.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با تقدیر از خدمات و میزبانی شایسته ؛
کاروان های راهیان نور مازندران و جای خالی اطلاع رسانی مطلوب !
شمال نیوز : روزانه گروه‌ها و افراد زیادی از مازندران با اتوبوس در قالب کاروان و یا با خودروهای شخصی خود را به اروندکنار، شلمچه، فکه، دهلاویه، هفت‌تپه، طلائیه و دیگر یادمان‌ها می‎رساندند اما در کنار خدمات ، میزبانی و پذیرایی شایسته به کاروان ها ، اخبار حضور این همه عاشق در رسانه‌ها اندک بود.....

شمال نیوز :یکی از کاربران که امسال توفیق همراهی با راهیان نور و زیارت قدمگاه شهیدان سرافراز مازندران در هفت تپه نصیبش شده است در یادداشتی ضمن تجلیل از زحمات انجام شده در کاروان های راهیان نور مازندران ، از ضعف اطلاع رسانی آن گلایه کرده است .

یادداشت این « راهی نور » را با هم می خوانیم :

عطر افلاک از دور به مشام می‌رسد، با خودم مرور می‌کنم مگر خاک هم دیدنی‌ست؟! با این حال گام برمی‌دارم در جای‌جای یادمان‌های دفاع مقدس، همراه با کاروان‌هایی که خود را به هفت‌تپه می‌رسانند و از زمان حرکت، خود را در میان تپه‎هایی از نور خدا می‌بینند و منتظرند تا پیام شهدا را با چشم جان و گوش دل درک کنند.‎

بعضی‌ها که فکرش را هم نمی‌کردی خود را به هفت‌تپه مقر رزمندگان لشکر همیشه پیروز و خط شکن 25 کربلا رسانند؛ خیلی‌هاشان دوست داشتند از آنها بپرسند چرا در بهترین و زیباترین روزهای سال، بی‌خیال این همه نقاط دیدنی، طبیعی و تاریخی، وارد سرزمین خاکی شده‎اند؟

خود هفت‎تپه هم معبد چندهزارساله زیگورات چغازنبیل را در دل خود جای داده اما آنها به زیگورات نرفته‎اند، زیگورات آنها لابه‎لای تپه ماهوری‌های هفت‎تپه است که مأنوس با عطر شهدا بود؛ اما کسی نبود از جوانان نسل سوم و چهارم دیار علویان بپرسد که چرا به اینجا آمدند و علت این همه عشق و شور مخابره شود.

روزانه گروه‌ها و افراد زیادی از مازندران با اتوبوس در قالب کاروان و یا با خودروهای شخصی خود را به اروندکنار، شلمچه، فکه، دهلاویه، هفت‌تپه، طلائیه و دیگر یادمان‌ها می‎رساندند اما در کنار خدمات  ، میزبانی و پذیرایی شایسته به کاروان ها ، اخبار حضور این همه عاشق در رسانه‌ها اندک بود.

حدود 50 هزار زائر عاشق، گردشگر، دانشجو، دانش‌آموز و یا هر عنوانی که می‌توان برای این افراد درنظر گرفت، خود را در قامت کاروان‌های راهیان نور به سرزمین‌های کربلای ایران رساندند.

سرزمین‌هایی که قرار است رسالت دانشگاه‎ها را به‌دوش بکشند؛ اساتید این کلاس‌ها شهدا هستند، همان‌هایی که به‌تنهایی کار یک مرکز جامع دانشگاهی را به‌عهده گرفتند.

اما ظاهراً دانشگاه یا سنگر اطلاع‌رسانی در عرصه جنگ نرم، آن‌هم در فضای رسانه‌ای و مجازی مازندران در تدبیر مسئولان دیده نشد تا سنگربانی خوبی را شاهد باشیم.

تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی قوی برای پوشش حضور عاشقانه مردم مازندران ، امری ضروری بود که می توانست با انعکاس گسترده تر آن ، همه آنانی که به هر دلیل نتوانستند همراه با راهیان نور شوند را سرشاز از انوار قدمگاه شهیدان سرافراز نماید که متاسفانه آنچنان که باید صورت نپذیرفت .

کاش اسفند 93 دوباره تکرار شود و یک کمیته اطلاع‌رسانی در خورشأن متشکل از رسانه‌های فعال مازندران در کنار کاروان‌های فرهنگی راهیان نور این استان برای تاریخی شدن حماسه حضور خالصانه مردم شکل بگیرد، کاری که امسال در حوزه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در مازندران شکل گرفت اما در عرصه فرهنگی کاروان‌های راهیان نور کمتر دیده شد.

عضو کوچکی از کاروان « راهیان نور »

فروردین 94


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حامد 8 فروردين 1394
بايد بگم خيلي عالي بود اين دوستمان خبر ها رو چک نميکنه ما که بوديم بچه هاي صدا و سيما بودن فيلم و عکس ميگرفتن ، ضمنا 25فروردين مستندش پخش ميشه ، براي شهدا صلوات بفرستيد
نا شناس 9 فروردين 1394
یکی از رفقای ما با خانواده با اتوبوسهای ولوو به به مناطق جنگی رفته بسیار از شیوه سفر ناراحت بود پشیمان شده بوده کهمن بعد با اوتوبوس مسافرت کند باید طوری برنامه ریزی کنند که مردم راحت سفر کنند
سید 9 فروردين 1394
درسته . پوشش خبری خوب انجام نشد و ای کاش یک تیم رسانه ای منسجم این رویداد عظیم رو چوشش میب داد . البته دوستان در ستاد راهیان نور زحمت خودشون رو در مبحث اطلاع رسانی کشیدند اما کامل نیود .
مسافر 9 فروردين 1394
حیف این لحظه های ناب که ثبت نشد !
نا شناس 9 فروردين 1394
من کاملا با این گزارش موافقم سال گذشته آمار اخبار تو رسانه ها را چک کنید ببینید چه تعداد خبر کار شد است اما امسال چی همیشه برای کار فرهنگی کم میزاریم. از هیچی نمی زنیم اما به فرهنگ که اساس کار است می زنیم برای اطلاع رسانی تو این حوزه که دیگه
فرهنگی 11 فروردين 1394
سلام. من هم موافقم. اطلاع رسانی رسانه ای در شان حماسه آفرینی شهدای مازندران و سرزمین مقدس مناطق عملیاتی که محل عروج آنها بود انجام نشد.
بسيجي جانباز گمنام 13 فروردين 1394
باسلام احترام و ادب به همه دست‌اندركاران راهيان نور. يك سرباز جنگ نرم(عضو بسيج اساتيد دانشگاه‌هاي مازندران) هستم و حضرت حق سبحانه تعالي توفيق داد كه به مدت 20 روز "خادم‌الشهدا" در راهيان نهور استان مازندران بودم برادري كه متن فوق را نوشتند اولا آماري كه دادند اشتباه است. فقط از استان مازندران نزديك به 20000 نفر راهيان نور تشريف داشتندو در كل كشور نزديك به 18000000 نفر ضمنا بسياري از برادران فرماندهان سال‌هاي دفاع مقدس نه تنها "راوي" بودند و روايتگر دلاوري‌هاي ايثارگران بلكه بي‌ريا و بدون تكبر به قول بچه بسيجي‌ها"آچار فرانسه" اردوگاه هم بودند(في‌المثل: روحاني پايگاه شب‌ها با لباس كار سرويس بهداشتي مي‌شست يا فرمانده پايگاه خودش در جمع‌آوري نظافت محوطه تلاش مي‌نمود و....) اين همه خلوص مر شرمنده ساخت و از در گاه خداوند سلامتي و عاقبت بخيري براي همه دست‌اندر كاران استدعا دارم. انتظارم اين است در اين گونه حركت‌هاي مردمي پيشقدم براي پيشنهاد بهتر شدن كار در سال‌هاي آينده باشيم نه فقط ضعف‌هاي كوچك قابل اغماض آن‌هم از ديدگاه خود را به كل تعميم دهيم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.249 seconds.