.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستاوردهای سفر هیات اعزامی گیلان به جمهوری آذربایجان
هیاتی از مدیران بلندپایه استان گیلان از بندر جدید باکو و جزیره در دست ساخت خزر آیلند دیدار کرده و با مدیران ارشد این کشور در خصوص راهکارهای توسعه همکاری ها گفتگو کردند...
دستاوردهای سفر هیات اعزامی گیلان به جمهوری آذربایجان

شمال نیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز با بیان اینکه از توسعه ظرفیت بنادر آذربایجان استقبال می کنیم خواستار استفاده بنادر دو کشور از ظرفیت های یکدیگر شد.

به گزارش شمال نیوز، سیدعلی نعیمی افزود: برای تبادل دانش فنی و گسترش همکاری ها دریایی علاقه مندی لازم بین دو کشور و دو ملت وجود دارد و با توجه افزایش ظرفیت بنادر ایران و زیرساخت هایی که در این بنادر ایجاد شده، آمادگی لازم را توسعه مراودات تجاری و گردشگری داریم همچنین ایجاد خط دریایی مسافری انزلی و باکو با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر، در دستور کار این سازمان است و از دولت آذربایجان به عنوان طرف دیگر این طرح مسافری و گردشگری برای تسهیل و تحقق این مهم، انتظار همکاری ویژه داریم.
در این راستا معاون وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی را واجد ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری های صنعتی و اقتصادی دو کشور خواند.

معاون وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با اشاره به مشترکات تاریخی-فرهنگی موجود، سطح روابط دو کشور را نشانه روند رو به رشد این ارتباطات و برگزاری 20 دیدار در 9 ماه اخیر با هیأتهای ایرانی در حوزه وزارتخانه متبوع خود اعلام کرد.

ساحل بابایف افزود: هم اکنون 456 شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان در بخش های مختلف مشغول فعالیت هستند که برای افزایش این تعداد ظرفیت لازم وجود دارد، و این در حالی است که سفر هیأت اقتصادی منطقه آزاد انزلی می تواند در توسعه و تعمیق این مراودات موثر باشد.

وی با اشاره به چشم انداز مثبت همکاری با منطقه آزاد انزلی از تمایل خود برای آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های این منطقه خبر داد و بر وجود علاقه مشترک دولت جمهوری آذربایجان برای تسریع در اتصال به شبکه ریلی ایران از طریق خط ریلی قزوین-رشت-انزلی-آستارا سخن گفت .

معاون وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ظرفیت بندر باکو در طرح توسعه از 10 میلیون تن فعلی به 25 میلیون تن افزایش می یابد اضافه کرد: بندر باکو از طریق شبکه ریلی به جمهوری گرجستان و سپس به خط ریلی اروپا متصل می شود که در کنار اتصال دریای خزر به خلیج فارس، می تواند به گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های دیگر کمک شایانی نماید.

وی خواستار توسعه همکاری ها و ارتباطات دو کشور در زمینه صنعتی-تولیدی شد و با اعلام خبر عضویت 40 شرکت مهم این کشور در بنیاد سرمایه گذاری آذپروم آذربایجان، تصریح کرد: هیأت اقتصادی قوی از منطقه آزاد انزلی در کشورمان حضور یافته و منطقه شما از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی برخوردار است و علاقه خود برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان و منطقه آزاد انزلی به فعالان اقتصادی دو طرف اعلام می کنیم.

بابایف با اشاره به طرح این کشور برای توسعه پارک های صنعتی در جمهوری آذربایجان، پیشنهاد همکاری پارک صنعتی سونگای جمهوری آذربایجان و منطقه آزاد انزلی و حضور نماینده ای از این منطقه در جلسات هماهنگی توسعه همکاری های دو کشور را مطرح کرد.

وی با اشاره به نزدیکی منطقه آزاد انزلی به جمهوری آذربایجان و مزایا و معافیت های قانونی منطقه و زمینه مساعد توسعه همکاری ها ور پیشنهاد کرد نماینده ای از منطقه شما در کمیته کاری گسترش همکاری های دو کشور که براساس تفاهم نامه دو جانبه تشکیل شده، حضور داشته باشد.

همچنین رئیس سازمان دریانوردی و بنادر جمهوری آذربایجان با اشاره به وجود همکاری های مناسب میان بنادر دو کشور گفت : علاوه بر سطح موجود، ظرفیت های خوبی برای افزایش این روابط وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به توانمندی ها و علایق موجود، آمادگی خود را برای از سرگیری فعالیت خط کشتیرانی گردشگری میان دو بندر باکو و بندر انزلی و تسهیل در نوبت دهی کشتی های ایرانی در بنادر کشور آذریابجان اعلام کرد.

 

وی افزود: در بندر جدید باکو ظرفیت های مناسبی برای نگهداری کالاهای فاسدشدنی مهیا شده و از توسعه همکاری ها در زمینه تعمیر کشتی استقبال می کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.202 seconds.