.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باهنر: ائتلاف با اصلاح‌طلبان هرگز
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نخستین نشست این تشکل در استان اصفهان در سال جدید به تشریح مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های جبهه این پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات پیش رو پرداخت.

فارس: محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نخستین نشست تشکل‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان در سال جدید اظهار کرد:‌ در بحث انتخابات مجلس لازم است چندین نکته را بیان کنیم، ابتدا تشریح وضعیت جبهه پیروان خط امام و رهبری لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: ‌انتخاب یک نفر به عنوان دبیرکلی پس از رحلت مرحوم عسگر اولادی به عنوان نخستین چالش جبهه پیروان خط امام و رهبری بود، چرا که هیچ جایگزینی با شاخصه‌های آن مرحوم برای دبیرکلی وجود نداشت.

باهنر افزود: برای آینده جبهه پیروان خط امام و رهبری سه وضعیت قابل تصور بود ابتدا آن که جبهه پیروان بر اساس یک خط مشی صرفا صلح رحم سیاسی حرکت کند، دوم آنکه جبهه پیروان به صورت یک حزب قوی و همه جانبه با محوریت اتحاد اصولگرایان گام بردارد و یا آنکه در وضعیت سوم اصلا برای جبهه پیروان به عنوان یک حزب تصوری نشود و صرفا یک ائتلاف اصولگرایی عمل کند و شاکله‌های تشکیلاتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی شرایط جبهه پیروان خط امام و رهبری متصور شدیم وضعیت اول و دوم برای جبهه پیروان خط امام و رهبری میسر نیست بر این اساس بر یک ائتلاف مبتنی بر وحدت جریانات اصولگرایی تمرکز کردیم.

* جبهه پیروان خط امام و رهبری بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تشکل حقوقی اصولگرایی در کشور است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا به امروز سعی شده است در جبهه پیروان تمرکز بر واحدهای سیاسی و تشکیلاتی مستقل جبهه به ما هو جبهه نداشته باشیم گفت: استفاده و بهره‌مندی از توانمندی‌های واحدهای عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری همچون حزب مؤتلفه و جامعه اسلامی مهندسین یک اصل و سیاست است.

باهنر اذعان کرد: معتقدیم که جبهه پیروان خط امام و رهبری بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تشکل حقوقی جبهه اصولگرایی کشور است و سعی کرده در ذیل سایه روحانیت و با محوریت روحانیون و جامعتین چون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران بر طریق وحدت حرکت کنند.

*هدف نخست جبهه پیروان خط امام و رهبری رسیدن به نقطه 100 درصدی وحدت اصولگرایان است

وی با بیان اینکه در جبهه پیروان خط امام و رهبری سعی کرده‌ایم روابط خود را در طول و پشت سر جامعتین تنظیم کنیم گفت:‌امروز بعد از گذشته سه دهه از فعالیت سیاسی و حزبی به این نتیجه رسیده‌ایم که از حرکت در سایه روحانیت هیچگاه ضرر نمی‌کنیم بلکه بدین واسطه از هرگونه انحراف، کج‌روی‌ها و کج‌‌فهمی‌ها در عرصه سیاست مصون می‌مانیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف نخست جبهه پیروان خط امام و رهبری رسیدن به 100 درصدی وحدت در جامعه اصولگرایی کشور است.

وی ابراز کرد: منظور از وحدت، وحدت فلسفی نیست بلکه تمرکز بر یک سری اصول مشخص و مشترک است که قبل از مجلس نهم با محوریت مرحوم آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی منشور 12 بندی پیرامون وحدت اصولگرایان تهیه شد.

//وی خاطر نشان کرد: اعتقاد و التزام به اسلام، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، پایبندی و تعهد به فرمایشات امام راحل و رهبری و فصل‌الخطاب دانستن ولایت فقیه از چارچوب و اصولی است که برای یک اصولگرایان قائل هستیم.

*اصلاح‌طلبان معتدل را به عنوان رقیب می‌پذیریم ولی برای ائتلاف هرگز

باهنر در ادامه به برخی از خط و مشی‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری برای عرصه سیاست و انتخابات اشاره کرد و گفت: معنای وحدت، همدلی و همکاری به معنای دوری از مواضع انقلابی و ارزشی نیست البته نباید وحدت را نیز به معنی یکسان کردن همه مواضع در همه موارد نیز تلقی کرد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به وحدت با برخی از جریانات چون جبهه پایداری گفت: وحدت با هر جریان و طیفی که در چارچوب و شاخصه‌های نظام و قانون باشد و تحت اصولگرایی معنی شود را می‌پذیریم.

وی خاطر نشان کرد: محور و اصول حرکتی جبهه پیروان خط امام و رهبری به منظور حرکت و کار با افرادی چون آیت‌الله مصباح یزدی بر عهده نظر جامعتین گذاشته شده است و کاملاً تابع تصمیمات جامعتین در این موارد خواهیم بود.

باهنر در توضیح چگونگی و نحوه ارتباط با اصلاح‌طلبان و وحدت با آنها تاکید کرد: برای انتخابات مجلس اصلاح‌طلبان معتدل را به عنوان رقیب می‌پذیریم ولی به منظور ائتلاف با آنها هرگز اقدامی نمی‌کنیم چرا که تجربه چند ده‌ساله به ما نشان داده است که اصلاح‌طلبان معتدل به محض رسیدن به کرسی قدرت کرسی را به دست اصلاح‌طلبان تندرو سپرده‌اند.

*خاستگاه فتنه، اصلاح‌طلبان تندرو بودند

وی ادامه داد: ما نسبت به اصلاح‌طلبان تندرو به شدت موضع داریم چرا که این تجربه را مبنی بر هنجارشکنی و فتنه از دل اصلاح‌طلبان تندرو به چشم خود دیده‌ایم، حقیقت آن است که همه اصلاح‌طلبان موافق فتنه نبودند و چه بسا در راهپیمایی 9 دی نیز حضور یافتند ولی صراحتا می‌گوییم خاستگاه فتنه 88 اصلاح‌طلبان تندرو بودند.

*صالح مقبول را بر اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم

وی در تشریح خط مشی جبهه پیروان خط امام و رهبری پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست و اصول ما بر این است که آدم صالح و مقبول را در تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور شناسایی کنیم، آدم صالح بدون مقبولیت اجتماعی و قابلیت رأی آوری برای انتخابات مجلس مناسب نیست.

باهنر تاکید کرد: برای انتخابات مجلس نباید ایده‌آلیسم بدون رئالیسم باشیمف چرا که قابلیت رأی‌آوری و توجه به مقبولیت اجتماعی از اصول رئالیسم اجتماعی برای موفقیت در انتخابات مجلس است.

وی خطاب به نمایندگان جبهه پیروان خط امام و رهبری شهرستان‌های اصفهان گفت: باید مد نظر داشته باشیم که برای انتخابات مجلس پیش رو صالح مقبول را بر اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم، پروژه چند نامزدی در یک شهر از سوی یک جبهه و جریان سیاسی پروژه کاملا شکست‌خورده‌ای است.

*دلواپسی به جاست ولی نباید منجر به تضعیف تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای شود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مذاکرات بحث هسته‌ای اشاره کرد و گفت: رهبری همواره در فرمایشات خود بر اطمینان و اعتماد از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید کردند بنابر این داشتن دل‌نگرانی و دلواپسی نسبت به مذاکرات هسته‌ای به جاست ولی هرگز نباید منجر به تخریب و تضعیف تیم مذاکره‌‌کننده شود.

وی افزود: ما کاملا قبول داریم که دشمن تب‌دار و حیله‌گر است و باید هوشیارانه و چهارچشمی مراقب رفتار او باشیم اما نباید دلواپس‌ها موجب بدبینی نسبت به نیروهای نظام و فرزندان انقلاب شود البته قابل بیان است که دولتمردان نیز نباید دلواپسی‌ها را به معنای هم کاسه شدن با کنگره آمریکا تلقی کنند و باب نقد را ببندند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.