.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شمال نیوز منتشر کرد :
متن کامل طرح استانی شدن انتخابات مجلس
شمال نیوز : در انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور تجمیع و اعلام نتایج آرای نامزدهای انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان، هیات اجرایی مرکز استان توسط استاندار با ترکیب اعضا شامل استاندار، دادستان، مدیرکل ثبت احوال استان و از تمام هیات‌های اجرایی اصلی هر حوزه انتخابیه استان....

شمال نیوز : در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، درخواست تعدادی از نمایندگان برای تسریع در بررسی طرح استانی‌ شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس به تصویب رسید.

پیش از این یک فوریت این طرح در مجلس تصویب شده بود و کمیسیون‌ شوراها و سیاست داخلی در حال بررسی آن بود.

متن کامل طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس به شرح زیر است:

ماده ۱: در انتخابات مجلس، محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه استانی انتخابات محسوب می‌گردد.

تبصره ۱: تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است که مستند به قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۶۶/۱/۳۰ و اصلاحیه‌های بعدی آن تعیین شده است.

تبصره ۲: رای‌دهندگان در هر حوزه انتخابیه می‌توانند به تعداد نمایندگان لازم برای استان از بین نامزدهای انتخاباتی استان، نمایندگان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تبصره ۳: حوزه‌های انتخابیه اقلیت‌های دینی از شمول این قانون مستثنی هستند.

ماده ۲: هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید منحصراً برای یکی از حوزه‌های انتخابیه موجود در استان ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام در بیش از یک حوزه انتخابیه موجب لغو ثبت‌نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

ماده ۳: علاوه بر شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر داوطلب نمایندگی باید متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه محل ثبت‌نام بوده یا سابقه نمایندگی مجلس از آن حوزه یا سابقه حداقل پنج سال سکونت در آن محدوده را داشته باشد.

ماده ۴: از هر حوزه انتخابیه موجود در حوزه استانی نامزد یا نامزدهایی که حداقل ۱۵ درصد آرای صحیح مأخوذه حوزه انتخابیه موضوع تبصره یک ماده یک این قانون را کسب کنند و بالاترین رای را در کل استان بدست آوردند، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند.

ماده ۵: در انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور تجمیع و اعلام نتایج آرای نامزدهای انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان، هیات اجرایی مرکز استان توسط استاندار با ترکیب اعضا شامل استاندار، دادستان، مدیرکل ثبت احوال استان و از تمام هیات‌های اجرایی اصلی هر حوزه انتخابیه استان یک نفر از معتمدان به انتخابات هیات اجرایی همان حوزه تشکیل می‌گردد.

ماده ۶: یک تبصره به شرح زیر، ذیل ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود:

تبصره ـ وزارت کشور مکلف است ترتیبی اتخاذ کند که حداقل ۷۰ روز مانده تا پایان دوره مجلس شورای اسلامی، انتخابات برگزار شود و فرآیند اخذ رای صورت گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 ارديبهشت 1394
این موضوع به دیدگاه مردم مربوطاست نه نمایندگان مجلس باید به رفراندوم گذاشته شود.
پاسخ ها به این نظر
حقیقت گو 1 ارديبهشت 1394
این طرح توسط عده ای ازنمایندگان فعلی مجلس که می دانند درسری بعد انتخابات رای نمی آورند ارائه شده ولی این سناریوی آنها شکست می خورد چون این طرح ازطرف شورای نگهبان رد می شود.
رضا 2 ارديبهشت 1394
با سلام:
طراحان انتخابات استانی به دنبال چه هدفی هستند؟ایا انتخابات نبایدبا شناخت کامل باشد؟اگر اکثر نمایندگان از یک شهرستان باشند فرض شهرستان ساری نماینده نداشته باشد به نظر شما می شود؟چرا بعضی از نمایندگان کم کار وکم اقبال ادوار گذشته بدنبال این طرح هستند؟وچرا مازندران باید این طرح ازمایش شود؟بهتر نیست این طرح ابتدا در اصفهان و سمنان و تهران اجراء شود؟خدایا تو بهتر از همه از اسرار درون انسانها اگاهی .
مهناز 2 ارديبهشت 1394
پس دیگر نیازی به رای شهرهای کوچک نیست و تمام سرمایه گزاری و فعالیت نمایندگان در مناطق پر جمعیت خواهد بود.
نا شناس 1 ارديبهشت 1394
اگر قرار باشه كه پانزده درصد راي استان رابگيرند كه شهرستانهاي كوچك مظلوم واقع ميشن.!!!!
نا شناس 1 ارديبهشت 1394
اين قانون به ضرر شهرهاي كوچيكه.
سروش 1 ارديبهشت 1394
در صورت اجرا شدن در انتخابات 7 اسفند 94 عالی خواهد بود چون حداقل مزیتش اینست که چهرهای سرشناس و مدیران استانی به مجلس راه پیدا خواهند کرد باعث میگردد هم در سطح کیفی و هم مدیریتی بالاتر از قبل خواهد شد و دیگر انتخابهای قومیتی و قبیله ای نخواهد بود که هر بی تجربه ای به مجلس برود که الفبای مدیریت را نمیداند چه برسد به قانون ، مثل بعضی از نمایندگان فعلی که فقط نام نمایندگی یدک میکشند هیچ عملکردی ندارند که همین عامل باعث تضعیف حقوق شهروندان حوزه ی انتخابیه آنها خواهد بود .
شهروندمازنی 1 ارديبهشت 1394
این طرح بی احترامی به رای مردم است و چطور شهروندیک شهری تمام کاندیدای استان رابشناسد وخودبخود هرج ومرج ایجاد میشود.از شورای نگهبان تقاضامندیم ازتصویب این طرح جلوگیری بعمل آورد.
نا شناس 2 ارديبهشت 1394
دیگه از رای دادنهای قومیتی و از سر لجبازی کم میشه امکان انتخاب افراد دانا تر بیشتر میشه متاسفانه در گذشته شاهد هستیم افراد نا لایق و کم سواد فقط بخاطر تعصبهای قومی منطقهای وارد مجلس میشدند و فقط یک صندلی رو اشغال می کردند و این افراد اگه ضرر نزنند در بهترین حالت بی خاصیت خواهد بود اگه کاری هم انجام بدن در راستای رای آوردن برای دور بعدی است
نا شناس 2 ارديبهشت 1394
با اين شرايط توي مازندران ، نمايندگان صرفا" از اهالى بابل ، سارى ، آمل خواهند بود .
علي 2 ارديبهشت 1394
با استاني شدن انتخابات مجلس افراد خاصي وارد مجلس مي شوند ومسير انحراف هموار مي شود
علیرضا 2 ارديبهشت 1394
موضوع طرح استانی انتخابات مشکلات را دوچندان خواهدکرد.این طرح درصورت تصویب که درصدش پایین است طرح موفقی نخواهدبود.
مازني 2 ارديبهشت 1394
نمايندگان محترم فقط دنبال تصويب كردن قانوني هستند كه به نفع خودشان باشدتادوباره خودشان انتخاب بشن
خلیلی 2 ارديبهشت 1394
با اجرای این طرح مهندس نریمان رای اول استان خواهد شد با اختلاف زیاد
بهار 3 ارديبهشت 1394
بسيار جالب بود كه منافع شهرستان جاش رو به منافع استان ميده، عالي بود.
نا شناس 3 ارديبهشت 1394
با وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا دیگر نیازی نیست که نمایندگان مجلس محلی باشند زیرا این شوراها می توانند نقش پل ارتباطی محلی با مردم را بازی کنند. در حال حاضر مجلس از معتمدین محلی تشکیل می شود نه نخبگان اجتماعی که با تغییر قانون این مشکل می تواند برطرف شود و همین موضوع سبب شکلگیری احزاب قوی نیز می شود و مجلس از حالت کارهای فردی به حالت تیمی سوق داده می شود. معتمدین محلی به جای جذب به مجلس باید در شوراهای شهر و روستا جذب شوند. این انتظار که ما در هر شهرستان یک فرد توانمند اجتماعی که بتواند قانون گذاری و سیاستگذاری کند داشته باشیم انتظار زیادی است و برای همین در شرایط کنونی یک مجلس ضعیف تر از آنچه واقعا جامعه توان آن را دارد حاصل می شود.
نا شناس 4 ارديبهشت 1394
با اجرای این طرح نماینده های مراکز استان شانس زیاد تری برای حضور در مجلس دارند و این یعنی کاهش توجه به مشکلات شهرستانهای کوچک. این طرح یعنی پادشاهی مراکز استان. تبعیض و خیانت در حق مردم شهرستان های کوچک و محروم.همین الان هم در تقسیم بودجه، مراکز استان سهم بیشتری نسبت به شهرستانهای کوچک برمیدارند.حالا میخوان تنها صدای مناطق محروم رو هم که گاهی به گوش میرسید خفه کنند. آخه کجای این عادلانست
نا شناس 4 ارديبهشت 1394
طرح بسیار خوبی هست. شاهد هستیم آن دسته از کسانی که با رای های چند هزار تایی و چند صد تایی و گاها با خرید رای راهی مجلس شده اند تنشان به لرزه درآمده که مبادا در دوره ی بعدی مجلس از این خان نعمت بی نصیب بمانند.
حل مشکلات محلی از وظایف نمایندگان شوراهای شهر و روستاست. باید پل ارتباطی میان آن ها با نمایندگان استانشان در مجلس را تقویت نمود.
مازني 5 ارديبهشت 1394
خيلي بهتره، منافع شهرستان جاشو به منافع استان ميدن، خيلي خوبه، خبري از جدايي طلبي هم نميشه، اره ايرونيمه دنيا خوردار هرس مازندرونيمه دنيا خوردار هرس،

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.625 seconds.