.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در استقبال از شعار سال 1394
نقش بازار در همدلی و همزبانی « دولت و ملت»
واقعیت این است که بازار و دولت به عنوان دو مجرای تعیین کننده وضعیت اقتصادی مردم و کلاً تعیین حدود و ثغور اقتصاد ملی که امروز مزیّن به عنوان اقتصاد مقاومتی شده است، نمی توانند با نفی مطلق همدیگر به جایی رسیده و گرهی را باز کنند و اساسی ترین نگاه به این دو....

شمال نیوز : یکی از قدیمی ترین نیازهای دولت ها، همراه کردن و نگه داشتن بازار در کنار دولت است که عمدتاً بخاطر عدم درک متقابل و نیز تضاد منافع، دوستی های اولیه رو به تیرگی و حتی مقابله رفته و کار به جاهای باریکی می کشد که گاهی بین آنها مرزبندی و خط کشی به عمل می آید.

اما واقعیت این است  که بازار و دولت به عنوان دو مجرای تعیین کننده وضعیت اقتصادی مردم و کلاً تعیین حدود و ثغور اقتصاد ملی که امروز مزیّن به عنوان اقتصاد مقاومتی شده است، نمی توانند با نفی مطلق همدیگر به جایی رسیده و گرهی را باز کنند و اساسی ترین نگاه به این دو ، دو سوی اقتصاد، همکاری صمیمانه است که رهبری معظم انقلاب در پیام و سخنرانی نوروزی خویش به این ضرورت اشاره داشتند.

بازار، یکی از اصلی ترین ارکان اقتصادی است که هم در تولید، هم در تجارت و هم در خدمات می تواند نقش آفرینی تعیین کننده ای داشته باشد و اگر بازار نتواند اعتماد مردم و نیز دولت مستقر را جلب کند، طبعاً نه تنها نمی تواند منشاء خدمت به مردم باشد، بلکه حتی برای بقاء و استمرار خود مشکل پیدا می کند و از این لحاظ بازار هم به عنوان یکی از قطعات پازل ملت، حتماً باید ضرورت این همدلی با دولت را درک کرده و در طرف مقابل نیز، دولت باید با درک موقعیت و فلسفه وجودی بازار، در بکارگیری پتانسیل بازار پیشقدم شود.

اتاق اصناف که امروز تجلی تشکیلاتی اتحادیه ها و صنوف متنوع بازار محسوب می شود، آمادگی کامل دارد تا با دردست گرفتن رشته مشارکت در برنامه های دولت، تمام توان خویش را مصروف یاری دولت در راستای کمک به حل مشکلات معیشتی مردم نماید.

بازار می تواند با کاهش التهابات روانی جامعه، بزرگترین کمک اجتماعی را نصیب دولت نماید که به واسطه آن بتواند با افزایش رضایتمندی عمومی، بستر خدمات خود به مردم را فراهم تر سازد و در این رابطه پیشنهاد می شود که در سال موسوم به همدلی و همزبانی، بازار با افزایش روحیه مشارکت در اصناف و نیز سایر بخش های جامعه، مقدمات توسعه فعالیت های کیفی اقشار مختلف ملت را فراهم سازد.

امید آنکه بازار با احصای توانایی ها و قابلیت های آشکار و پنهان در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، بتواند دولت را در نقش کارفرما و مردم را در نقش کارگزاران نظام یاری دهد تا دولت در خط مقدم خدمات نظام به مردم، با بالابردن آمار توفیقات خویش، میزان رضایتمندی مردم به نظام را ارتقاء ببخشد و نگذارد که افکار عمومی از توانایی عملی مدیران نظام ناامید گردد.

عباس رمدانی - رئیس اتاق اصناف مرکز استان مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

آرزو 6 فروردين 1394
حاج عباس شما بعنوان کسی که قویترین و موثرترین رسانه را در سطح استان دارید با فعالیت در واحد اصناف و پوشش دادن اخبار به قشر زحمت كش كمك كنيد.
نا شناس 6 فروردين 1394
اخذ مالیات واقعی و درست از بازاریان باید صورت پذیرد
مهندس محمد شرافت 6 فروردين 1394
همه تلاش‌ها باید برای تحقق عینی شعار"دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی"متمرکز شود


سلام ادب احترام انشالله بامشارکت مردمی+ همکاربین بخشی دولت باهم دلی وهم زبانی
اقتصاد سالم = فرهنگ سالم = خانواده سالم =سیاست سالم =غذای سالم = هوای سالم=اب سالم =شهر سالم = جامعه سالم= محیط زیست سالم = ایران باد سالم


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.