.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با سخنرانی علی لاریجانی ؛
یادواره شهید املاکی 9 فروردین در لنگرود برگزار می‌شود
مسئول روابط عمومی فرمانداری لنگرود گفت: یادواره سردار شهید حسین املاکی با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نهم فروردین ماه جاری در لنگرود برگزار می‌شود.

یعقوب رمضانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین سالگرد شهادت سردار همیشه قهرمان حسین املاکی در این شهرستان اظهار کرد: نهم فروردین ماه جاری ساعت 16 عصر مراسم مذکور در مسجد جامع لنگرود برگزار می‌شود.


وی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را سخنران یادواره سردار شهید حسین املاکی عنوان کرد و افزود: 17 برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت بزرگداشت شهید حسین املاکی تدارک دیده شده است.


رمضانی از برگزاری مسابقه انشأنویسی دانش‌آموزی با موضوع شهید املاکی در لنگرود خبر داد و بیان کرد: دو هزار جلد دفترچه مزین به تصویر و نام شهید املاکی بین دانش‌آموزان لنگرودی توزیع شده است.


مسئول روابط عمومی فرمانداری لنگرود با بیان اینکه همایش واکاوی نقش لشکر قدس گیلان در عملیات والفجر 10 اسفند ماه سال 93 برگزار شده است، تصریح کرد: سرود و نماهنگ ویژه شهید املاکی تولید شده است.


به گزارش فارس، شهید حسین املاکی در عاشورای سال 1340 در روستای کولاک‌محله لنگرود به دنیا آمد و در سال 58 دیپلم گرفت و پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شد و در کسوت فرمانده محور در لشکر 25 کربلا حماسه‌ها آفرید.


وی در سال 64 با ایجاد لشکر ویژه قدس به عنوان فرمانده تیپ یکم و جانشین لشکر نقش‌آفرینی کرد و در عملیات‌های مختلف کربلای 2، 4 و 5 جانفشانی کرد و در تاریخ 9 فروردین ماه سال 67 در ارتفاعات «بانی‌بنوک» بر اثر حمله شیمیایی دشمن بعثی آسمانی شد.
مقام معظم رهبری در سفر سال 79 به گیلان شهید املاکی را که در میدان جنگ ماسک خود را به صورت بسیجی کنار دستش بست، قهرمان نامیدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.221 seconds.