.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افشای پیگیری آمریکا برای خرابکاری در ایران

 روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" نوشت: در اواخر سال 2012 و زمانی که پرزیدنت اوباما و معاونانش روابط دیپلماتیک مخفیانه با ایران را آغاز کردند، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با طرح‌ها موازی به کار خود ادامه می‌دادند و با فعالیت‌های جاسوسی تلاش داشتند تا به خرابکاری در زیرساخت‌های هسته‌ای تهران بپردازند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم بازرسان فاش کردند که یک تاجر ایرانی لوله‌های آلومینیومی مخصوصی را که آمریکا صادرات آنها به ایران را ممنوع کرده تهیه کرده بود. این لوله‌ها در سانتریفیوژهایی استفاده می‌شد که به غنی سازی اورانیوم می پردازند.

اسناد نشان می‌دهند که عوامل آمریکا به جای آنکه مانع از صادر شدن این لوله‌ها به ایران شوند اقدام به ارائه لوله‌های متفاوتی کردند که در صورتی که ایران از آنها در دستگاه‌های خود استفاده کند کاملا متلاشی شده و سانتریفیوژ هنگامی که به سرعت مافوق صوت می‌رسد نابود می‌شود.

اما سوالی که هم اکنون مطرح می‌شود این است در صورتی که مذاکره کنندگان به توافقی با ایران دست یابند آیا تلاش‌های خرابکارانه مخفیانه توسط آمریکا، اسرائیل و برخی متحدان اروپایی علیه ایران به پایان خواهد رسید؟

یکی از مقامات ارشد که از این برنامه آگاه است گفت: احتمالا خیر. تعدادی از مقامات گفته‌اند در صورت حصول توافق، تلاش‌های مخفیانه بسیار مهم خواهد شد تا این اطمینان حاصل شود که ایران به دنبال وارد کردن مواد حساسی برای ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته یا پیگیری مسیری برای ساخت بمب نباشد.

در مورد  تلاش برای خرید لوله آلومینیومی مخصوص، ایرانی‌ها پیش از آنکه از آن استفاده کنند به اصلی نبودن آن پی بردند و هم اکنون آنها حرکت به سوی ساخت سانتریفیوژهای نسل پیشرفته بعدی را تسریع بخشیده‌اند، نکته‌ای که موضوع مهمی در مذاکرات آینده خواهد بود.

ویروس استاکس‌نت یکی از مهمترین فعالیت‌های خرابکارانه غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران بود.

استاکس نت یک کرم رایانه‌ای است که گزارش شده توسط آمریکا و اسرائیل در دولت جورج بوش، رئیس جمهور پیشین امریکا توسعه داده شده است.

کارشناسان بر این باورند که برای توسعه ویروس استاکس نت به بزرگترین و پرهزینه‌ترین تلاش‌ها در تاریخ بدافزارها نیاز است هر چند این ویروس نتوانست آسیب قابل توجهی به برنامه انرژی اتمی ایران وارد کند.

ادوارد اسنودن، افشاگر فعالیت جاسوسی امریکا می‌گوید این کشور با حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران آغازگر روند جهانی حملات سایبری مخرب علیه کشورهای دیگر بوده است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.323 seconds.