.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس شورای بخش مرکزی ساری و یک آه و صد ناله....
کشاورزان مازنی بر سر دو راهی تامین اجتماعی و ثبت اسناد / چرا قوانین خلق‌الساعه باید در مازندران آزمایش شوند؟!
شمال نیوز : مهدی مرتضوی با بیان اینکه جایگاه کشاورز مازندرانی در این قانون مشخص شود، خاطرنشان کرد: در نامه اخیر، کشاورز مازندرانی از کم‌ترین حقوق خود هم محروم شده است....

شمال نیوز : رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان ساری گفت: در حالی که ثبت اسناد به زمین‌های کم‌تر از دو هکتار سند مالکیت نمی‌دهد اما تامین اجتماعی بیمه کشاورزان را منوط به ارائه سند مالیک کرده است.

بر اساس نامه شماره 366/16 تامین اجتماعی شماره یک شهرستان ساری به جهاد کشاورزی این شهرستان، بیمه باغداری و کشاورزی با ارائه سند مالکیت یا فروشنامه رسمی از سوی کشاورزان، باغداران،واحدهای گل و گیاهان زینتی و دارویی و ... انجام می‌شود.

این مسئله مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفته چراکه اغلب اراضی دارای سند مالکیت نبوده و در بین وراث تقسیم شده است.
رئیس شورای بخش شهرستان ساری در اعتراض به این دستورالعمل جدید که به صورت پایلوت در مازندران اجرا می‌شود، خواستار بازنگری در این نامه شده است.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان ساری در جمع خبرنگاران گفت: در بخش مرکزی شهرستان ساری شاید کم‌تر از پنج درصد اراضی دارای سند مالکیت باشند.

مهدی مرتضوی اظهار کرد: بر اساس نامه اخیر جهاد کشاورزی، کشاورزی که می‌خواست فرزند بیکار خود را به عنوان کارگر باغ بیمه کند، دیگر نمی‌تواند نسبت به این کار اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قوانین ثبت اسناد، به زمین‌های زیر دو هکتار سند مالکیت داده نمی‌شود اما بر اساس قوانین کار، برای هر هکتار از اراضی باید یک کارگر بیمه شود، افزود: این تناقض آشکار در قوانین است که موجب سرگردانی کشاورزان شده است.
مرتضوی با بیان اینکه چرا این قوانین خلق‌الساعه باید در مازندران به صورت پایلوت اجرا شود، تصریح کرد: تصور بر این است که دست‌های پشت پرده در صدد تخریب چهره دولت هستند.
وی با اشاره به اینکه با اقدامات اینچنینی، کشاورزی رو به تعطیلی می‌رود، ادامه داد: اگرچه سیاست دولت بر مهاجرت معکوس و سکونت در روستاها است اما با اقدامات کارشناسی نشده، کشاورز و فرزند کشاورزی امیدی برای زندگی در روستا نخواهند داشت.
رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان ساری با بیان اینکه جایگاه کشاورز مازندرانی در این قانون مشخص شود، خاطرنشان کرد: در نامه اخیر، کشاورز مازندرانی از کم‌ترین حقوق خود هم محروم شده است.
وی با اشاره به اینکه خواستار بازنگری در نامه تامین اجتماعی به جهاد کشاورزی هستیم، افزود: نمایندگان مجلس در کجای صندلی بهارستان نشسته‌اند که در مقابل تصمیمی اینچنینی، اقدامی انجام نداده‌اند.
مرتضوی با بیان اینکه از مجلس نماینگان مازندران انتظار داریم با رسیدگی به وضعیت این نامه، مانع نابودی کشاورزی در مازندران شوند، تصریح کرد: نباید رفتاری صورت گیرد که با سیاست‌های دولت همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان شهرستان ساری پیگیر این موضوع هستند، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است و سیاست دولت هم بر اجرایی شدن این شعار است اما برخی دستگاه‌ها با سنگ‌اندازی مانع محقق شدن شعار سال می‌شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

باغبان از رشت 26 فروردين 1394
همیشه باید کشاورزان قربانی شوند ...چرا؟؟؟؟؟؟
نا شناس 27 فروردين 1394
پیگیری این مطالبه از سوی مسئولین استانی خواست همه روستائیان است . تشکر از مهدی مرتضوی
علی اسماعیل زاده 10 بهمن 1394
کشاورزاگه نباشه مملکت دچار مشکل حالا هی توسر کشاورز بدبخت بزنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.699 seconds.