.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام 40 شاخص برای رتبه‌بندی روزنامه‌ها

 شمال نیوز: چهارمین جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات کشور با حضور رئیس و اعضای این هیات مدیره و حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و ملکی (معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات داخلی) در موسسه نشرآوران تهران برگزار شد.

در این نشست ابتدا هر یک از روسای کمیته‌های شش گانه درباره وظایف کمیته‌ها توضیحاتی دادند.

ضرورت حضور نمایندگان خانه مطبوعات در هیات‌ نظارت

مصطفی کواکبیان، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور نیز به تشریح اولویت‌های شش‌گانه مصوب شده خانه مطبوعات کشور و همچنین راه‌های عملیاتی کردن این مصوبه‌ها با تایید و نظر معاونت مطبوعاتی پرداخت.

وی با اشاره به لزوم هم‌اندیشی اعضای خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور توضیحاتی در مورد برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بزرگ خانه مطبوعات کشور همزمان با روز خبرنگار با حضور مسوولان دولتی ارائه کرد.

وی به اعتراض مطبوعات محلی نسبت به کاهش یارانه مطبوعات و نابسامانی وضعیت آگهی‌ها و بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: امیدواریم خانه مطبوعات کشور پل ارتباطی خوبی بین مطبوعات محلی با معاونت مطبوعاتی باشد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حضور نمایندگان خانه مطبوعات در هیات‌های منصفه مطبوعات و یا هیات نظارت بر مطبوعات با اصلاح قانون مطبوعات تاکید کرد.

تاثیر مجوزهای بی‌رویه بر کیفیت نشریات

رسمتی، رئیس کمیته پژوهش درباره طرح وضعیت‌شناسی مطبوعات محلی با بیان این که صدور مجوزهای بی‌رویه از نظر کیفی نشریات را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اظهار کرد: از زمان دولت قبل تا به حال رویه صدور مجوزهای بی‌رویه همچنان ادامه دارد و با این سبک و سیاق، نشریات با افت کیفی مواجه خواهند شد.

همچنین فریدون معتمدیان، رئیس کمیته حقوقی نیز در این جلسه درباره میزان کمک مالی به خانه‌های مطبوعات استان‌ها از جانب معاونت مطبوعاتی اظهار کرد: کمک مالی مناسب به خانه‌های مطبوعات استان‌ها می‌تواند در برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش تخصصی خبرنگاران تاثیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: روند اعلام وصول‌ها در سال قبل فقط به صورت کاغذی بوده که مدتی است فایل «پی‌دی‌اف» نیز به آن اضافه شده و نشریات محلی باید تغییرات اعمال شده را رعایت کنند.

برخورد با نشریاتی که مجوز دارند اما چاپ نمی‌شوند

حسین شهابی، رئیس کمیته آموزش نیز با تشریح طرح تربیت مدرس روزنامه‌نگاری حرفه‌ای خواستار برخورد با نشریاتی شد که مجوز دارند اما چاپ نمی‌شوند.

هوشمند، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی نیز فعالیت‌های مربوط به سایت خانه مطبوعات کشور را تشریح کرد.

محمودی، رئیس کمیته استان‌ها نیز بر ضرورت تکمیل برگزاری خانه مطبوعات در استان‌هایی که تاکنون با اساسنامه جدید شکل نگرفته‌اند تاکید کرد.

شاملو، رئیس کمیته رفاهی اقتصادی نیز توضیحاتی در مورد طرح راه‌اندازی صندوق حمایتی قرض‌الحسنه ارائه کرد.

اعلام 40 شاخص برای رتبه‌بندی نشریات

در ادامه معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: از این که وقتی می‌بینم همگی شما با اشتیاق و با برنامه در جلسات حضور پیدا می‌کنید بسیار لذت می‌برم و امیدوار به این که با همدلی شما بتوانیم گامی موثر در راه تعالی و پیشرفت مطبوعاتی محلی برداریم.

حسین انتظامی افزود: این قول را می‌دهیم که برای انعکاس فعالیت‌های شما و به خصوص برای کسانی که با رأی آنها انتخاب شده‌اید، به شما کمک کنیم.

وی با بیان این که شاید تا پنج یا شش ماه دیگر بتوانیم شماره موبایل مدیران مسوولان و صاحبان امتیاز را گردآوری و ارتباط ما با آنها از طریق پیامک میسر شود، افزود: ما در امتداد همراه با دولت الکترونیک در تلاش هستیم با ایجاد این رویه از سلیقه‌ای بودن کارها جلوگیری کنیم، سرعت را بالا ببریم و از هدر رفتن وقت نیز ممانعت کنیم.

انتظامی افزود: در طرح رتبه‌بندی روزنامه‌ها و ضریب کیفی نشریات 40 شاخص در نظر گرفته‌ایم که طی هفته‌های آینده این طرح به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر این که آگهی‌ها باید در صفحات اصلی روزنامه‌های سراسری چاپ شوند نه ویژه‌نامه‌های آنها، گفت: وقتی که بتوانیم سیستم آگهی‌ها را سیستماتیک کنیم، سازمان بازرسی نیز به راحتی و با یک کلیک می‌تواند به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد.

حمایت معاون مطبوعاتی از خبرنگارانی که حقشان تضییع شده

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان این که صدور مجوز نشریات محلی تنها دست ما نیست، گفت: درخصوص بیمه با نگاه پوپولیستی که از قبل وجود داشته در حق خبرنگارها ظلم شده است و من وظیفه خود می‌دانم از خبرنگارانی که حقشان تضییع شده است دفاع کنم.

انتظامی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود یک نشریه کد کارگاهی داشته باشد ولی بدون دفتر باشد و در منزل فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی گفت: با دستورالعمل جدید که ظرف هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد خیلی از افراد که قانون را رعایت نکرده‌اند صدای اعتراضشان بلند خواهد شد.

انتظامی با اشاره به این که دولت نباید خبرنگاران را بیمه کند چون استقلال حرفه‌ای آنها زیر سوال می‌رود، افزود: یک نشریه مقتدر و تاثیرگذار استانی باید حداقل از طریق بیمه 20 نفر را تامین کند.

وی افزود: طرح وضعیت‌شناسی مطبوعات محلی و همایش سراسری خانه‌های مطبوعات کشور توسط معاونت مطبوعاتی تایید و قابلیت اجرایی پیدا کرد.

در این نشست همچنین دبیران کمیته‌های مختلف نیز به بیان دیدگاه خود پرداختند. /250منبع: خبرگزاری ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.