.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حالا استاندار مازندران چه می کند ؟
وقتی دولت تدبیر و امید هم از بیکاران عوارض می گیرد!
شمال نیوز : از ربیع فلاح جلودار انتظار می رود ، حال که از رنج خانواده های مازندرانی اطلاع کافی دارد با مکاتبه رسمی به مسئولان دیربط در دولت مانع از کم لطفی به جوانانی شود که هم از غافله اشتغال جا می مانند و هم جیبشان خالی می شود !....

شمال نیوز : ابلاغیه دولت مبنی بر استخدام های جدید و در پی آن فراخوان متقاضیان کار در دستگاههای دولتی موجی از امید و رجاء در بین جوانان بویژه خیل عظیم بیکاران ایجاد نموده است بطوری که در مهلت تعیین شده برای ثبت نام، شاهد مراجعه دهها هزار نفر برای شرکت در آزمون و گزینش استخدامی نام نویسی کردند و متاسفانه از هر متقاضی ثبت نام کننده مبلغ 160/000ریال بعنوان حق ثبت نام دریافت کردند که اگر تعداد ثبت نامی ها را در شرایط کنونی بحران بیکاری حداقل یکصد هزار نفر در نظر بگیریم مبلغی بین 16000/000/000 ریال عاید خزانه دولت می شود حالا در نظر بگیرید جوانی که بدلیل بی تدبیری دولت های مختلف، همچنان در بحران بیکاری و مصائب ناشی از آن قرار دارد؟! باید یک پول زور و تحمیلی را به دولت پرداخت نماید .

از طرف دیگر در استخدامی های جدید دولت طبق معمول اولویت استخدام با نیروهای درون سازمانی (شرکتی، قرار دادمعین و حق الزحمه ای) هست و افزون بر آن باید سهمیه قانونی 25 درصدی خانواده معظم شهدا و ایثارگران را هم در نظر داشت ، در این صورت به کدامین کور سوی امیدی باید این مبلغ زورکی را پرداخت کنند. استخدامی که از همین حالا نتایج آن معلوم هست؟!! شاید سوال کنید چرا با اینکه این عزیزان می دانند امیدی نیست باز در این آزمون شرکت می کنند؟

باید اذعان داشت که این ثبت نام ها نوعی اعلام حضور برای خیل کثیری از جوانان عزیز فاقد شغل هست که از سر اجبار خانواده و اطرافیان به امید شانس یا اقبال شرکت می کنند.

سئوال اینجاست، دولت محترم که یکی از وظایف قانونی و مسئولیت رسمی و شرعی آن ایجاد شغل و درآمد سالم برای جوانان هست؟ چرا از وظیفه خود کاسبی می کند!! چرا جوانی که بیکار هست و هزینه های سرسام آور زندگی او و خانواده اش را می آزارد باید به دولت پول پرداخت کند؟! در حالی که می بایست به جوانان بیمه بیکاری بدهند تا زمانی که شغل مناسب پیدا نمایند !!! روی سخن ما با رئیس جمهور تدبیر و امید است چگونه و با چه وجدانی رضایت می دهید مردمی که با هزاران امید و آرزو به جنابعالی رأی دادند با این رفتارهای کاسب محورانه دچار سرخوردگی و ناامیدی شوند؟! در حالیکه دولت باید برای اشتغال بکار این جوانان که عمدتا فارغ التحصیل دانشگاهها هم هستند، دعوت نامه بفرستد نه اینکه با منت و هزینه تحمیلی از آنها استقبال کند !!

پیشنهاد میشود دولت محترم این هزینه ها را به جوانان بیکار برگرداند و در صورت پذیرش و استخدام، آنوقت این مبلغ مورد نیاز را مطالبه نماید.

البته در این بین گناه استانداران را به عنوان نمایندگان عالی دولت نمی توان نادیده گرفت که نسبت به این موضوع و از کنار آن با بی تفاوتی عبور می کنند .

استاندار مازندران در حالی از کنار این اجحاف به فرزندان کارگر و کشاورز مازنی بی تفاوت عبور می کند که می داند این خانواده ها چگونه با سختی ها و مشقت ها ، اندک درامدی را کسب می کنند و حال مجورند آنرا در قابل دلخوشی اشتغال قرزندانشان به خزانه واریز کنند .

از ربیع فلاح جلودار انتظار می رود ، حال که از رنج خانواده های مازندرانی اطلاع کافی دارد با مکاتبه رسمی به مسئولان دیربط در دولت مانع از کم لطفی به جوانانی شود که هم از قافله اشتغال جا می مانند و هم جیبشان خالی می شود !

داوود عزتی - فعال رسانه ای مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ارزو 28 فروردين 1394
دادا 16000000000 ریال درسته دقت کن
محمد 27 فروردين 1394
دوست عزیز ته دل خشه
بانک ها و سازمان ها آزمون گیرنه 50000 تمن به بالا
16000 تمن چیزی نیه کا
پاسخ ها به این نظر
عمار 28 فروردين 1394
عذر بدتر از گناه آوردید!!! آن هم ظالمانه هست نباید با کسی که شغل ندارد اینگونه رفتار کنند
عمران 27 فروردين 1394
با سلام
در ارتباط با مطالب بيان شده به اطلاع مي رساند . مشكل در بيكار ماندن و نداشتن كار نيست . بلكه اساس ترين درد و معضل مردم شريف وولايت مدار استان مازندران عدم برنامه ريزي و مشخص شدن افق آرماني در اين استان است كه از سوي مسولان استاني ناديده گرفته شده كه امروزه استان ما با پتانسيل فوق العاده اي كه دارا مي باشد به اين روز افتاده. هنوز هم دير نشده لباس رزم به تن نموده و با اين كج مريض رفتا ركردن ها بايد فاعق شويم. ما بايك برنامه ريزي درست و پيدا كردن ظرفيتها و فرصتهاي مناسب در استان و هدايت نمودن اصولي و كارشناسي و با كوتاه كردن دستهايي افرادي كه از آن به نفع خود استفاده مي كنند . مي توانيم خط قرمزي بر بيكاري بكشيم و شاهد پايان دروره و حكومت بيكاري در استان و كشور شويم. اگر مسولان فقط بخواهند و محكم به ميز و صندلي خود نچسبند و آن را راهها نمايند اين امر محقق خواهد شد.
به اميد آن روز
نا شناس 31 فروردين 1394
فعلا دولت محترم چسبده به سیاست خارجی انگار دیگه با این مردم محترم کاری ندارد و به هیچ قشری رحم نمیکند به قولی خرش از پل گذشته است ..............

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.