.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ اداره کل تامین اجتماعی مازندران به یک خبر

 شمال نیوز: در پی درج خبری با عنوان « کشاورزان مازندرانی برسردوراهی تامین اجتماعی وثبت اسناد » در پایگاه خبری تحلیلی شمال نیوز ، جوابیه ای از سوی روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران صادر شد که عینا در ذیل درج می گردد.

 

مدیرمسئول محترم سایت وزین شمال نیوز

باسلام

احتراماً، عطف به مطلب مندرج در آن رسانه((کشاورزان مازندرانی برسردوراهی تامین اجتماعی وثبت اسناد)) خواهشمند است جوابیه زیر را با توجه به ماده 23 قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی درج فرمایید.

به استحضار مخاطبین عزیز میرساند:

نظر به اینکه بیمه نمودن افراد شاغل در کارگاههای کشاورزی دارای شخصیت حقیقی مستلزم شناخت کارگاه، کارفرما و افراد شاغل در آنها و احراز رابطه کارگری و کارفرمائی و دریافت مزد و حقوق می باشد لذا با عنایت به ماده 3 آیین نامه اجرایی موضوع تصویب نامه شماره 162727 /ت 47315 ه 89160 هیات محترم وزیران و تبصره ذیل آن به جهت شناسایی کار فرمایان حقیقی لازم است اسناد مالکیت، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری صادره از وزارت جهاد کشاورزی و یا واحدهای تابعه آنها، تعیین حدود و ثغور کارگاه ، پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی و همچنین نشانی اقامتگاه قانونی و یا محل سکونت اخذ و احراز گردد و تبصره ماده قانونی مذکور نیز این امر را الزامی دانسته است لذا علیرغم الزامات قانونی یاد شده و بر خلاف اظهارات رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان ساری تاکنون از سوی اداره کل تامین اجتماعی و صرفاٌ به جهت مساعدت و همکاری و با نگرش مثبت به بخش کشاورزی و باغداری استان و در راستای بیمه نمودن افراد شاغل واقعی در این بخشها اقدامات درخور توجهی انجام پذیرفته که می توان به تحت پوشش قراردادهای قریب 53 هزار کارگاه کشاورزی در سطح استان و برخورداری آنان از معافیت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان 5 نفر کارگر نام برد. لذا اطلاق سنگ اندازی در امور بیمه ای کارگاههای بخش کشاورزی از سوی اداره کل استان مازندران علیرقم قوانین موجود کم لطفی بنظر رسیده زیرا فرزندان بیکار کشاورز قانوناٌ مشمول بیمه تامین اجتماعی نبوده و تکلیفی نیز بر اساس قانون جهت بیمه نمودن افراد بیکار ساکن در روستا بر عهده سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود.

فلذا در پاسخ به اظهارات آقای رئیس باید اشاره کرد که اولاٌ: قوانین خلق الساعه در مازندران آزمایش نمی شود ثانیاٌ: افراد بیکار مشمول نمی شوند و شرایط بیمه شدن اشتغال و احراز سایر شرایط فو ق الذکرمی باشد. ثالثاٌ: تحت پوشش قرار دادن بالغ بر 53 هزار نفر بیمه شده در بخش کشاورزی دلالت برهمدلی و هم زبانی و همراهی با دولت تدبیر و امید بود، نه سنگ اندازی در نتیجه از آقای رئیس دعوت می شود به مرکز مشاوره تامین اجتماعی مراجعه تا با آگاهی از قوانین خصوصاٌ معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاهها ی کشاورزی اظهار نظر فرمایند و با اظهارات خلاف واقع موجب تشویش افکار عمومی نگردند.

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 30 فروردين 1394
با سلام . دراستان سمنان و استانهای دیگر برای بیمه نمودن کارگر باغ برای هر 1000 متر مربع یک نفر بیمه می شود ولی در استان مازندران برای هر هکتار یک نفر را بیمه می کنند در صورتی که بخشنامه ای در این زمینه نیست ملاک این دوگانگی چیست که کارگران باغ در مازندران مورد تبعیض و ... قرار می گیرند . با تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.