.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اگر معرفت داری چهارشنبه سوری امسال تفنگ هایتان را آتش بزنید
حسین اسلامی

شمال نیوز: حسین اسلامی ساروی- اگر انصاف داری، احساس داری، عاطفه داری، امسال چهارشنبه سوری تفنگهای شکاری را بیار بیرون ، وسط شهر آتش بزن، تا من هم بیایم شادی کنم تا قرقاولها ، بچه های قرقاول تا آهو و بچه آهو تا کبـک ها و اردک‌ها ، تا پرندگان و چرندگان همه با هم ، با بر سر عقل آمدن تو، یک چهارشنبه سوری درست و حسابی داشته باشیم، همه می‌دانند و همه شنیدند و می‌گویند که شکارچی عاقبت به خیر نمی شود، ما در مازندران یک ضرب المثل داریم که ( سَرزَن و بِن زَن) عاقبت به خیر نمی شود. سَرزَن یعنی همین تفنگ به دستان قاتل جانداران طبیعت که همه ی زیبایی جنگل به وجود آنهاست، الهی تفنگ هایتان بشکند که جنگل ها را سوت و کور کردید، و ما به (بِن زَن) یعنی کسی که درخت را قطع می کند، بُن می زند، او را هم عاقبت به خیر نمی دانیم، تردید نکنید، ( سَرزَن و بِن زَن) عاقبت به خیر نمی شوند، جان حیوانات را نگیرید، آنها هم زندگی را دوست دارند، جان را خدا به آنها داده، جنگل خانه آنهاست، جان درختان را نگیرید، تن درخت را زخمی نکنید، درختان هم جان دارند ، تن آنها را به درد نیاورید، درختان را نکشید، قاتل درخت، قاتل پرنده، قاتل آهو، قاتل آدم ، همه در یک ردیف هستند، قتل قتل است ، جان را خدا به من و شما و پرنده و درخت و گیاه و حیوان با هم عنایت کرد، تو چکاره ای که قاتل و جانگیر درختان و پرندگان و حیوانات می شوی؟ تفنگ دست گرفتن افتخار نیست، تفنگ دست گرفتن و جائی پنهان شدن و از راه دور حیوانی را نشانه رفتن اوج بزدلی و ناجوانمردی است،حیوان با بینی و چشم و با دست و پا از خودش محافظت می کند، اگر دشمن تو هست که نیست، اگر خصومت با تو دارد که ندارد، و اگر تو با حیوان مشکل داری، و اگر تو فکر می کنی جنگل جای تو است و جای حیوان نیست، اگر جای حیوان را می خواهی بگیری ، پس مردانه تو هم با دست و پا و چشم و بینی به جنگ حیوان برو، چرا با اسلحه در یک گوشه سنگر می گیری و به نامردی حیوان را می کشی؟

شکارچی حیوان و پرنده و جانداران طبیعت شدن اصلاً افتخار نیست، ننگ اسـت، سرافکندگی دارد، گوشت شکار خوردن بلای جان تو و خاندانت می شود. با طبیعت و جانداران طبیعت اینهمه ستیز فقط می تواند ناشی از عقده ی درون تو و ناتوانی تو در بهسازی زندگی تو باشد، نشانه ی ضعف و اوج ناتوانی یک آدم است که برای سرگرمی و تفریح به قتل و کشتار یک جاندار دست بزند. مگر می شود باور کرد که یک نفر انسان باشد و بعد برای تفریح با تفنگ در یک گوشه جنگل پنهان شود و یا با سگ شکاری به تعقیب یک پرنده برود که او را ناگهان به گلوله ببندد و بکشد و بخورد. مگر می شود با تبر و ارّه ی موتوری به جان یک درخت افتاد که تن و دل تمام درختان منطقه را بلرزاند.

آسایش و آرامش درختان و جنگل را بهم بزند که چوب قاچاق کند تا نان بخورد، ای کارد به اون شکم که با مرگ یک جاندار بخواهد، یک روز بیشتر زنده بماند. بیائید از کشتار و قتل پرندگان و حیوانات و درختان دست بردارید. بیائید ما را هم در یک شادی ملّی شریک کنید، بیائید در چهارشنبه سوری امسال همه با هم در کنار آتش بسیار دل چسب از هیزم تفنگهایتان خوش باشیم. تفنگهایتان فقط یک جا می توانند ما را خوشحال کنند ، آنهم به آتش کشدن تفنکها در چهارشنبه سوری امسال که که زندگی بدون تفنگ شکاری برای ما و شما پرنده و حیوان و جنگل خیلی زیباتر است .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

موسوی روحانی 23 اسفند 1393
حاج آقا سلام
کربلا نائب الزیاره ما هم باشید
دوباره هم سفر بشیم
محمد 23 اسفند 1393
ای وشون کبک و اردک ره زندنه ته کلاهبردار چیشی گانی که به صغیر کبیر رحم نکاندی و از جوون و پیر تیغ زندی ...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.