.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از ابتدای نوروز امسال تاکنون صورت گرفت
اقامت 4.5 میلیون نفر مسافر در گیلان

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از 4 میلیون و 500 هزار نفر اقامت شب از ابتدای نوروز امسال تاکنون در این استان خبر داد.

حمید آذرپور امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی و مهیا بودن امکان بازدید از بناها، محوطه‌ها و اسکان گردشگران در گیلان اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تاکنون تعداد 818 هزار و 132 دستگاه خودروی سواری وارد استان شدند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی از 4 میلیون و 500 هزار نفر اقامت شب در واحدهای اقامتی ثابت و موقت از ابتدای نوروز امسال تاکنون در گیلان خبر داد و افزود: آمار مذکور رقم قابل ملاحظه‌ای برای استان محسوب می‌شود.

آذرپور با بیان اینکه گردشگران استقبال بسیار خوبی از جاذبه‌های تاریخی و موزه‌های گیلان داشتند، تصریح کرد: موزه میراث روستایی به عنوان بزرگ‌ترین اکوموزه روباز خاورمیانه مخاطبان بسیاری را جذب کرده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اهداف احداث موزه روستایی در استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی موزه میراث روستایی یکی از معدود تلاش‌هایی است که با هدف ثبت، نوشتاری کردن و بازسازی بخشی از میراث فرهنگی و معنوی مردم گیلان انجام شده است.

این مسئول نوشتاری و دیداری کردن میراث فرهنگی، معنوی و زندگی مردم گیلان را در راستای تداوم و پایداری و همچنین آشنایی نسل‌های آینده با این میراث خواند و بیان کرد: حفظ هویت بومی و شناساندن آن به مردم به‌ویژه جوانان، غنی‌سازی فرهنگی ملی، تحکیم وحدت بومی، تقویت فرهنگ خودباوری و خردورزی، ایجاد انگیزه در جوانان برای کار و تلاش با اتکا به امکانات و توانمندی‌های موجود و همچنین امید به زندگی بهتر از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی موزه میراث روستایی گیلان است.

آذرپور با اشاره به ساخت بناهای سنتی با شکل نخستین آن، خاطرنشان کرد: نمایاندن نحوه زندگی گذشتگان به نسل امروز از دیگر اهداف راه‌اندازی موزه میراث روستایی گیلان است.

معاون فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی، عکس و نقاشی در موزه میراث روستایی در ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: دستاوردهای معماری، پوشاک محلی، سفره گیلانی و گونه‌های مختلف موسیقی محلی در نمایشگاه مذکور به معرض دید گردشگران گذاشته شده است.

وی به اجرای مراسم و جشن‌های سنتی گیلان در موزه میراث روستایی گیلان اشاره کرد و گفت: مراسم عروس‌گوله، نوروزی خوانی و ... از برنامه‌های اجرایی در موزه مذکور در ایام تعطیل است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.262 seconds.