.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش توکلی به سخنان ضدایرانی اردوغان
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارت خارجه کشورمان باید با توجه به سخنان بی‌پایه و اساس آقای اردوغان، سفر وی را به ایران به تعویق بیاندازد.

تسنيم: احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه علیه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: وزارت خارجه کشورمان باید با توجه به سخنان بی‌پایه و اساس آقای اردوغان، سفر وی را به ایران به تعویق بیاندازد.

وی افزود: وقتی فردی در مقام رئیس‌جمهور یک کشور آن قدر برای کشور همسایه خود احترام قائل نیست که در آغاز سفرش درباره سیاست خارجی ایران سخن گفته و اقدام به دخالت می‌کند، لازم نیست ما نسبت به ایجاد روابط با این کشور اشتیاق نشان دهیم.

توکلی تاکید کرد: آقای اردوغان با کمال بی‌انصافی ایران را به تجاوز متهم کرده، این در حالی است که ایران در عراق و به دعوت مسئولان عراقی به نیروهای نظامی این کشور مشاوره می‌دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌ آقای اردوغان این اقدامات ایران را با عنوان سلطه‌طلبی ایران قلمداد می‌کند که اصلا صحیح نیست.

توکلی تصریح کرد: آقای اردوغان چرا نهضت مردمی در یمن را که اکنون به اوج خود رسیده، اقدامات تروریستی می‌خواند، اما جنایت‌های داعش را اقدامات تروریستی اعلام نمی‌کند و ایران را به دخالت در امور این کشورها و سلطه‌طلبی در منطقه متهم می‌کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه ایران باید موضع شفافی در خصوص سخنان اخیر اردوغان علیه ایران بگیرد، گفت: البته آقای ظریف وزیر امور خارجه درباره این سخنان اردوغان موضع گرفته که کافی نیست و باید وزارت امور خارجه قاطع‌تر از این موضع بگیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ايراني 8 فروردين 1394
قابل توجه ترک جماعت دوستدار ترکيه پانترک.
رضا 8 فروردين 1394
لطفاً آقای احمدی نژاد که روابط خوبی با اردوغان و ترکیه دارد وارد شوند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.