.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هر کس هر طور که می خواهد در شهر من راه می رود
با آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروزی بسیاری از مردم نوار شمالی کشور را برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب می کنند ؛ در این میان برخی مسافران با زیر پا گذاشتن فرهنگ و هنجار های طبیعی میزبانان شمالی؛ موجبات نارضایتی اهالی بومی شمال کشور را موجب می شوند .

در همین رابطه یکی از كاربران شمالي متنی را به قلم تحریر در آورده است که نشان از حال و هوای ساکنان بومی مناطق توریستی در ایام تعطیلات دارد.


متن این دل نوشته که برای شفاف ارسال شده است به شرح زیر است:


"چند سالی است .. . دقیقا نمی دانم کی اما میدانم از همان جایی که بچگی هایمان تمام شد ؛ از همان موقع ها عادت کردیم وقتی پاهایمان به شن های نرم ساحل رسید به جای شوق وصال دریا حواسمان پرت شود به فرهنگی که برایمان غریبه بود .. . فرهنگ برهنگی !این عادت کردن از نوع منفی اش هم عجب تبعاتی داشت و از آن بی خبر بودیم (!)


بی خبر بودیم از اینکه نم نمک بچه هایمان دیگر به جای شوق دریا اشتیاق ساحلش را دارند تا کمی خود را در فرهنگ وارداتی توریست ها غرق کنند ،کم کم این فرهنگ خود را از ساحل به خیابانهای منتهی به دریا کشاند و در حال حاضر که این دل نوشته را مکتوب میکنم هر کس هر طوری که میخواهد در خیابانهای شهرم راه می رود .


ما شنیده بودیم که انسان ذاتا بی نهایت طلب است و اگر برایش طرح ویژه هم بگذاری باز هم بعضی ها دلشان هوس آزادی های یواشکی می کند اماوجدانتان را قاضی کنید و نزد خود پاسخ دهید که آیا اینگونه که در خیابانهای شهر ما زندگی میکنید در اجتماعات شهرخود حاضر می شوید؟


فرقی نمی کند ، منظور تنها بانوان محترم نیستند از آقایانی که حاضر نیستند تا سر کوچه ی محل خودشان با شلوار خانگی بیرون بروند و راست راست در شهر من با شلوارک و آستین بیخ قدم می زنند هم دل خوشی نمانده ..


آقاجان من ؛اصلا این ساحل و هوای پاک و دریای بیکرانی که برایمان زهر مارش کردید ارزانی شما .. . یک لحظه فکر کنید تنفس در هوای آلوده شهرتان چه قدر بیماری زاست .. برای مردم شهر من تنفس در این هوا مثل نفس عمیق تو دود و گرد و غبار تهرانه .. پس درک کن هموطن و اگر واقعا به آن شعار آزادی که روی لبهایت هست اعتقاد داری .. حریم صاحب خانه را هم حفظ کن.. ."


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 فروردين 1394
متاسفانه يك عده فكر مي كنند براي تعطيلات دارن مي رن تفريح و آزادي و و هر غلطي خواستند مي كنند متاسفانه در نظام ما برخي چيزها برعكس شده از ديوار مردم بالا رفته ماهواره جمع مي كنند يا مشروب الكلي مي گيرند اما اين فرد مشروب خورده و ماهواره ديده تو خيابان با آن حركات زشت و زننده را كسي نمي بيند ؟ بايد به جاي جمع آوري ماهواره كه قانوني هم هست بايد جمع شود اما با اراذل و اوباش با تاثير گرفته هاي از اين فرهنگ غلط تو خيابانها برخورد كرد چرا بايد كسي جرات كند در خيابان شهر عربده بكشد چرا كسي بايد جرات كند در خيابان يك نظام اسلامي و كوچه اي كه نام شهيد گرفته و عكس شهيد بر آن نقش بسته شهيد؟!اين جور حركتها و اقدامات ديده شود. مسئولان همه را مي خواهند با كار فرهنگي درست كنند؟مگر كمربند ايمني با فرهنگ سازي درست شد. جريمه وقتي بالا رفت خود به خود فرهنگ شد. بيش از اين دل خانواده هاي مذهبي و متدينين و خانواده شهدا را به درد نياوريد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.