.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مژده آوران سلامت ایرانیان مژده می دهد؛
پوشش بیمه دندانپزشکی برای شهروندان ساروی
سیده سعیده فلاح

 شمال نیوز: این روزها نشستن روی صندلی دندانپزشکی خیلی گران تمام می شود، هزینه های سنگین خدمات دندانپزشکی و تحت پوشش قرار نگرفتن آن موجب شده تا بسیاری از بیماران در مراجعه به مطب های دندانپزشکی دچار تردید شوند و نتیجه ی آن نیز مشکل 90 درصدی مردم کشورمان در بیماری های دهان و دندان شده است.

 به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ در شرایطی که پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی برای بخش قابل توجهی از مردم فراهم نشده و حدود 90 درصد هزینه های دندانپزشکی توسط خود مردم تامین می شود ، این امر و بخصوص مشکلات اقتصادی در سال های اخیر موجب شده تا مردم درمان های دندانپزشکی را از سبد سلامت خانوار حذف کنند، به همین دلیل است که به صراحت اعلام شده رعایت بهداشت دهان و دندان در میان ایرانیان بر اساس شاخص های بهداشت جهانی مطلوب نیست.

از طرفی بیمه های پایه نیز با پوشش 90 درصدی جمعیت کشور ، حدود 2 درصد منابع و مصارف بخش دندانپزشکی کشور را مدیریت می کنند.

سهم دولت در هزینه های دندان پزشکی عملا چیزی نزدیک به صفر است

 در همه جای دنیا خدمات دندانپزشکی از طریق بیمه‌های تکمیلی صورت می‌پذیرد. این در حالی است که در ایران تنها 15 درصد مردم بیمه تکمیلی دارند و 85 درصد از آنان فاقد بیمه تکمیلی هستند و این یعنی دندانپزشکی آخرین خدمت تحت پوشش بیمه های پایه است.

از سویی دیگر با توجه به اینکه هزینه های بیمه تکمیلی دندانپزشکی نیز توسط خود افراد و یا کارفرمایان یا بخش عمومی و غیر دولتی تامین می شود ، به جرات می توان گفت سهم دولت در هزینه های دندان پزشکی عملا چیزی نزدیک به صفر است.
در چنین شرایطی طبیعی است که شرکت های بیمه ای بازرگانی با کاهش نرخ ریسک پذیری خود ، تنها 10 درصد جامعه که از دندان های سالم برخوردارند را جامعه ی هدف قرار دهند.

فرار بیمه‌ ها از خدمات دندانپزشکی

در همین خصوص دکتر حسینعلی شهریاری  رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز شنبه 29 فروردین 94 با بیان اینکه در هیچ‌کجای دنیا خدمات دندانپزشکی به صورت صد در صد تحت پوشش بیمه نیست چراکه هزینه‌های زیادی دارد اظهار کرد:  بدون‌شک بی‌توجهی به سلامت دهان در کودکان منجر می‌شود تا در بزرگسالی هزینه‌های زیادی برای درمان پرداخت شود این درحالی است که به دلیل بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی بیمه‌ها نیز قادر به پوشش خدمات دندان‌پزشکی نخواهند بود.

دکتر خوشنویسان رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت نیز با تاکید بر اهمیت سلامت دهان و دندان اظهار کرد: بار عوارض عمومی ناشی از بیماری های دهان و دندان از جمله بیماری های قلبی، دیابت، سرطان ها، بیماری های گوارشی، زایمان زودرس و سکته ی مغزی 20 برابر خود بیماری های دهان و دندان است.

 «دفترچه طلایی سلامت ایرانیان» خدمتی نوین در حوزه دندانپزشکی

در این راستا «شرکت مژده آوران طلایی سلامت ایرانیان» اقدام به حرکتی نوین در راستای پایین آوردن سبد هزینه درمانی خانوار مازندران کرده است.

مدیرعامل شرکت مژده آوران طلایی سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز در ساری گفت: شرکت مژده آوران طلایی سلامت ایرانیان بهمن ماه سال گذشته همزمان با سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در شهرستان ساری اقدام به آغاز طرح «دفترچه طلایی سلامت ایرانیان» نموده است که از این طریق افراد می توانند با پرداخت هزینه ای مشخص از این خدمات بهره مند گردند.

احد رحیمیان افزود: با توجه به معضلات بوجود آمده در بخش هزینه های سرسام آور دندانپزشکی برای اقشار مختلف بخصوص قشر متوسط به پایین جامعه بر آن شدیم تا با هدف قرار دادن ایجاد فضایی برای عموم افراد جامعه با بهره مندی از خدمات تخصصی در زمینه های خدمات دندانپزشکی، پوست و مو و زیبایی، خدمات آزمایشگاهی، جراحی پلاستیک و خدمات مشاوره و روانشناسی به هموطنان مان خدمت نماییم.

وی در خصوص جزییات این دفترچه اظهار داشت: افراد با در دست داشتن دفترچه های "طلایی سلامت ایرانیان" و مراجعه به مراکز پزشکی طرف قرارداد با این مجموعه ، بین 50 تا 70 درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.

مدیرعامل شرکت مژده آوران طلایی سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه بهره گیری از پزشکان مجرب و متخصص در ارائه خدمات از جمله نقاط قوت و منحصربفرد این دفترچه است تصریح کرد: تمامی پزشکان طرف قرارداد همگی از پزشکان محبوب و شناخته شده شهر هستند و در راستای تخصص خود خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: در حوزه دندانپزشکی از پزشکان جراح و  متخصص در زمینه های پروتز، جراحی لثه، ایمپلنت، ترمیمی زیبایی، اطفال و غیره،  برای خدمات مربوط به لیزر درمانی و پوست ومو از متخصص پوست و مو و برای خدمات روانشناسی نیز از متخصص اعصاب و روان استفاده شده است.

رحیمیان تاکید کرد: لیست تعرفه های هرکدام از پزشکان نزد امور مشترکین جهت امکان نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت پزشکان طرف قرارداد موجود می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: این مجموعه یک شرکت خصوصی بوده و ارتباط مستقیمی با هیچ شرکت بیمه ای ندارد بلکه با توجه به سابقه بیمه ای اعضاء هیئت مدیره آن در صنعت بیمه و همکاری با شرکت هایی نظیر بیمه ایران، پارسیان، سامان، کارآفرین و سرمد با در نظر گرفتن خلاء های بیمه ای علی الخصوص در زمینه پوشش های درمانی دندانپزشکی و زیبایی اقدام به انجام این طرح در سطح شهرستان ساری نموده است.

رحیمیان با بیان اینکه در حال حاضر این خدمات را در سطح شهرستان ساری ارائه می دهیم افزود: تاکنون تفاهم نامه گروهی همکاری با سازمان نظام مهندسی استان، اداره کل تعاون روستایی و همچنین شرکت های خصوصی و صنعتی در سطح استان را منعقد کردیم.

مدیرعامل شرکت مژده آوران سلامت ایرانیان همچنین ازگسترش ارائه این خدمات در سطح استان و کشور تا پایان سال خبر داد.

در ادامه به سراغ افرادی که این دفترچه را تهیه کردند رفتیم.

 عزتی یکی از مشترکین این دفترچه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: جهت انجام عصب کشی و پرکردن یکی از دندان هایم به جراح و دندانپزشک طرف قرارداد مراجعه کردم.

وی افزود: علی رغم تصور اولیه ام مبنی بر سطح متوسط کیفیت خدمات، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با 50 درصد تعرفه رایج از این امکان بهره بردم.

مریم دادفر یکی دیگر از مشترکین دفترچه نیز اظهار داشت: این دفترچه را به تازگی تهیه کردم و جهت خدمات عصب کشی و روکش دندان به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کردم.

وی که خود سابقه فعالیت بعنوان دستیار دندانپزشکی در تهران را داشته است ضمن اعلام رضایت از پزشک مربوطه افزود: علاوه بر ویزیت رایگان در این زمینه با پرداخت 50 درصد هزینه ی واقعی درمان مربوطه از این خدمات استفاده کردم.

خانم فلاح یکی دیگر از مشترکان دفترچه با بیان اینکه دفترچه را برای فرزندش تهیه کرده است گفت: تاکنون جهت انجام روکش و پرکردن دندان و همچنین ارتودنسی به پزشکان مربوطه مراجعه کردیم و مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان کمتر از تعرفه ی واقعی پرداخت کردیم.

علاوه بر این در شرایطی که در کشور ما هنوز بیمه ارتودنسی همگانی نشده است و جزو موارد لوکس و تخصصی محسوب می شود این شرکت با عقد قرار داد با متخصصان و جراحان، خدمات زیبایی دندانپزشکی را نیز تحت پوشش خود قرار داده است.

در پایان باید گفت با توجه به شرایط موجود در کشور و ساختار های تعیین شده در ارتقای نظام سلامت کشور تحت قالب خدمات بسته سلامت در دولت تدبیر و امید ، باید گفت نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای توسعه یافته نیز این مسائل گریبان بیمه های پایه را گرفته است چراکه اصولا بیمه های پایه بعلت محدودیت منابع و گران بودن خدمات دندانپزشکی و تنوع آن به تناسب نیاز جامعه پاسخگوی خوبی در تحت پوشش قرار دادن نبوده اند. لذا تلاش سیاست گذاران و برنامه نویسان حوزه سلامت همواره بر آن بوده است که راهی برای آن بیابند، هرچند که به نظر می رسد مشکل این حوزه در کشور ما با تامین منابع مالی هم برطرف نمی شود.

اما در این میان این مردم و به خصوص گروه جمعیتی 6 تا 14 سال که در دوره دو دندانی بسر می برند هستند که بیشترین آسیب را متحمل می شوند؛ لذا منطقی است با وضعیت کنونی حاکم در کشور در خصوص شرکت های این چنینی که چنین خدماتی با این سطح کیفی ارائه می دهند بیشتر متمرکز شد.


'گزارش از : سیده سعیده فلاح


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سيد 1 ارديبهشت 1394
يك كلاه برداري به تمام معنا است يك شركت مشابه ايشون 80هزارتومان از مردم گرفت و گفت با 50درصد تخفيف خدمات دندانژزشكي ارائه ميدهد در حاليكه هزار و يك مشكل پيش روي مردم ميگدارند مردم به هوش باشيد.
پاسخ ها به این نظر
مقدم 1 ارديبهشت 1394
اتفاقا بنده هم دقیقا همین ذهنیت رو داشتم ولی هفته گذشته که از این دفترچه استفاده کردم راضی بودم، طرح های دیگه هم مثل کارت صبا تو این زمینه میشناسم که وارد استان مازندران شدند ولی چون نظارت نداشتند اصلا خدمات خوبی ارائه ندادند این طرح چون توی ساری شروع شده و مرکزش اینجاست فکر کنم خوب پیش بره، دفترش هم رفتم
محمد مهدی 1 ارديبهشت 1394
من استفاده کردم خودم تقریبا قابل قبول بود
سلمان ذهانی 1 ارديبهشت 1394
باید رفت و دید که به چه صورته بدون اطلاعات نمیشه نطر داد
دکتر 2 ارديبهشت 1394
من از خدمات مژده آوران استفاده کردم بعد از صحبت با آقای امام (مدیر عامل) و هزینه ناجیز دفترچه قانع شدم.
پاسخ ها به این نظر
فاطمه 10 خرداد 1394
سلام، لطفا بگید آدرش شرکتش کجاست و چطور میتونیم بیمه بشیم
امير همايونى 2 ارديبهشت 1394
موافق نيستم
پاسخ ها به این نظر
هدیه 4 ارديبهشت 1394
موافق چی نیستین اقای همایونی
فرشید 2 ارديبهشت 1394
من به شخصه از مهندس تشکر میکنم من هم ازین خدمات استفاده کردم بسیار راضی بودم حتی به مهندس رحیمیان پیشنهاد دادم این طرح رو به شکل فراگیر تو شهرها و استان های دیگه هم شروع کنن
مردم 3 ارديبهشت 1394
بايد ديد دندانپزشكان طرف قرارداد، ويزيتشون چند برابر ويزيت متعارف نباشه.
سعید 2 ارديبهشت 1394
هزینه ویزیت که باید بر مبنای تعرفه وزارت بهداشت باشه، اگه ویزیتش هم نصف قیمت باشه خوبه
هدیه 4 ارديبهشت 1394
بیمه بسیار عالی هست من خودم مادرم و پدرم و کل خانواده شوهرم وشوهرم گرفتن و همه از خدمات راضی. هستن تمام پزکان درجه یک هستن واقعا خدماتش عالیه پیشنهاد میکنم همه بیمه بشن به نفع شونه
علی 1 خرداد 1394
کسی میدونه شرکت کجاست و هزینه برای گرفتن دفترچه چقدر هستش و چطور باید او رو گرفت
چمران 3 خرداد 1394
سلام دوستان ادرس این بیمه کجاس چطوری میتونیم دفترچه دریافت کنیم
مرتضی 5 خرداد 1394
میتونید با شماره شرکت تماس بگیرید 33245405-33245402-3245403
آدرس: خیابان 15 خرداد جنب شیرینی سرای تشریفات- ساختمان پزشکان صدف طبقه اول شرکت سلامت ایرانیان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.