمیمی و سرشار از دوستی و صداقت بود. همه بر لب، لبخند داشتند. اصلاح طلب و اصولگرا با هم می گفتند و می خندیدند. بیرون از سالن، در محل پذیرایی، بازار گعده های چند نفره داغ بود. همه معتقد بودند که اینگونه نشست ها، هیچ دستاوردی هم که نداشته باشد، همین که موجب دید و بازدید و گفتگوی هم استانی ها و دوستان قدیمی می شود بسیار ارزشمند است و سرشار از برکت. از صحبت هایشان معلوم بود که دوست داشتند این جلسات تداوم یابد.

مردمان استان مازندران در کارنامه سراسر حضور و حماسه شان، همواره ثابت کرده اند که در خط مقدم ولایت مداری و میهن پرستی بوده و هستند. تقدیم 10 هزار و 400 آلاله سرخ در راه عزت و استقلال اسلام و ایران، نقش آفرینی بی بدیل در مسیر توسعه و سازندگی کشور، مشارکت گسترده و چشم گیر در صحنه های مختلف انتخابات و راهپیمایی های گوناگون و امروز نیز در مسیر هم دلی و هم زبانی که فرمان ولی فقیه زمان بود به دولت و ملت.

برگزاری چنین نشست باشکوه تنها پس از گذشت چند روز از نشست استانداران ادوار در مازندران، آن هم در نخستین روزهای سال 94 که به فرموده مقام معظم رهبری، سال " دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی" نامگذاری شد، گویای این واقعیت است که مازندران و مازندرانی، هم چنان باصلابت و استوار، نماد ولایت مداری اند.

به اذعان همه کارشناسان و صاحب نظران، استان زرخیز و پرظرفیت مازندران در همه حوزه ها اعم از منابع طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی جایگاه والایی دارد که یقیناً مشارکت همه آحاد جامعه و نخبگان این استان در برنامه های جامع مدیریتی، موجب استفاده مطلوب و بهینه از پتانسیل های موجود خواهد شد.

برگزاری همین همایش ثابت کرد که امروز نیروهای متخصص و توانمند مازندرانی، نقش برجسته ای در مدیریت دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور دارند و به راحتی می توان با بهره گیری از تجربیات این صاحب نظران و تشریک مساعی و خرد جمعی، اهداف بلند توسعه ای استان را محقق نمود.

برگزاری این همایش به همه نشان داد که می توان با پرهیز از بحث های بیهوده و حاشیه ای و این شهر و آن شهر کردن ها، ید واحد بود و آرمان مازندران آباد را از غربی ترین تا شرقی ترین نقطه آن، جامه عمل پوشاند.

اکنون که همه مردم و نخبگان استان دریافته اند که ربیع فلاح عزم راسخی برای این هم افزایی و هم نوایی دارد، وظیفه ها سنگین تر و مسوولیت ها سخت تر خواهد شد. چرا که باید دربرابر آیندگان پاسخگو باشیم که تا چه اندازه از این فرصت استفاده کردیم و در مسیر اعتلای مازندران سرافراز، نقش آفرین بوده ایم.

آیندگان و فرزندان استان، فردا از همه نخبگان عصر حاضر سوال خواهند نمود که درشرایطی که نماینده عالی دولت در استان فضا را برای مشارکت در روند پیشرفت مازندران فراهم کرده بود، نقش شما در پیشبرد برنامه های تحول آفرین چه بوده است؟

پس باید شتافت و فرصت را مغتنم شمرد و دل در گرو سرزمین داشت و به دور از هر زنده باد و مرده باد، آینده ای درخشان را برای مازندران رقم زد و فردایی بهتر و نیکوتر را برای فرزندان این استان مهیا نمود. ان شالله

 پی نوشت:

تقریباً همه از نوع تفکر و گرایش سیاسی نگارنده آگاهند و می دانند که هرگز این تعلق خاطر سیاسی را نفی یا تکذیب نکرده و نخواهم کرد و بالعکس، به آن افتخار می کنم. اما معتقدم اولویت همه جریان ها و گروه های سیاسی، تنها و تنها باید خیر و صلاح ملت و کشور و استان باشد و هرجا که عمل صالح و خیری از هر فرد و گروه و جناحی سر بزند، همه وظیفه داریم از آن حمایت و تقدیر کنیم. نگارش این متن نیز در همین راستا انجام شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

قاسمي 3 ارديبهشت 1394
آفرین . با اينكه احمدي نژادي است ولي مصلحت را فداي سياسي بازي نكرد و تمجيد كرد. خداكنه همه اينجوري باشن
م ....... 3 ارديبهشت 1394
احسنت جناب آقاي جاني پور . هميشه قلم زدن شما را دوست داشتم
جبار 3 ارديبهشت 1394
باید به احمد مظفری دست مریزاد گفت. بالاخره جانی پور را هم سربه راه کرد و این احمدی نژادی دوآتیشه را آورد توی خط. البته مظفری جان؛ باید نگران هم باشی. ممکنه بخواد جاتو بگیره. حواست باشه. از این جماعت احمدی نژادی هرکاری برمیاد.
ساسان 3 ارديبهشت 1394
یادداشت بسیار زیبا و قلم شیوایی بود. تشکر
اصولگرا 3 ارديبهشت 1394
از شما انتظار نداشتیم برادر. این رفتار شما بدور از مشی اصولگرایی است. چرا از مواضع قبلی خودت دست کشیدی؟؟؟؟؟ خریدنت یا فشار آوردن؟؟؟؟ در هر صورت از شما نا امید شدیم
زیاری 3 ارديبهشت 1394
جالب بود. دمت گرم
صادقی 3 ارديبهشت 1394
مرحبا به این نگاه زیبا و دقت نظر. خدا حفظت کنه اخوی
نا شناس 4 ارديبهشت 1394
این است فرق یک احمدی نژادی با مدعیان اصلاحات. یک احمدی نژادی منصف است و قلبش را از کینه و دشمنی پر نمی کند. این هایی هم که به اسم اصول گرا و احمدی نژادی بر علیه سهیل کامنت گذاشته اند اتفاقا از همین جماعت مدعی اصلاح طلبی هستند که از شدت حسادت دست به این کار زده اند. حسادت نسبت به این مرام و اخلاق پسندیده.
قلي پور 4 ارديبهشت 1394
بسيار عالي جناب جاني پور
محمودزاده 4 ارديبهشت 1394
من در این همایش حضور داشتم. کار پسندیده و جالبی بود که سابقه نداشت. هرچند که معتقدم می شود بهتر از اینها برگزار گردد. البته آقای نویسنده خودش یکی از دست اندرکاران همایش بود و خیلی در سالن رفت و آمد داشت. تعریف از خود کرده. البته در هر صورت قابل تقدیر است و از استاندار مازندران تشکر می کنم
پسر بهاری 4 ارديبهشت 1394
آفرین سهیل جان. ثابت کردی بهاری هستی و با کسی دشمنی نداری. بهاری ها اینگونه اند. قابل توجه بعضی ها
سالار جاده 4 ارديبهشت 1394
انصافا جمع کردن این همه مازندرانی در تهران کار بزرگی بود. خدا ربیع فلاح را حفظ کند که موجب تازه شدن دیدارها شد. فدایی داری ربیع جون
روایتگر 4 ارديبهشت 1394
درود و مرحبا بر آقا سهیل جانی پور،مرام و منش اصولگرایی یعنی همین،اصولکرا اهل منطق است،و پیرو خط و مش ولایت،هیچگاه برای منافع جنایی دادو فریاد راه نمی اندازد،زیرا نگاه و دیدگاهش بر اساس آمیزه های دینی و اعتقادی میباشد،این افرادی که متنی را به کامنت فرستادند،و بعنوان اصولگرا خودشانرا جا زدند،و از آقا سهیل انتقاد کردند،مطمئن باشید،اینها همان اصلاح طلبان بی ریشه و بی تعهد که جزء برای کسب منافع و بدست آوردن عنوان و جایگاه به هیچ چیز دیگری اعتقاد و ایمان ندارند،همان چهره های خشن و تند فتنه گرمیباشند،که چهره منافقانه خودشانرا اصولگرا معرفی نمودند؛از خدا بترسید،و تقوا الهی پیشه کنید،که دیر یا زود به عذاب الهی گرفتار خواهید شد.
رضا 5 ارديبهشت 1394
سلام
.... ضمن تشكر از هر گونه اقدامي كه باعث نشست در جهت وفاق و همدلي و و حدت ميشه پسنديده است اما بنظر ميرسه جلسه شوراي اداري بوده كه هفته قبل در مازندران اتفاق افتاد و اين هفته تكرارش در تهران . ايكاش آنهايي كه در تهران هستند و ميخواهند استان خودشونو بسازند ماهي يكبار هم از جاده هاي مواصلاتي به سمت استان بيان تا جاده ها را ببينند . غايبان بزرگ هم كم نبودند آنهايي كه ادعاي مازني بودند را دارند (لاريجانيها . ناطق ها .و.....) همه اينهايي كه اومدند خادم مازندران بودند و هستند ايكاش اقليت را دعوت به مازندران ميكردند .....
محمد الهي 6 ارديبهشت 1394
در پاسخ كامنت روايتگر: اقاي اصولگرا؛ اولا كي گفته احمدي نژادي ها اصولگرا هستتن.اين يك رو از كجا استخراج كردي.دوما برو مقالات ريز و درشت ايشان را در دولت بهار و معيار بخون تا ببيني كه چطور به خاطر منافع حزبي به رييس جمهور بد و بيراه مي گويد.
روایتگر 7 ارديبهشت 1394
پاسخ به کامنت محمد الهی،الهی جان، الهی اوباما و نتانیاهو به صدقه و قربونت برند میخواهم از تو بپرسم ،معنای و مفهوم اصولگرایی یعنی چه،آیا بنظر شما اگر کسی انتقاد ویا نقدی بر دولت آقای روحانی کرده،به تصورتان لا مذهب و ضد دین میباشد،پس چرا شماها این همه هجمه و توهین و اهانت و خشونت نسبت به دولت آقای احمدی نژاد می کردید،و چوب لای چرخ دولتش می گذاشتید،و چرخ حرکت دولت را کند می نمودید،چرا بر خودتان ایراد نمی گیرید،حالا اگر آقا سهیل چند مقاله برای این دولت مورد وثوق شما فرستاده است،به ذمح و بر داشت شما می شود،ضد دین و ضد نظام ؛حال فریاد و شیون سر می دهید،وای اسلاما،دین بخطر افتاده است،چون احساس می کنید،منافع حزبی شما بخطر افتاده است،شماهایی که درسال 88 مراتب ارادت و خوش خدمتی خود را به قدرتهای استکباری در عمل به اثبات رساندید،و هنوز رسانه های مجازی قدرتهای سلطه از شما بعنوان یاران و وفاداران خود ،در ایران به نیکی یاد می کنند،و همواره ثناء گویتان در مجامع بین المللی میباشند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.