.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ محسن هاشمی به شریعتمداری در خصوص اموال خانواده هاشم
برادر سوم ، آقای احمد هاشمی است که قبل از انقلاب کارمند مس سرچشمه بود و تا چند سال بعد از انقلاب نیز در همین سمت خدمت کرد و سپس بازنشسته شد و تاکنون نیز بدون هیچ پست و مقامی با همان حقوق بازنشستگی و ارثیه ی پدری زندگی می کند.
به گزارش شمال نيوز به نقل إز پارسینه محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در نامه ای به حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان درمورد وضعیت خانواده و بستگان پدرش چنین می گوید:




جناب آقای شریعتمداری      مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم
در روزنامه کیهان مورخ 2 /10/ 79  مطالبی به نقل از جناب آقای علی مطهری درج شده که در بخشی از آن بطور مستقیم یا غیرمستقیم مطالب کذب و خلاف واقعی در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی و اعضای خانواده ایشان بیان گردیده است.
گرچه این قبیل اتهامات که معمولا حالت کلی گویی و اشاره وکنایه داشته ، در برخی از مطبوعات دیگر توسط برخی افراد مسبوق به سابقه است ولی به دلیل اینکه پاسخگویی به آن ها را مناسب نمی دانستیم تاکنون با سکوت و گهگاه در حد روشنگری و در پاسخ برخی سوالات در مصاحبه ها ، داوری نهایی را به خداوند عادل و وجدان آگاه مردم واگذار می کردیم ولی این بار با توجه به اظهارات فردی که بخاطر اعتبار پدرش ممکن است تاثیرمنفی بیشتری در اذهان داشته باشد و سکوت ها ممکن است باعث شبهه بیشتر و پذیرش افکار عمومی و بدتر از آن درست بودن تهمت ها و اکاذیب در تاریخ انقلاب اسلامی شود ادامه سکوت را جایز ندانستیم و انتظار نداشتیم تهمت ها و شایعات ضد انقلاب را در رسانه ای که متعلق به بیت المال است ببینیم .
انتظار از رسانه های دلسوز انقلاب این است که از اعتبار زندگی سالم افرادی که خود و خانواده را وقف انقلاب اسلامی کرده و عملکرد و زندگی آنها درست برخلاف این تهمت هاست ،در جهت کسب آبروی بیشتر برای انقلاب بهره بگیرند .
به ناچار توضیح ذیل را برای رفع شبهات و آگاهی افکار عمومی ضروری می داند:



1- آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای سه برادر، چهار خواهر و دو دختر و سه پسر است که یکی از برادران ، آقای محمد هاشمی از دوران مبارزات قبل از انقلاب اسلامی با حضرت امام خمینی (ره) همکاری مستقمیم داشت و پس از پیروزی انقلاب با دستور شخص حضرت امام(ره) به مدیریت سازمان صدا و سیما گمارده شد و با حمایت و تایید ایشان تا پایان حیات امام بزرگوار در این مسئولیت انجام وظیفه کرد و پس از آن نیز به عنوان معاون رئیس جمهور در امور اجرائی تاکنون به انجام وظیفه خود ادامه داده است.



2- یکی دیگر از برادران آقای محمود هاشمی نیز پس از پیروزی انقلاب باز با دستور حضرت امام (ره) به مسولیت فرمانداری شهر مقدس قم منصوب و پس از آن نیز به عنوان رئیس اداره سیاسی خاور میانه وزارت خارجه مشغول به کار شد.(کاملا مشخص است که این تغییر پست ارتقا محسوب نمی شود.)



3- برادر سوم ، آقای احمد هاشمی است که قبل از انقلاب کارمند مس سرچشمه بود و تا چند سال بعد از انقلاب نیز در همین سمت خدمت کرد و سپس بازنشسته شد و تاکنون نیز بدون هیچ پست و مقامی با همان حقوق بازنشستگی و ارثیه ی پدری زندگی می کند.



4- مادر مرحومه الله هاشمی تا آخرین روزهای عمر و تا سن نود سالگی در روستای بهرمان نوق رفسنجان در محیط ساده روستا زندگی کرد و تا آخرین لحظات عمر بدون بهره گیری از کمترین امتیاز مادی، حاضر نشد یک ریال هم از اموال عمومی استفاده کند.



5- از چهار خواهر آیت الله هاشمی رفسنجانی دو نفر از آن ها در روستای بهرمان با کارهای کشاورزی و خیاطی زندگی و امرار معاش می کنند و اکنون در سن پیری به زندگی ساده خود در همان روستا قناعت می کنند و یکی از آن ها که مادر شهید است حتی حاضر نشده از حقوق و امتیازاتی که معمولا به مادران شهدا تعلق می گیرد استفاده کند و یا خیاطی و ارثیه ناچیز زندگی می کند.



خواهر بزرگتر نیز که اخیرا به رحمت الهی پیوست تا آخر عمر با قناعت به درآمد ناچیز ارثیه پدری زندگی می کرد و از اموال عمومی نیز استفاده نکرد . 
یکی دیگر از خواهران نیز در رفسنجان خانه دار بوده و همسر امام جمعه این شهر است.



6- از پنج فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی دو دختر به نام فاطمه و فائزه هستند که هیچوقت سمت و پست دولتی حساس یا غیرحساس نداشته اند و با ابتکار خودشان در امور خیریه و کمک به هموطنان نیازمند به صورت افتخاری و بدون دریافت حقوق تلاش می کنند . در یک دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی فائزه با رای مستقیم مردم به عنوان نماینده شهر تهران انتخاب شد.



7- از سه فرزند پسر، اینجانب تحصیلات دکترای مهندسی مکانیک خود در خارج را برای کمک به صنایع حساس موشکی در دوران دفاع مقدس ناتمام گذاشته و به وطن بازگشتم و تاکنون در مسئولیت هایی همچون مدیریت صنایع نظامی ، ریاست بازرسی ویژه رئیس جمهور ، حدودا یکسال آخر دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی به عنوان رئیس دفتر و اکنون نیز در پست مدیرعامل شرکت مترو مشغول به انجام وظیفه هستم که این مسئولیت نیز در دولت فعلی واگذار شده است.



8- مهدی هاشمی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی و حضور فعال در جبهه های جنگ ، مسئولیت مدیریت یک شرکت صنعتی ساخت سکوهای نفتی در دریا را پذیرفت و افتخارات ارزشمندی در زمینه صنایع سکوسازی و ساخت و نصب لوله های کف دریا کسب کرد که این تلاش ربطی به معاملات خارجی نفت و گاز نداشته و محصول تلاش وی نجات کشور از یکی از وابستگی های صنایع دریایی مورد نیاز نفت است .



9- یاسر هاشمی نیز پس از شرکت در خطوط مقدم دفاع مقدس و مجروح و شیمیایی شدن های مکرر پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی برای کمک به صنایع جنبی و تبدیلی در وزارت جهادسازندگی مسئولیت گرفت و از آثار تلاش های او و همکارانش خود اتکایی این صنعت مهم و رفع مشکلات این صنعت بوده است و در حال حاضر نیز پست دولتی ندارد .



10- دامادهای ایشان نیز که در سالهای اول پیروزی انقلاب در رشته های پزشکی ودندانپزشکی فارغ التحصیل شدند یکی از آنها تاکنون هیچ مسئولیت دولتی نداشته و دیگری نیز از همان سال های اول مسئولیتی در بخش دندانپزشکی بیمارستان اختر را به عهده دارد و در دانشگاه نیز تدریس می کند.



11- همسر آقای هاشمی رفسنجانی نیز پس از انقلاب اسلامی و مسئولیت های مختلف آیت هاشمی رفسنجانی ، عهده دار امور خانه داری بوده و هم چنان به خانه داری مشغول است.



با توجه به مسئولیت و سمت های فوق الذکر آیا تعبیرات خانواده سالاری ، دست اندازی و نفوذ در مراکز مهم کشور، دروغ و تهمت بزرگی نیست؟ آن چه گفته شد برای قضاوت افکار عمومی و خود شماست . کافی است بدانید این خانواده در دوران جمهوری اسلامی بخشی از دارایی های قبل از انقلاب را نیز فروخته و صرف معاش و مسکن و هزینه های زندگی کرده است. در هیچ موردی از رانت های دولتی استفاده نکرده اند ، مالک کارخانه ای نبوده و نیستند بخصوص کارخانه خودرو که در مصاحبه با کیهان ذکر شده و کوچکترین نفعی و فعالیتی در جزیره کیش نداشته و ندارند و اصلا تجارت ندارند تا چه رسد به تجارت خارجی و صدور محصولات انحصاری پر سود و حساس.



لازم به یادآوری است که صورت کامل دارایی های خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از مسئولیت ریاست جمهوری در دستگاه قضایی موجود و کم شدن آن مشخص است.



جای بسی تاسف است که اکنون به جای دفاع از سربازان و پیشتازان و پیشتازان انقلاب اسلامی ، یا دروغ و تهمت ، یکی از سربازان شناخته شده انقلاب به گونه ای معرفی می شود که تاثیر منفی در قضاوت مردم و تاریخ دارد و تاسف بارتر اینکه این مطالب کذب و مصادیق بارز تهمت که علاوه بر لزوم پاسخگویی در دادگاه عدل الهی قابل پیگرد قانونی نیز می باشد از زبان کسانی شنیده شود که خود را ناشر اندیشه های شهید مطهری می نامند و خود به وضوح واقفند که شهید مطهری نیز یکی از کسانی است که قربانی اینگونه القائات و شایعات بی اساس در ذهن جوانان به ظاهر مسلمان و خوارج گونه اوائل انقلاب شد.





ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

گل اقا 8 فروردين 1394
بابا جان چرا گیر الکی میدین اخه... راس میگه بنده خدا... قضیه اختلاسو و زدو بند و فتنه و ......واسه یکی دیگه بوده....سخت مگیرین بابا جان
صبا 8 فروردين 1394
اقا همیشه و در طول تاریخ انهای که اصل و پایه هر نظامی هستند را سعی می کنند فلج کنند و از کاز بیاندازند تا حضور عناصر فرصت طلب و بی گانه به اصول انقلاب را فراهم اورند برای نمونه شهید بهشتی، اما هاشمی زنده است تا نهضت زنده است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.